Pawpeds, s eller ikke s efter stamnavn

Hvis i sætter 's eller s bagved jeres stamnavn på killingernes stamtavler, kommer det s så med på Pawpeds, eller bliver de sat ind uden s/'s?

Jeg har lige fået mine sat ind, og jeg undrer mig lidt over, at de bliver sat ind uden 's, når de har 's med på deres stamtavler.

Altså eks. Blackangel’s xxxx - på Pawpeds står der Blackangel xxxx i stedet.

Jeg vil da helt klart mene, at Pawpeds skal afspejle det, der står på stamtavlen. Dvs., at står navnet med s på stamtavlen, skal det også med på Pawpeds.

Ok, Monica gjorde mig opmærksom på, at de blev skrevet uden 's på pawpeds, men jeg synes jo, at det er en smule usmart, når de står med 's på stamtavlerne.

Og jeg kan jo se, at en del har tilføjet s bag stamnavnet så derfor min undren.

Alle stamnavne hvor der er sat ´s på bliver sat ind uden ´s så for det korrekte stamnavn er uden ´s …mit FIFé stamnavn er Sparhawk, men jeg gav afkom navne som Sparhawk´s Lady Macbeth. På Pawpeds er det “Sparhawk Lady Macbeth”. Mit nuværende TICA stamnavn som er Sabrecats altså med s, hedder Sabrecats på Pawpeds fx “Sabrecats Jenny Striped Buffalo” :slight_smile:

At du har ´s på sine stamtavler er noget du har valgt at få med i navnet ved ansøgningen, men Pawpeds kører efter hvad stamnavnet er og du har fået stamnavnet DK Blackangel og det står også sådan på dit stamnavns bevis altså uden ´s , så derfor står det derinde uden ´s for at man kan slå det op :slight_smile:

Mange tak for forklaringen.

[QUOTE=MoMo;875564]

At du har ´s på sine stamtavler er noget du har valgt at få med i navnet ved ansøgningen, men Pawpeds kører efter hvad stamnavnet er og du har fået stamnavnet DK Blackangel og det står også sådan på dit stamnavns bevis altså uden ´s , så derfor står det derinde uden ´s for at man kan slå det op :-)[/QUOTE]

Det er ikke korrekt.

Mit stamnavn er DK Thomani men alle mine killinger hedder Thomanis XXX
(og er registreret sådan på PawPeds) og alle de killinger jeg har lavet dukker
op på PawPeds uanset om man søger på Thomani eller Thomanis

Dels ændrer det da ikke på, hvad katten hedder og dels ville jeg så ønske, at det var en regel, der gjaldt pawpeds generelt. For mig at se (jeg har lige testet et par katte af forskellig race) er det noget, Maine Coon-folket har besluttet helt for sig selv, for i de aby, burmeser, birma, brite stamtavler, jeg kiggede i, var der indtil flere med 's.

Under aby søgte jeg på Fletcher - og fik Fletchers - og under brite søgte jeg på Kongensgaard og fik Kongensgaard’s - så det har altså ikke noget med søgefunktionen at gøre. Den kan sagtens håndtere dele af ord :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;875571]Dels ændrer det da ikke på, hvad katten hedder og dels ville jeg så ønske, at det var en regel, der gjaldt pawpeds generelt. For mig at se (jeg har lige testet et par katte af forskellig race) er det noget, Maine Coon-folket har besluttet helt for sig selv, for i de aby, burmeser, birma, brite stamtavler, jeg kiggede i, var der indtil flere med 's.

Under aby søgte jeg på Fletcher - og fik Fletchers - og under brite søgte jeg på Kongensgaard og fik Kongensgaard’s - så det har altså ikke noget med søgefunktionen at gøre. Den kan sagtens håndtere dele af ord :)[/QUOTE]

:gruble:

[QUOTE=DK Thomani;875569]Det er ikke korrekt.

Mit stamnavn er DK Thomani men alle mine killinger hedder Thomanis XXX
(og er registreret sådan på PawPeds) og alle de killinger jeg har lavet dukker
op på PawPeds uanset om man søger på Thomani eller Thomanis[/QUOTE]

Forskellen ligger i apostroffen - du hedder jo ikke Thomani’s - hvilket heller ikke grammatisk er korrekt og ville udtales Thomanises. Ved godt der er masser af ’ i stamnavne - tror nogen syntes det så smart ud - men korrekt er det ikke …

Hvis du læser længere oppe, så ER der jo nogen, der har deres katte registreret med 's inde på pawpeds.

Kunne man tænke de var blevet klogere - forstået at de ikke længere vil registrere noget der grammatisk ikke er korrekt? Fortidens synder er jo svære at komme af med …

Grammatisk korrekt eller ej, så er det det, de hedder på stamtavlen :wink:

Det tror jeg nu ikke, mine Kigali killinger har da 's på, og de seneste kom på efter Fuglebjerg udstillingen (der gav jeg nemlig Susanne kopier af E’ernes stamtavler)

Ja, og hvor vil du hen med det? Den korrekte måde at udtale det på er Kigalises.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;875587]Ja, og hvor vil du hen med det? Den korrekte måde at udtale det på er Kigalises.

http://da.wikipedia.org/wiki/Apostrof[/QUOTE]

Nu taler vi også om, hvorvidt de sætter 's eller s bagefter på pawpeds, og ikke hvorvidt det er grammatisk korrekt eller ej :høhø:

Sådan læste jeg ikke Dortes indlæg :slight_smile:

Jeg læste det sådan, at de stadig registrerer killinger med 's efter stamnavnet :slight_smile:

Vores stamnavn er DK Robdrup, og Snus hedder DK Robdrups Askja på stamtavlen.
På pawpeds hedder hun også DK Robdrups Askja.

Det er korrekt at sætte 's på, hvis man skriver det på engelsk - det er grunden til at mine killinger altid har heddet DK Camischa’s!

Tja på både mit stamnavns dokument fra FIFe og inden på pawpeds står mit som Sacala´s - gramatisk korrekt eller ej