Penge i julegave?

Giver i penge i julegave?

Jeg synes det er alt for upersonligt og giver af princip ikke penge i julegave (eller nogen andre gaver) og jeg gider ikke give penge for at de skal klattes op på ingenting…

Jeg ønsker mig heller aldrig penge…

Hvad gør/mener i?

I julegave giver jeg heller aldrig penge. Det er nok noget med, at jeg synes, at man skal hygge sig med sine gaver og gå og nyde dem i juledagene - selv om penge jo er meget rare, er det bare ikke lige så hyggeligt at gå og kigge på dem. (Og så kan de jo også brænde (i lommen i hvert fald)-høhø).

Til gengæld har jeg det anderledes med fødselsdagsgaver, der synes jeg, at det er mere i orden. Ved egentlig ikke helt hvorfor. Jeg havde selv til min fødselsdag ønsket mig tilskud til et akvarium - og det står nu i stuen som minde om en rigtig god fest.

Tror bare ikke jeg stoler på folk bruger dem på noget fornuftigt… jeg synes jo når man får penge skal der være formål med at få dem og man skal bruge dem på noget ordentligt, ikke bare mad i skoleboden, eller fis og ballade inde i byen med vennerne

Ja jeg giver penge til mine forældre i julegave. Jeg ved ikke hvad jeg skal finde på ellers da de jo har alt, men de går så ud og køber en ting de syntes de mangler eller trænger til at blive skiftet ud.

Vores børn får gaver og en kuvert.

Jeg giver kun penge, hvis personen sparer op til en specifik ting - sidste år fik min nevø, fordi han sparede op til en ny PC.
Ellers giver jeg som regel gavekort :slight_smile:

-handshake Jeg forstår godt-handshake

Jeres kommentarer til det med penge til jul;
men men jeg har adopteret en orangutang. -wehuu
Derfor får jeg penge til den af min mand i stedet for gaver
til jul og min fødselsdag.

Mange gode hilsner
Mona

:? Har du adopteret en orangutang? -what

-wehuuJah…-wehuu
Og han er noget af det dejligste og smukkeste.
Hurra…for ham.

Kærlig hilsen
Mona

[quote=Mona;63691]-wehuuJah…-wehuu
Og han er noget af det dejligste og smukkeste.
Hurra…for ham.

Kærlig hilsen
Mona[/quote]

Jeg overgiver mig -respekt- …hvis nogen kom med den begrundelse, så fik de også penge i julegave af mig -thumbs

Tør jeg spørge om, hvor han bor?? På Borneo - eller i baghaven??

[quote=Charlotte Oeh.;63694]Jeg overgiver mig -respekt- …hvis nogen kom med den begrundelse, så fik de også penge i julegave af mig -thumbs

Tør jeg spørge om, hvor han bor?? På Borneo - eller i baghaven??[/quote]

Hej Charlotte!

-wehuuIndtil videre -wehuu

Bor han på Borneo;
me…n der er nu ellers plads til ham her.
Vi har mange høje træer; men nu kommer vinteren jo.
Jeg ved heller ikke hvad kattene vil sige, når han hænger i lyse-kronen.

De er meget lærenemme - måske kunne de…
Kærlig hilsen
Mona

[quote=Mona;63701]Hej Charlotte!

-wehuuIndtil videre -wehuu

Bor han på Borneo;
me…n der er nu ellers plads til ham her.
Vi har mange høje træer; men nu kommer vinteren jo.
Jeg ved heller ikke hvad kattene vil sige, når han hænger i lyse-kronen.

De er meget lærenemme - måske kunne de…
Kærlig hilsen
Mona[/quote]

-LOL -LOL …lysekronen…ja, det tror jeg, de kunne… -LOL -LOL

(Jeg tør næsten ikke skrive det, men først tænkte jeg: Mon det er hendes mand, der er rødhåret??)

ja faren er de bliver brugt på slatterier. En pakke smøger hist og pist eller tyggegummie eller sådan noget. Jeg bryder mig ikke om det - men hvis det er nogen jeg ikke kender så godt, så kan jeg godt finde på det.

Min bedste veninde louise har en kæreste der hedder mickey, og da jeg blev inviteret der så var planen at jeg ville give ham et fint kort med en hund indeni - jeg blev så syg og kom aldrig afsted, men pointen er sådan lidt at jeg overhoved ikke kender hans smag eller ønsker så til “sådan en” kunne jeg godt finde på det.

Til MINE venner og familie giver jeg dog gavekort hvis jeg ikke ved hvad jeg skal give dem så det ikke bliver brugt på “dumme” ting :slight_smile:

[QUOTE=Gry Gressbakken;63716]ja faren er de bliver brugt på slatterier. En pakke smøger hist og pist eller tyggegummie eller sådan noget. Jeg bryder mig ikke om det - men hvis det er nogen jeg ikke kender så godt, så kan jeg godt finde på det.

Min bedste veninde louise har en kæreste der hedder mickey, og da jeg blev inviteret der så var planen at jeg ville give ham et fint kort med en hund indeni - jeg blev så syg og kom aldrig afsted, men pointen er sådan lidt at jeg overhoved ikke kender hans smag eller ønsker så til “sådan en” kunne jeg godt finde på det.

Til MINE venner og familie giver jeg dog gavekort hvis jeg ikke ved hvad jeg skal give dem så det ikke bliver brugt på “dumme” ting :)[/QUOTE]

Præcis… Gavekort er bedre end penge for der ved man at personen får noget til sig selv for “pengene”

Jeg sy ns også at det er lidt upersonligt med penge i julegave, men på den anden side så er mange af de ting jeg ønsker i en prisklasse på 1000+ kr, ved ik helt hvorfor… :? men altså så er det jo mest praktisk at give mig penge med mindre folk gerne vil give mig sån en dyr gave, men det tvivler jeg desværre på :stuck_out_tongue:

[quote=Charlotte Oeh.;63709]-LOL -LOL …lysekronen…ja, det tror jeg, de kunne… -LOL -LOL

(Jeg tør næsten ikke skrive det, men først tænkte jeg: Mon det er hendes mand, der er rødhåret??)[/quote]

Jeg har altid drømt om en rødhåret kæreste/mand. -tihi
Det fik jeg aldrig. -vred
Kærlig hilsen
Mona

Jeg giver gerne folk det de ønsker sig, hvis det er penge, så giver jeg gerne det. Har kun oplevet børn eller teenagere ønske sig penge, og så er de sørme selv ude om det, men det kan jo så også ses hvor lidt det egentlig er jeg giver. Havde det været en gave, havde jeg jo kunnet bruge min gode-tilbud/jeg har hørt et godt sted fornemmelse, som jeg er ekspert i. :smiley: Og så havde gaven nok været mere spændende.

Jeg har engang fået en husleje af mine forældre i julegave, og den var jeg godt nok glad for. Så jeg ved hvordan det kan være.

Men selvfølgelig foretrækker jeg at give en rigtig gave som man kan pakke ind og ryste på. :slight_smile:

[quote=Mona;63745]Jeg har altid drømt om en rødhåret kæreste/mand. -tihi
Det fik jeg aldrig. -vred
Kærlig hilsen
Mona[/quote]

Åh pyt, hvis bare han hænger i lysekronen…

[quote=Mona;63684]-handshake Jeg forstår godt-handshake

Jeres kommentarer til det med penge til jul;
men men jeg har adopteret en orangutang. -wehuu
Derfor får jeg penge til den af min mand i stedet for gaver
til jul og min fødselsdag.

Mange gode hilsner
Mona[/quote]
Det er da det bedste initiativ jeg længe har læst-thumbs super idé at adoptere en lille orangutang de er bare så søde-wehuu-wehuu-wehuu-wehuu

Kun penge, hvis jeg helt præcist ved at de skal bruges til noget specielt… fx fik min guddatter penge i konfirmationsgave, da hun var ved at skrabe sammen til et nyt skrivebord - og hendes valg svingede mellem to forskellige borde i to forskellige forretninger. Havde hun ønsket sig et bestemt bord i en bestemt forretning, så havde hun fået et gavekort til forretningen… Okay - vi kunne jo også have købt bordet til hende, men hun gik sådan og glædede sig til at købe hendes helt eget første stykke møbel som hun selv havde valgt, at vi ganske enkelt ikke nænnede at tage den glæde fra hende :slight_smile: Fordi hun i stedet fik pengene, købte hun så et helt tredje bord og en stol…

Normalt giver jeg altid gaver… gavekort er ikke personlige nok og penge er direkte kedeligt!
Men der er altså tilfælde, hvor jeg vælger gavekortet - ofte hvis der er ønsket tøj eller lignende… det ville være så dumt, at komme til at købe forkert størrelse, farve, model…

Af min svigermor får jeg dog penge hvert år, både til jul og fødselsdag… hun er ved at være så dårligt gående og svagelig, at hun ikke længere kan klare at støve rundt efter gode gaver. Trist - nogle af de bedste gaver, jeg gennem tiden har fået, er faktisk fra hende…

Jeg har også KUN givet penge til konfirmationer - det er jo hittet for konfirmander og i den adledning har jeg det fint med det… men jul og fødselsdag osv det er det simpelthen for kedeligt som Ann K siger :slight_smile: