Penge for alm kat

Hej alle sammen :slight_smile:
Mit spørgsmål er bare om man kan tilade sig at tage penge for en alm huskat? vi har diskuteret det lidt i min familie og de fleste mener ikke man kan? men jeg har det bare bedst med at folk tilbyder penge så man ved de får en ordenlig ejer
Hvad er jeres mening?:):stuck_out_tongue:

Dyrlægetjek, vacciner og kastrer den og tag den pris for den som de udgifter har været.

Hvad er din families argumenter for at man ikke kan tillade sig at tage penge for en almindelig huskat?

Vi har fået 3 huskatte kuld for mange år siden, og jeg tog altid 500,- kr. for en killing.

Det var dog før jeg blev klogere, så det var uden vaccine, eller andre ting.

I dag ville jeg vaccinere, neutralisere og tage udgiften til dyrlægen for dem.

[quote=Sheer;193735]Dyrlægetjek, vaccinner og kastrer den og tag den pris for den som de udgifter har været.

Hvad er din families argumenter for at man ikke kan tillade sig at tage penge for en almindelig huskat?[/quote]

At det ikke er en race kat og det jeg dybt uenig om, men hver sin mening selvfølgelig jeg ser bare sådan på det at de er et levende dyr og de er jo stadig dejlige selvom de ikke er en bestemt race f.eks.

Men jeg synes faktisk det sjældent man ser folk vil have penge for dem og det bekymre mig vildt meget for så kan enhver komme og få en kat og undskyld men der er desværre nogen, som ikke ved hvordan man skal behandle dyr :slight_smile:

Selvfølgelig skal den da koste nogle penge. Du skal både have prisen for neutralisering, øremærke samt vacc ind igen samt at du undgår at folk “impulskøber” en killing med hjem til deres barn som så synes den er sjov mens den er killing og så er den derefter ligegyldig så at sige…

En huskat er en kat på stadie med alle andre katte imo. Jeg synes som de andre, at man tager den pris det koster for vacc. chip / øremærke og neut.

Dog vil jeg ikke sige, at fordi katten er gratis at ejerne ikke er gode:) Men med en pris på katten på +500 og gerne mere giver helt sikkert flere seriøse henvendelser og sortere forhåbentligt de brådne kar fra:)

Udover vaccination, neutralisering og øremærkning, så spiser en huskattekilling da også og det må vel også regnes med, eller…

Selvfølgelig skal en huskat koste noget og jeg betaler hjertens gerne for sådan et kræ :thumbup:

(selvom den sidste jeg købte, burde have udløst en pæn belønning til mig, for at tage ham -LOL )

[quote=Marianne H;193776]Selvfølgelig skal en huskat koste noget og jeg betaler hjertens gerne for sådan et kræ :thumbup:

(selvom den sidste jeg købte, burde have udløst en pæn belønning til mig, for at tage ham -LOL )[/quote]

:klapper::klapper::klapper::klapper:

Har vi hørt/set noget til ham herinde ???

:fløjte:

Du skal tage penge for dem :slight_smile:

herinde er mindste prisen fx 200 :slight_smile:

Hvis killingerne er vaccineret, har fået ormekur osv så mener jeg at man skal have penge for dem, huskat eller ej. Hvis killingerne er et “hovsa” og man vil af med killingerne uden de vaccineret osv, ja så mener jeg ikke at man kan tillade sig at tage penge for dem:)

Har vi hørt/set noget til ham herinde ???

:fløjte:[/QUOTE]

Det tror jeg ikke, men det er ham her lydende navnet Simba 10, eller i daglig tale “møgkat”

selv når han sover er han uartig og rækker tunge

Billedet er nok til at jeg er klar til at smide en flad tusse for ham:savle:

Bestemt bestemt. Hvis man ikke har sørget for killingen mht. dyrlæge og ordentligt foder (killinge-), så synes jeg heller ikke man kan tage penge for dem…

Men Havde da være villig til at betale prisen, hvis Bølle havde været ordnet og holdt med det forskellige… Om jeg får det gjort og betaler til dyrlægen, eller om det var gjort i forvejen er jo et fedt…

Jeg har givet 800 kroner for Maggie og 800 kroner for Tip.

Nemo gav jeg 2500 for - ham ordnede jeg nemlig selv alt ved.

Thomas koster 500 kroner - men det er ren underskudsforretning - jeg får ikke dækket mine foderudgifter til ham, for jeg har besluttet at pengene skal gå til Britas hittekattekonto, som har betalt 1300 kroner for at få ham kastreret, vaccineret, mærket, registreret og testet for FIV og FeLV.

Jeg kan ikke finde en eneste årsag til, at noget dyr skal være gratis. Ikke en eneste årsag.

Tvært imod så jeg gerne, at det blev mere besværligt at anskaffe sig et dyr end det er i dag

MVH

[QUOTE=lenschow;194307]
Jeg kan ikke finde en eneste årsag til, at noget dyr skal være gratis. Ikke en eneste årsag.

Tvært imod så jeg gerne, at det blev mere besværligt at anskaffe sig et dyr end det er i dag

MVH[/QUOTE]

Nemlig :thumbup: jeg synes egentlig at det er uhyggeligt at folk med glæde og uden at blinke med øjnene smider hundredevis af kroner ud på ligegyldige ting, men at give penge for et levende væsen der skal være deres ven/familiemedlem i mange år, næh nej, gratis tak…

Så det er altså kun racekatte, der må iregnes udgifter til foder og grus, og den slags???

Allerede nu, inden mine killinger er vaccineret eller neutraliseret, har de da i foder og dyrlæge og grus kostet mere end 3000,-kr.
Så hvis jeg valgte at skulle af med dem, inden de var fikset og lignenede, så er det bare ærgerligt???

Mine killinger er hovsa, for de skulle slet ikke have været til, men nu beholder jeg dem nok bare…

ALLE katte bør koste noget, prisen kan så justeres, alt efter om der er gjort noget ved dem, så som dyrlægecheck, vaccine og neutralisation

Hvor ser Simba da dejlig ud - en ren lille engel at se på

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Er han fra Brita Kamikaze - hun reklamerer jo gerne med, at evt. dårlig opførsel er med i prisen.

:klapper::klapper::klapper::klapper:

[QUOTE=Eva;194327]Hvor ser Simba da dejlig ud - en ren lille engel at se på

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Er han fra Brita Kamikaze - hun reklamerer jo gerne med, at evt. dårlig opførsel er med i prisen.

:klapper::klapper::klapper::klapper:[/QUOTE]

Ja han er en af Britas Simbaer, og jeg tør slet ikke tænke på hvordan en af hendes Kamikaze-katte er, når Simba efter blot en uge er SÅ slem -engel-engel