Jeg gav mig igang med en arkæologisk udgravning her i dag, og sandelig om ikke jeg kunne kravle op fra minegangen med 2 stks 30 år gamle stamtavler Nemlig dem på vores allerførste katte!
Jeg havde husket forkert med hensyn til deres forældre, dem jeg huskede som forældre var faktisk morforældrene. men…
Jeg kan så se at deres mor i Pawpeds står opført med en forkert far og ingen mor (ingen oplysninger) - og nu sidder jeg jo her med dokumentation for en pæn del af det der mangler.
Men er det besværet værd? Jeg ved selvfølgelig der var de her to katte i kuldet, men dengang skrev man ikke kuldstørrelser på stamtavlerne, åbenbart. Så hvis de er de eneste og ikke har efterkommere (Jo Bøv, men han gælder jo ikke når vi aldrig fik taget os sammen og søgt stamtavle på ham) er der så andre end mig der overhovedet vil synes det er noget ved?
Og så er det forresten sjovt at de dengang havde forskelligt-farvede omslag
Er deer forresten et klogt hovede der kan forklare mig hvorfor forældrene har RIEX stamtavler? Jeg tror nok at blå var en relativ ny farve dengang. Er det derfor?
Farver er … 29, det der i dag er ORI b og 29SB = ORI n
Jeg synes bestemt, man skal påpege fejl og indsende rettelser til pawpeds - en stamtavledatabase med fejl eller manglende informationer falder i værdi.
Har du sendt stamtavlekopier ind med de oplysninger, du mener er korrekte, og gjort opmærksom på, hvor (du mener) fejlen/e er?
Pawpeds er en “tværkulturel” stamtavledatabase - så forskellige kattes registreringer/oplysninger kan variere, især hvis de flytter forbund og bliver omregistrerede.
Jeg er lidt i tvivl efter at ha’ læst på siden, om jeg kan nøjes med at sende de her scanninger ind i en email, eller det skal være en fotokopi på papir? For jeg har ikke lige adgang til en kopimaskine nogen steder…
[QUOTE=dkkorat;872594]Har du sendt stamtavlekopier ind med de oplysninger, du mener er korrekte, og gjort opmærksom på, hvor (du mener) fejlen/e er?
Pawpeds er en “tværkulturel” stamtavledatabase - så forskellige kattes registreringer/oplysninger kan variere, især hvis de flytter forbund og bliver omregistrerede.[/QUOTE]
Jeg synes at de er blevet super hurtige med både at rette og lægge oplysninger ind.
Og det link Quivive har lagt ind med hvem man skal kontakte af racer, ja der er kommet nye til så det er spredt ud på flere hænder og det er bare så effektivt
Nå men nu har jeg sendt dem, så må vi se om de kommer med og Kracka bli’r rettet
Jeg tror mit spørgsmål lidt druknede… Er der en logisk og simpel forklaring på at deres forældre har RIEX-stamtavler? Når tilsyneladende bedsteforældrene allesammen har almindelige FD LO… stamtavler
Er deer forresten et klogt hovede der kan forklare mig hvorfor forældrene har RIEX stamtavler? Jeg tror nok at blå var en relativ ny farve dengang. Er det derfor?
Farver er … 29, det der i dag er ORI b og 29SB = ORI n[/QUOTE]
RIEX var/er eksperimental stamtavler
Mine Norske Skovkatte havde RIEX stamtavler (vist ikke alle, men de første havde i hvert fald).
Mor-mis til min første var (som mange af de andre skovkatte dengang) importeret fra Norge og godkendt i/af FD.
Afkom et par generationer frem (vistnok til stamtavlen var fuld) fik alle RIEX stamtavler.
Jeg vil tro det samme har været tilfældet for dine.
Jeg har for øvrigt et par rigtig gamle Siam stamtavler, mener de er fra (50’erne eller) 60’erne.
Hvis nogen kunne være interesseret i at se disse, så send mig en PB, så vil jeg se om jeg kan finde dem i gemmerne og scanne dem ind.