Pels i netto

Hej

Har I set/hørt det om pels-julepynt i Netto? Pelsen stammer fra dyr, der er flået levende - katte, hunde og ræve.

Jeg håber I vil sprede ordet, så Netto brænder inde med det LORT! Ja undskyld mit engelske, men jeg må erkende, at den slags gør mig enorm vred på dyrenes vegne. Der har været oplyst om, hvad der sker med dyr i Asien, når man køber pels der, og disse dyr har ifølge Anima været 10-15 minutter om at dø EFTER pelsen er fjernet fra kroppen. Nogle har måske som jeg set den forfærdelige video, der florerede via PETA for nogle år siden?

Personligt glemmer jeg den aldrig, og jeg poster derfor lige denne advarsel i hast, før jeg er ude (på vej på job).

Hvis I googler Netto og pels, så kommer der mere frem om sagen.

Jeg har kun Animas dokumentation for at dette er sandt, men det er nok til at jeg advare nu.

MVH

:s:S:S

Jeg var i Netto i går - og så til min rædsel, at de har sådan nogen små bambier, rådyr med rigtig pels på.

UFF !!!

-what

Animas eget brev til Netto er dateret 17. marts 04? :?

http://anima.dk/kampagner/pels/netto/netto_brev.pdf

Jeg så godt deres reklame :frowning: men DK har da forbud mod import af disse kæledyrsskind fra østen, har vi ikke ?

:muhaha::muhaha::muhaha:

Her er Netto’s hjemmeside - hvis nogen som jeg vil kontakte dem og bede dem om at trække pelsdyrene tilbage.

checkede lige og jo det er forbudt
http://www.dyrefondet.dk/files/pdf/artiklerarkiv/hunde-og-katteskind-forbudt.pdf

:muhaha::muhaha::muhaha:

Her er de pelsdyr, jeg så i går…

http://viewer.zmags.com/publication/10486326#/10486326/4

Der kører en SMS rundt, jeg ved ikke hvem der har sendt den, men der står:

Kære Alle.
Denne uge sælger Netto julepynt af små egern og dådyr med pels. Denne pels stammer fra Kina, hvor pelsningen foregår imens dyret (ræv,hund,kat) er levende. Dyret dør ca 5-10 min efter pelsningen af smerte - dette er en grusom død. Håber I undlader at købe disse. Send gerne denne sms videre.


Jeg har tænkt mig at tage denne med til Netto i dag, og høre hvad de siger.

:muhaha::muhaha:

…og jeg skriver til Netto NU !!!

:muhaha:

Føj for den lede :frowning:
Jeg tror desværre at dyrene går som varmt brød for de ser yndige ud :frowning:

Her er Netto’s hjemmeside - hvis nogen som jeg vil kontakte dem og bede dem om at trække pelsdyrene tilbage.

http://www.netto.dk/internet/nettodk/menu/main.nsf[/quote]

så har jeg skrevet og spurgt hvor skindet kommer fra, og lagt samme link som her i tråden

[quote=Denise;280220]Der kører en SMS rundt, jeg ved ikke hvem der har sendt den, men der står:

Kære Alle.
Denne uge sælger Netto julepynt af små egern og dådyr med pels. Denne pels stammer fra Kina, hvor pelsningen foregår imens dyret (ræv,hund,kat) er levende. Dyret dør ca 5-10 min efter pelsningen af smerte - dette er en grusom død. Håber I undlader at købe disse. Send gerne denne sms videre.


Jeg har tænkt mig at tage denne med til Netto i dag, og høre hvad de siger.[/quote]

Det er mig der har sendt den til dig

Jeg har også skrevet til Netto…

:muhaha::muhaha::muhaha:

…og jeg har lige sendt en mail til butikschefen i min Netto - vi er nemlig bedstevenner og mailer sammen.

Jeg vil bede ham OMGÅENDE at fjerne de pelsdyr fra hylderne - og samtidig sende mail til Netto og bede om det samme i alle deres butikker !

:muhaha:

:wehu::wehu::wehu::wehu:

Netto stopper salg af julepynt med pels

Netto stopper med øjeblikkelig virkning salget af julepynt, der er udformet som egern og dådyr med pels på fra Netto-avisen uge 44, side 4 .
Der er rejst tvivl om, hvilke dyr pelsen stammer fra - og indtil Netto har fået dobbelttjekket dokumentationen for pelsen, stopper Netto salget af julepynten.

Nettos direktør Morten Kaas siger:

  • Ifølge vores oplysninger er dyrene beklædt med kohår, men da der er rejst tvivl om dette, har vi besluttet omgående at stoppe salget af varerne, og fjerne dem fra vores butikker, indtil vi har fået verificeret vores dokumentation.

Kunder, der har købt produkterne kan få pengene retur - også uden forevisning af kassebon.

Yderligere oplysninger hos direktør Morten Kaas telefon, tel. 20 40 88 22.

:rock::rock::rock:

Var det ikke en idé at finde ud af OM det er pels fra levende flåede dyr, eller om det er noget andet inden i farer for meget i flint?

Jeg vil lige sige, at gu er det forkert at pelse levende dyr, og jeg kunne aldrig finde på at støtte op om det, men det er altså lige så forkert at ødelægge en forretning udelukkende på noget man TROR er fra levende pelset dyr.

Hmm og så kom Tante T. med et indlæg

Tager lige din tekst og sætter ind på min profil på facebook, da jeg har advarelsen derinde.
Håber det er ok, hvis ikke fjemer jeg den med det samme

[quote=Hanne P;280240]Tager lige din tekst og sætter ind på min profil på facebook, da jeg har advarelsen derinde.
Håber det er ok, hvis ikke fjemer jeg den med det samme[/quote]

:?:?

Er det mig, du mener ???

Så bare brug løs af den…

:ok::ok:

Jeg har også skrevet til Netto og spurgt om det havde noget på sig ??

Iøvrigt køber jeg aldrig noget med pels, men hvorfor bruger de ikke bare kunstpels til sådanne dyr ? det kan være meget livagtigt…