Pelspleje til korthårskat

Jeg tror nok den har været oppe og vende før, men jeg tager den lige op igen for nu er den ret relevant.

Willow FÆLLER! Meget! :rip:

Der er hår over det hele. På mig, på mit tøj når jeg kæler - every freaking where!

Så hvad skal jeg gøre? Hvad er de bedste redskaber til at fange hår med på korthårskatte?

Decideret kamme glider jo bare igennem - jeg skal have noget der støvsuger hårene med OP.

Jeg har også hørt at et bad skulle gøre underværker. Jeg har aldrig prøvet at bade Willow så jeg har ingen anelse om hvad han vil sige til det?

Hvilken slags Shampoo/Balsam skal man bruge på Abbyer?

og HVORDAN bader man en kat fra a-å helst skåret ud i pap så stupide mennesker som jeg kan følge en guide slavisk. Og ja vi snakker lige fra vandtemperatur til før mængde af sæbe og antal håndklæder for jeg er BLANK på det område…

på forhånd tak :slight_smile:

Jeg har jo også en aby - og hun har aldrig i sit liv fået et bad.

Jeg bruger en karte og børster både hende og Nikita hver dag - men for tiden fælder de MEGET, tror det er vinterpelsen, der ryger sig en tur.

Jeg tror at det med hår alle vegne er noget, man må tage med, når man har katte (eller andre dyr med pels)

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Eva:

Problemet er bare at jeg har allergi over for kattepels. En meget mystisk form for allergi. dn sidder KUN i øjnene og jeg skal have hans pels IND i mine øjne før jeg reagere - men sådan som han fælder for tiden så er det næsten umuligt ikke at få pels i hele ansigtet når vi tager os en nussetur hvor han nærmest krænger overfrakken af og gnider den en tur i mig ansigt.

Så det er derfor jeg spørger. Badet har han sikkert ikke som sådan BRUG for - men hvis det kan hjælpe ham af med bare NOGET af den løse pels så ville jeg blive meget meget glad.

Brug det mængde shampoo du synes er passende, brug de håndklæder du synes er passende, brug den vandtemp du synes er passende. Brug en shampoo der er til kat.

Det hele er ikke så svært som du ynder at gøre det til :wink:

Nu er det også sådan lidt fordi når man tager på udstilling så er det 80.000 forskellige shampooer (og det samme med andre pelsplejeprodukter) og vælge imellem og jeg synes at hvis man SKAL gøre det, så kan man lige så godt gøre det ordenligt med gode gennemtestede produkter.

Det er jo derfor jeg spørger herinde efter folk med erfaring :slight_smile: Hvis jeg var ligeglad så prøvede jeg mig jo bare frem :stuck_out_tongue:

[quote=Gry Gressbakken;133238]Eva:

Problemet er bare at jeg har allergi over for kattepels. En meget mystisk form for allergi. dn sidder KUN i øjnene og jeg skal have hans pels IND i mine øjne før jeg reagere - men sådan som han fælder for tiden så er det næsten umuligt ikke at få pels i hele ansigtet når vi tager os en nussetur hvor han nærmest krænger overfrakken af og gnider den en tur i mig ansigt.

Så det er derfor jeg spørger. Badet har han sikkert ikke som sådan BRUG for - men hvis det kan hjælpe ham af med bare NOGET af den løse pels så ville jeg blive meget meget glad.[/quote]

Gry, jeg er sikker på, at der kommer nogen på banen, som er vant til at bade katte, som kan give dig nogle gode fif.

:kryds::kryds::kryds::kryds:

Jeg har heldigvis ikke allergi, men abyer elsker jo at ligge helt oppe i hovedet på én og jeg kan da også mærke Ferinas hår i hele krydderen.

:hjerte::hjerte::hjerte:

Kan du ikke køre en fnugrulle op og ned af ham et par gange? -LOL

Som Natascha siger, så er det med bad nok ikke så vanskeligt, hvis det bare er for at mindske hans fældning. Brug en mild katteshampoo, ikke for koldt vand (katte har varmere kropstemperatur end mennesker), og frottér ham grundigt efter badet.

ps - og når der nu er udstilling kommende weekend så kan man jo lige så godt gøre sine indkøb der :stuck_out_tongue:

[quote=Gry Gressbakken;133251]Nu er det også sådan lidt fordi når man tager på udstilling så er det 80.000 forskellige shampooer og vælge imellem og jeg synes at hvis man SKAL gøre det, så kan man lige så godt gøre det ordenligt med gode gennemtestede produkter.

Det er jo derfor jeg spørger herinde efter folk med erfaring :slight_smile: Hvis jeg var ligeglad så prøvede jeg mig jo bare frem :p[/quote]

Gry, der er vist ingen her der tror, at du bare prøver dig frem, når det drejer sig om Willow og hans velbefindende.

:wehu::wehu::wehu::wehu:

Jeg prøver mig stort set altid frem, og det har da ikke noget at gøre med at jeg er ligeglad :slight_smile: Men hvis jeg skulle spørge til alt hvad der vedrører katte og som der ikke kan ske noget ved at prøve uden at spørge, så ville forummet være fyldt med alverdens småting, som jeg kunne prøve mig frem med :stuck_out_tongue:

Nat:

fnis

Well…ligeglad var måske forkert formuleret. Så lad os bare sige jeg er en pylret overbeskyttende voldforkælende missemor der hellere vil teste isen 30 gange før jeg vover mig ud på den, end at lave noget jeg er usikker på eller kommer til at fortryde :slight_smile:

Det eneste du umiddelbart skal være forsigtig med mht bad, er vand i ørerne og sæbe i øjnene :wink:

Og så evt dine arme :smiley:

Vand i ørene? Hvorfor det? og ja jeg kunne godt forestille mig at jeg blev upopulær hvis jeg prøvede at lave skumbad i hans ansigt

Jeg ville ikke vaske ham, men i stedet bruge f.eks. en neglebørste af gummi (købes i Matas).
Den bruger jeg til mine korthårskatte, og den tager rigtigt mange løse hår uden at tynde ud i pelsen, som jeg f.eks. oplever, Furminator’en gør.

Neglebørste af gummi?

Det tror jeg ikke lige jeg ved hvad er? :frowning:

Jeg synes ikke der ryger så mange hår af når kattene kommer i bad at det kan betale sig, hvis det kun er pga. han fælder.
Jeg ville måske forsøge mig med et vådt vaskeskind i stedet :?
Jeg børster mine korthårskatte med en mason pearson børste og jeg synes faktisk den tager hårene helt fint på dem, men jeg har så heller ikke et allergiproblem

[quote=Nevadaisy;133305]Jeg synes ikke der ryger så mange hår af når kattene kommer i bad at det kan betale sig, hvis det kun er pga. han fælder.
Jeg ville måske forsøge mig med et vådt vaskeskind i stedet :?
Jeg børster mine korthårskatte med en mason pearson børste og jeg synes faktisk den tager hårene helt fint på dem, men jeg har så heller ikke et allergiproblem[/quote]

Har du link så jeg kan SE sådan en børste og hvad den koster og hvor man kan købe den?

http://www.petsilk.dk/shop/default.asp og så skal du søge på mason pearson i øverste højre hjørne
Du kan købe den på udstillinger hos pitstop (det er også den hjemmeside jeg linker til)

Hvis du alligevel tager på udstilling, så snak med pitstop, de kan råde dig til det helt rigtige