Pelspleje - tjek!

I husker nok mine pelskvaler - siden de blev klippet har jeg børstet hver dag - de er SÅ fine nu. Tara er helt blå i pelsen uden det der dødehvide underuld og Nanoq helt sort i det sorte. Utroligt.

Jeg vil nødig stå i samme situation igen - der vil jeg gerne lige vise jer, hvad jeg har købt og bede jer vurdere om det er nok?

Jeg vil bestille en Chris Kristensen kam i stål om lidt - og karterne er dem, som jeg KUN brugte i små tre år inden sandheden gik op for mig. I dag kan jeg sagtens se, hvor fejlen lå:-) UPS.

Rivehånden bruger jeg stort set aldrig mere - den var et fejlkøb. Gummidimsen er til Tip og Eistibus så de ikke føler sig snydt.
Den gule og røde rive bruger jeg cirka to -tre gange ugentlig ellers får de en tur med den grå kam med lange tænder hver dag og hver lørdag med den lille kam i ansigtet - ja vi hygger skam hihi Det sjove er, at kattene elsker det nu:-) Før bed Nanoq mig… Han har vist den var gal med karten!

Men hvad siger I? Skal jeg mon bruge mere?

MVH Helle

Måske ot. Men hvad gør den der ligger 3 nedaf på billede 1 ?

Helle efter hvad jeg kan se behøver du kun den børste jeg har, også den kom du bitiller, så er du dækket ind.

Jeg er glad for de er fine nu, og jeg glæder mig til at se dem igen nu.

Helle, vi lærer af hvores fejl, og uvidenhed kan man ikke gøre for efter min mening.

Hvis kattene synes det er fint, ser du da velforsynet ud.

Mine ville sige ‘av av de er alt for hårde’, for her er det Mason Pearsonbørsten der er et hit til hverdag.

Det er mit fejlkøb:-)
Den SKULLE skære uller over, men det er slet ikke mig at børste et dyr så hårdhændet:-)

Den virker sikkert - hvad ved jeg:)

Sheer: Misserne ligger på ryggen og spinder:-)

En mason tror jeg slet ikke kan holde mine - kan ikke rigtig se forskellen på den og karten… Så tror ikke jeg gidr købe den.

Hvorfor SKAL det være en Chris Kristensen Pia? Disse virker ganske fine?
Jeg spørger fordi jeg helt ærlig ikke har den store lyst til at give 3-400 bobs for en skide kam:-)

MVH

Jeg synes også du ser meget velforsynet ud.
Når alt kommer til alt kan man foretage rigtig meget pelspleje med bare en enkelt kam eller børste så længe både katten og dig kan enes med den!

jeg bliver næsten helt flov ved at skulle indrømme det :ups: for jeg har altid svoret at jeg ikke havde noget at bruge så dyr en børste til, men ihh guder hvor ville jeg dog íkke undvære den nu… Ann-Dorrit der fik mig “overtalt” til at købe den da jeg udstillede i Kolding… jah hun nærmest ruinerede mig den weekend :tihi: men hver en krone er godt givet ud

Jeg kan godt fortælle hvad forskellen er til karterne: Mason Pearsonbørsten er ikke metal.

hmmm Helle kunne du ikke komme til Silkeby en dag og demonstrere de forskellige ting :slight_smile: Så fætter L.A. ikke duller til igen.og kommer til at ligne Tara

Susanne, præcist det samme her. -thumbs

Nej det har du ret i - men jeg når stadig ikke i bund hos mine med sådan en. Så på den måde ser jeg ikke den store forskel. Den virker som en ekstra udgift på mig, når jeg alligevel ikke kan nøjes med den.

Der er to slags - hvilken bruger I af dem?

MVH

Det vil jeg gerne:-) Må jeg tage Nanoq med så og bytte ham med Leander i en uge for at se om vi kan mærke forskel :rock::p-høhø

Jeg kan simpelthent ikke huske hvilken een jeg købte, men mit gæt (udfra hvordan jeg kender mig selv) er ren svinehår. Mener at jeg troede at den med blandet var en billigere løsning (og så går jeg ind for ren natur altid) - så den har jeg i øvrigt heller ikke prøvet. :slight_smile:

[quote=lenschow;117018]Det vil jeg gerne:-) Må jeg tage Nanoq med så og bytte ham med Leander i en uge for at se om vi kan mærke forskel :rock::p-høhø[/quote]Helst ikke,nu har jeg efter 4 år vænnet mig til LA´s underlige opførsel,så lad du hellere nanoq blive hjemme.-høhø

[quote=lenschow;117016]Nej det har du ret i - men jeg når stadig ikke i bund hos mine med sådan en. Så på den måde ser jeg ikke den store forskel. Den virker som en ekstra udgift på mig, når jeg alligevel ikke kan nøjes med den.

Der er to slags - hvilken bruger I af dem?

MVH[/quote]

jeg har mange forskellige kamme og børster jeg har invisteret i gennem tiden, men jeg vender altid tilbage til de samme 3!!

underuldsrive - furminator
min rullekam
og så min Mason pearson
sådan alt i alt er det udstyr for 425 kr, da furminatoren er købt billigt på ebay

Mason pearson børsten jeg bruger kan du se her
http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-diverse.htm

OMG Susanne! Præcist det samme her! -LOL

ser så lige man ikke kan se hvilken en af dem det er :ups:

:tihi: hvor pudsigt

Helle, ja jeg købte jo min børste til show, den er naturhår og plastik.
Jeg syntes den er uundværlig til mine kræ, dem alle.
Jeg kan godt lide at bruge den som afslutning på kammene, og den tager de løse hår.

Er der nogen, der vil komme og give mig et pelsplejekursus :ups:

Vi har diverse børster og kamme og karter osv, men jeg aner seriøst ikke, hvad der er bedst at bruge hvornår og hvordan :?