Pelargonie-spørgsmål

Jeg har stadig fine pelargonier i potter i haven og der står de jo fint så længe det ikke er frost…
Kan jeg få dem til at overleve vinteren ved at stille dem ind i mit skur når der er frostvarsel.?
Der er frostfrit men koldt og kun et meget lille vindue…

De kan godt overvintre :slight_smile:

Sjovt, da jeg googlede og kun havde skrevet “overvintring” kom “overvintring af pelargonier” op som første forslag :slight_smile: Så der må være andre end dig der har siddet med det spørgsmål for nylig :slight_smile:

Jeg overvintrer mine i vaskekælderen. Der er frostfrit, men for lidt lys, til at de kan trives ordentligt, så når det bliver forår, trænger de til at blive klippet ned (de udvikler lange stængler næsten uden blade). Efter beskæring gror de rigtig fint, når de kommer ud igen. :ok:
PS: De skal ikke have ret meget vand igennem vinteren, de går lidt i dvale.

[QUOTE=Else;750484]Jeg overvintrer mine i vaskekælderen. Der er frostfrit, men for lidt lys, til at de kan trives ordentligt, så når det bliver forår, trænger de til at blive klippet ned (de udvikler lange stængler næsten uden blade). Efter beskæring gror de rigtig fint, når de kommer ud igen. :ok:
PS: De skal ikke have ret meget vand igennem vinteren, de går lidt i dvale.[/QUOTE]
Tak skal du have… så må jeg også kunne :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;750368]Havenyt.dk - Pelargonie

De kan godt overvintre :slight_smile:

Sjovt, da jeg googlede og kun havde skrevet “overvintring” kom “overvintring af pelargonier” op som første forslag :slight_smile: Så der må være andre end dig der har siddet med det spørgsmål for nylig :)[/QUOTE]
Tak Trekkie… en god side - den kendte jeg ikke :slight_smile: