Paypal svindel - den bedste jeg har set endnu

paypal fortsætter ufortrødent med at sende svindel - heldigvis til konti jeg ved ikke har noget med PP at gøre - men den her er alligevel lidt bedre

mailen ser reel ud - det danske er knap så google translate som vi har set før men stadig ikke helt godt… der er de sædvanlige smuttere…

men den vil se sådan her ud når i får den :slight_smile:

Det herlige er at man ved som kunde hos Paypal, at de kun sender mails ud hvor der står du har en besked inde på din paypal konto hvis der er sket uventet aktivitet på ens konto.

Paypal har altid den sikkerhed at kunden skal selv logge ind via den officielle paypal side og ikke via en email netop for at ramme sikkerhedsspørgsmålet før man går videre :slight_smile:

De har som standard altid en no-reply-back konto netop for at sikre både sig selv og sine bruger :slight_smile:

Ja, den har jeg fået flere gange. Men jeg logger konsekvent aldrig ind på en konto via e-mail link, med mindre det er aftalt (bakræftelses-mail af nyt kort eller sådan noget).

Ha - for resten. Han idioten der påstår at være fra Microsoft, som én skrev om herinde for nylig - han ringede i forgårs. Det var lidt sjovt bare at sige “Sorry, we’re Mac users - and you are a con artist. Bye…”
Vores version af “vi bruger ikke” :slem: :slem:

Paypal titulerer dig også ALTID med det navn du brugte da du oprettede kontoen. Og hvis du holder musen over linket vil du sandsynligvis se at den peger mod en russisk eller rumænsk eller lignende side.

Men indrømmet, den er ret tilforladeligt lavet. Hvis man er ny Paypal bruger og ikke lige tænker tanken helt til bunds, kunne man godt falde i sådan en som den der.

Jeg HAR faktisk prøvet at min Paypal var låst i tre-fire måneder engang på grund af noget rod (LIDT min egen skyld, men det var stadig længe at vente, jeg havde næsten 7000 kr på kontoen da den endelig blev lukket op igen L )

Hvad er det for noget med en der ringer fra Microsoft? Den har jeg ikke hørt om?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;914178]

Hvad er det for noget med en der ringer fra Microsoft? Den har jeg ikke hørt om?[/QUOTE]

Der er en tråd om det her et sted. Noget med en gut, der ringer og påstår at noget er galt med ens computer og “guider” en til at gøre forskelligt. Jeg kan ikke huske detaljerne, og jeg orkede ikke høre hans forklaring på gebrokkent engelsk - så derfor fik han “vi bruger ikke” inden han kom rigtigt igang :smiley:

He, ja, og så er der folk, der evig og altid skal tale om, hvorfor PayPal og div. kreditkort og netbank er åh så sikre. Alligevel sker der massive fejl, nedbrud, og alm svindel med samme.
Derfor er min brug af de “services” begrænset.

Hir hir, Ann R, den var god LOL

Altså det har jo ikke noget med hverken Paypals eller Netbanks sikkerhed at gøre om nogen mennesker hopper på en limpind :slight_smile:

[QUOTE=MiSi;914255]He, ja, og så er der folk, der evig og altid skal tale om, hvorfor PayPal og div. kreditkort og netbank er åh så sikre. Alligevel sker der massive fejl, nedbrud, og alm svindel med samme.
Derfor er min brug af de “services” begrænset.
[/QUOTE]

Tjah. Det er jo et valg. Jeg er glad for ikke at skulle gå med en masse kontanter - og jeg elsker netbank. Og jeg elsker nethandel - jeg tror jeg har prøvet at købe stort set alt på nettet efterhånden. Det kan man ikke ret godt uden betalingskort.
Der vil altid være nogen der prøver at snøre andre og udnytte situationer, uanset hvordan man indretter sig. Sådan er livet jo desværre. Men den slags mails kan man jo roligt arkivere lodret. Så er det det.

Nu har jeg også fået den - og smidt den ud… :slight_smile: Den havde for resten heller ikke noget PayPal logo…

Jeg har fået den et par gange, og sørme om ikke jeg har fået endnu en udgave:
[I]"Dear PayPal Customer,

You have 1 new security message !

Your account is currently locked.

Log in into your account to resolve the problem :

Thank you for using PayPal ![/I]"

:gruble:… hmmmm… jeg må vel hellere sikre mig at det vitterligt er en hoax, og den bedste og sikreste måde at gøre det på må vel være at købe lidt ind på Ebay i løbet af natten :muhaha::thumbup:

Anyhow - jeg har brugt Paypal næsten siden det blev opfundet - det er grundlagt i 1998, overtaget af Ebay oktober 2002 - allerede i august 2002 gennemførte jeg min første betaling med Paypal, og jeg har aldrig - aldrig oplevet problemer eller svindel, og hold da op alle de dejlige ting Paypal har banet vej for gennem de sidste 10 år :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;914585]Jeg har fået den et par gange, og sørme om ikke jeg har fået endnu en udgave:
[I]"Dear PayPal Customer,

You have 1 new security message !

Your account is currently locked.

Log in into your account to resolve the problem :

Thank you for using PayPal ![/I]"

:gruble:… hmmmm… jeg må vel hellere sikre mig at det vitterligt er en hoax, og den bedste og sikreste måde at gøre det på må vel være at købe lidt ind på Ebay i løbet af natten :muhaha::thumbup:

Anyhow - jeg har brugt Paypal næsten siden det blev opfundet - det er grundlagt i 1998, overtaget af Ebay oktober 2002 - allerede i august 2002 gennemførte jeg min første betaling med Paypal, og jeg har aldrig - aldrig oplevet problemer eller svindel, og hold da op alle de dejlige ting Paypal har banet vej for gennem de sidste 10 år :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Enig. Jeg har haft Paypal siden 1999/2000 og jeg vil ikke bytte. Der har været lidt knas gennem årene, men Den gang min konto blev låst VAR det min egen skyld… det var før jeg havde et dankort, og uden et kort tilknyttet kontoen er der (var der dengang i al fald) et max for hvor mange penge man måtte overføre. Så når én konto var ved at være brugt op lavede jeg en ny. Og havde derfor på et tidspunkt vistnok tre paypal konti på en gang. og det må man ikke. Det står sådan set tydeligt nok i deres regler.

Men det endte med at være noget af et hyr for at bevise at jeg var mig i alle tilfældene. Og at pengene var mine. Men igen, det var mig der prøvede at omgå systemet, det var ikke Paypal der som sådan var noget i vejen med.

Og efter eBay overtog dem… well… så er jeg altså ikke nervøs for at bruge dem overhovedet.

Det har nærmest kørt fuldstændigt smertefrit lige siden :slight_smile: Og der er dage, hvor jeg undrer mig over hvorfor de ikke for længst har udnævnt mig til Ebay Gold Member :høhø: Jeg bruger den til alt muligt - selv når vi sender penge til Winn Foundation benytter vi Paypal.
VH
Susanne

[QUOTE=MiSi;914255]He, ja, og så er der folk, der evig og altid skal tale om, hvorfor PayPal og div. kreditkort og netbank er åh så sikre. Alligevel sker der massive fejl, nedbrud, og alm svindel med samme.
Derfor er min brug af de “services” begrænset.[/QUOTE]

Ja, for man bliver jo aldrig fuppet eller møder svindlere i det virkelig liv :muhaha:

F.eks. smarte mennesker der kan få vekslet en 500 kr seddel til to 500 kr sedler eller lignende…