Pelspleje

Shit da - er det mon løse hår, der kommer af. Jeg sad bare og ventede på at der til sidst var en skalperet hund -høhø

Ja, jeg synes også det ser helt vildt ud. Men det skulle være al den underpels der går løs i fældningsperioden og som vi ellers finder klistret fast til sofaen, gulvtæppet og sengetæppet -høhø

jeg vil eje jeg vil eje.

Ja, jeg synes også det ser helt vildt ud. Men det skulle være al den underpels der går løs i fældningsperioden og som vi ellers finder klistret fast til sofaen, gulvtæppet og sengetæppet -høhø[/quote]

Du prøver den lige af først - hmmmm Gizmo i bikini - jeg kan se det for mig -hahaha

virker den så godt som det ser ud til. så SKAL jeg eje den!

Ja, jeg synes også det ser helt vildt ud. Men det skulle være al den underpels der går løs i fældningsperioden og som vi ellers finder klistret fast til sofaen, gulvtæppet og sengetæppet -høhø[/quote]

Du prøver den lige af først - hmmmm Gizmo i bikini - jeg kan se det for mig -hahaha[/quote:2nxmdca0]

Gizmo er skam allerede i bikini - desværre…

Han har fået den uvane at hypersoignere det nederste af hans mave så der er han altså karseklippet.

Regner med at skjule det lidt med sort pudder i Odder, for hans hud er kridhvid dernede, og det er altså ret så synligt -rulleøjne

Jeg har 2 maine coons, det er meget forskelligt hvor meget de bliver redt i perioder er det hver dag… Og ja de kommer i bad selvom de ikke bliver brugt til udstilling.

hvis den kam er så god som den ser ud, så må jeg bare eje den.

Nu er kattene så unge, kun 1 år, så jeg har faktisk ikke redt dem så meget. Dee har lidt under armene, men ellers dulrer de faktisk overhoved ikke 7-9-13 -jegkrydser

Jeg har også fået en furminator, men jeg endte op med at bruge den anden karte jeg havde, den til venstre, for tænderne var dejligt lange. Og den kunne virkelig tage noget af, håber ikke jeg ødelægger deres pels.
Er der noget med, at man skal tage specielle hensyn til halerne, eller er det kun når man udstiller. Ved ikke hvor jeg har det fra ?

Vil det sige du ikke vil anbefale furminator??

Nu ved jeg ikke hvilken kattepels den er lavet til, men jeg synes den anden passede bedre til mine MCO pels. Nu har de ingen knuder, men hvis de har, så kan det godt være den anden er bedre.
Man kan se hvor stor forskel der er på tænderne på de 2. Nu er jeg total novice mht MCO pelse, så måske andre kan forklare hvilken der bruges til hvad.

Som kælekatteejer der ikke udstiller, vil jeg være tilfreds, hvis mine katte bliver holdt fri for filterne. Først og fremmest for kattenes velbefindende. Og så ville jeg selvfølgelig gerne have fif til at tage noget af den pels, som i fældningsperioderne ellers ligger rundt i hele huset. Vores katte er kælenussemisser som skal have lov til at hygge sig herhjemme og være kat og have et godt katteliv. Sådan er vores indstilling til det at have kat her hos os.

Denise - Den der FURminator, skærer den underulden af eller??

Aner det ikke - har slet ikke forstand på pelspleje i den retning. Vores Briter og Somalie blev jo bare redt med en stålkam eller gummibørste.
Karten til venstre tager jo en masse hår og man kan blive ved og ved. Den er super. Den anden går jo ikke så langt i bund synes jeg, men ja, den skærer jo. Men vi må nok hellere spørge nogle MCO folk der har forstand på det, så måske de kan forklare hvad jeg skal bruge til hvilke formål. -uh

Lytter lige med på den her …

Den skærer hverken i pelsen eller i huden. Den kan derfor heller ikke bruges til knuder.

Den trækker egentlig bare dødt underuld og løse hår af. Den korte afstand mellem tænderne gør, at man får mere pels med end ved værktøjer med langt mellem tænderne. -thumbs

Ja den tager underulden har jeg lige fået læst, men det gør den anden vel også. Venter lige at høre mere fra det sted jeg spurgte nærmere. Jeg købte den jo bare, fordi jeg manglede en MCO tingest. Indtil jeg opdagede jeg havde den anden og at den virkede super [bigloony]

OK vi krydsede lige indlæg Rikke, tak for info. Altså den tager mere end den anden jeg bruger, men det virker næsten utroligt, for den tager virkelig meget. Men jeg synes stadig tænderne er for korte, som om man skal presse gennem en tyk pels og det skal man vel ikke normalt.

NB! Måske er den bedre til kortere pels.

Lyder meget sandsynligt - så dur det nok ikke til vores semilanghårede. Men du kan helt sikkert sælge din til en med korthårskatte Denise… Og nu tænker jeg lige på filmen Tina havde lagt link på til. Det var jo en ret langhåret hund.

Jeg vil gerne købe den Denise, hvis du vil af med den!

Nanoq - eller Tara - skal bare ikke igennem sådan en omgang nogensinde igen. lige nu er de helt fri for duller, men mit problem er, at Nanoq ikke kan lide at blive børstet. Han er mere ømhudet end Tara. Hende kan man bare børste på - hun elsker det. Nanoq hyler, og så er det svært at sidde med alene. Her er jo kun mig med tommelfingrer til at holde og hjælpe…

Jeg bruger karte, filtknuser og almindelig langtandet kam med rullende tænder. Alligevel filtrede han til for mig. Jeg bruger også spayen.

Mine går jo ude nærmest døgnet rundt i løbegården, som de har uhæmmet adgang til via vindue og snart kattelem.
Måske de har mere pels så… Og underuld. De er i hvert tilfælde temmlig hårfagre. De er jo heller ikke fertile, hvilet igen kan øge underuldens mængde…

jeg har ikke problemer med knuder kun at de fælder meget (jeg har mco’er) er furminatoren (staves?) så god til det eller ?

Lyder meget sandsynligt - så dur det nok ikke til vores semilanghårede. Men du kan helt sikkert sælge din til en med korthårskatte Denise… Og nu tænker jeg lige på filmen Tina havde lagt link på til. Det var jo en ret langhåret hund.[/quote:1k5qnrpq]

May-britt s hvis du kiggede lidt rundt var der også en film med katte og billeder, altså må indrømme det overbeviste mig om jeg skal have sådan en… ser lige om man kan sætte det direkte link ind til katten.

Her er fimen med katten http://www.furminator.com/flash/cat.htm