Pels i netto

[quote=litza;280244]
Iøvrigt køber jeg aldrig noget med pels, men hvorfor bruger de ikke bare kunstpels til sådanne dyr ? det kan være meget livagtigt…[/quote]

Helt enig. Kunstpels er fint til alle mulige formål, så der er faktisk slet ikke nogen grund til at bruge ægte pels.

Jeg synes også man skal passe på med at anklage dem før man er sikker, men på den anden side er det positivt de har valgt, at trækkene varerne tilbage indtil de har dobbelttjekket deres afstamning.
Derudover kunne de aldrig falde mig ind at købe noget med pels, jeg synes tanken om, at den pels engang har siddet på et levende dyr er lidt ubehageligt, -og i øvrigt synes jeg så lige netop den slags pynt er ret så grimt. :høhø:

Jeg køber af princip ikke noget der er lavet i rigtig pels, for jeg ved ikke om de dyr pelsen stammer fra, er blevet behandlet ordenligt … tænk, hvis jeg nu kom til at støtte dyremishandling :S
Synes det er dejligt at dyrene bliver fjernet fra hylderne nu og at der bliver undersøgt hvor pelsen stammer fra :ok:

Dejligt at TVIVLEN kom de umælende til gode.

:øhmm: kohår er det ikke nogen stive børster :øhmm: det kan man da se forskel på med indre det er behandlet med noget som gør det blødt:øhmm:

Det må være et meget specielt blødemiddel… eller noget. :øhmm:

Jeg synes godt nok også undskyldningen er temmelig tynd.

kan slet ikke forstille mig hvordan de skulle få ko hår til at ligne det pjusket noget:øhmm:
De må godt nok være giftige at få hjem og stå …

[quote=skeem;280286]kan slet ikke forstille mig hvordan de skulle få ko hår til at ligne det pjusket noget:øhmm:
De må godt nok være giftige at få hjem og stå …[/quote]
Ja, de rensdyr er vist ikke noget lille Ole bør sutte på juleaften… :S

[quote=Sheer;280284]Det må være et meget specielt blødemiddel… eller noget. :øhmm:

Jeg synes godt nok også undskyldningen er temmelig tynd.[/quote]

Må jeg præsenterer skotsk højlandskvæg :slight_smile:

Deres pels er slet ikke så kradsbørstig som dansk malkekvæg, og med lidt karte kan den gøres blød.

Åh, det håber jeg du har ret i.

:S ja men ikke så blød , det virker stadig stift selv om det bliver kartet , men ellers godt bud :S

Inden uld bliver behandlet er det også pænt stift, og alligevel kan man få det blødeste lille tæppe ud af det, så mon ikke det kan lade sig gøre med denne pels.

man kan håbe

[quote=Anne K;280237]Var det ikke en idé at finde ud af OM det er pels fra levende flåede dyr, eller om det er noget andet inden i farer for meget i flint?

Jeg vil lige sige, at gu er det forkert at pelse levende dyr, og jeg kunne aldrig finde på at støtte op om det, men det er altså lige så forkert at ødelægge en forretning udelukkende på noget man TROR er fra levende pelset dyr.[/quote]

:):slight_smile:

Jeg tror nu ikke, at en enkelt sag som denne kan ødelægge en forretning - og da slet ikke når Netto nu trækker varerne tilbage.

Det har de min dybeste respekt for.

-likeit-likeit-likeit

Jeg kan - som en af de få byboer, der faktisk har rørt ved en ko - forsikre dig om, at køer har en glat og blød (omend temmelig kort) pels.
Det havde i hvert fald de køer, min onkel havde, da jeg var barn …

NP

[quote=Niels Peter;280444]Jeg kan - som en af de få byboer, der faktisk har rørt ved en ko - forsikre dig om, at køer har en glat og blød (omend temmelig kort) pels.
Det havde i hvert fald de køer, min onkel havde, da jeg var barn …

NP[/quote]

:høhø: nu har jeg været i en ko stald mange gange:høhø: og kan kun se den ko som anne har vist som mulighed for den pels de viser …:øhmm: ellers er en ko kort håret :thumbup:

[quote=Niels Peter;280444]Jeg kan - som en af de få byboer, der faktisk har rørt ved en ko - forsikre dig om, at køer har en glat og blød (omend temmelig kort) pels.
Det havde i hvert fald de køer, min onkel havde, da jeg var barn …

NP[/quote]

der findes da også de mere uldne typer som skotsk højland … de er meget pelsede såvidt jeg husker :slight_smile:

Der findes også noget dværg kvæg som er långhåret, aner ikke hvad de hedder men der står to bagved vores have, og de er dejlige bløde, men mest når de er rene.

På Roskilde Dyrskue plejer jeg også og se en del langhårede køer, og når de er flotte og nyvaskede som de er der så er de faktisk ret lækre og bløde, ligesom de fine lammeskind man kan købe.

jeg syntes helt klart at det er forkert hvis det er pels fra dyr som er blevet mishandlet netto sælger, det er så ikke kun netto der sælger disse pelsdyr, de sælges nemlig i alle dansk supermarkeds butikker, det gjorde de ihvertfald sidste år og forrige år osse.
det undre mig så lidt at folk ikke råbte vagt i gevær allerede sidste år.
udover det syntes jeg det er flot af netto at de trækker de pelsdyr tilbage og undersøger sagen nærmere

[quote=Anne K;280298]Må jeg præsenterer skotsk højlandskvæg :slight_smile:

Deres pels er slet ikke så kradsbørstig som dansk malkekvæg, og med lidt karte kan den gøres blød.[/quote]

Og det vrimler med dem i Asien ikk? Skotten kræver et særligt klima for at trives samt speciel fødekilder - min nabo har 100 styk og deres pels kan bestemt ikke forveksles med ræv eller kat. Han siger, at Asien ikke vil være et sted skotten vil trives pga klima og fødekilder.

Han har også Gallaway og det samme vil gælde dem. Siger han.

Så den må du længere ud på landet end Hvilsom med:tihi:
Men jeg ved intet om køer selv.