Penge i julegave?

Jamen - så er jeg en af dem, der giver mine sønner og svigerdatter en upersonlig gave, for jeg giver dem penge.
Og hvorfor gør jeg så det - jow - svaret er ganske enkelt - det er det de ønsker sig, og jeg ved, at de køber det, som de ønsker sig.

Jeg er så en af dem, der ikke holder jul…jeg har ganske enkelt fravalgt den, da jeg ikke er troende :slight_smile:

Hvad er så idéen i julegaver, hvis man giver hinanden penge? Jeg giver dig x antal kroner og du giver mig x antal kroner … glædelig jul :slight_smile:
Nå … nok derfor vi i vores familie har droppet julegaver til de voksne - synes det var så irriterende at kunne købe samme ting til det halve dagen efter juleaften.
Julen er børnenes fest!

Jeg giver penge i julegave. Jeg kan ikke se noget upersonligt i at give det folk ønsker sig, uanset om det julegave eller fødselsdagsgave.

[quote=Vivi_Fletcher;63887]Hvad er så idéen i julegaver, hvis man giver hinanden penge? Jeg giver dig x antal kroner og du giver mig x antal kroner … glædelig jul :slight_smile:
Nå … nok derfor vi i vores familie har droppet julegaver til de voksne - synes det var så irriterende at kunne købe samme ting til det halve dagen efter juleaften.
Julen er børnenes fest![/quote]
Kan kun give dig ret , så kan man jo bare beholde sine egne penge og købe det man har lyst til :)Det er helt bestemt børnenes jul , jeg har altid holdt på at mine børn, skulle lave en ønskeseddel , hvor der også gerne måtte indgår penge , mest pga ældre familiemedlemmer som ikke kan finde eller magte at købe gaver, men heller vil give dem penge … Men jo en ønskeseddel , det er da mindste de kan lave -thumbs

Jeg kan slet ikke se nogen idè i julegaver, det er bare en stor bytte bytte købmand.

Jeg giver hverken gaver til fødselsdage eller jul, for der får folk alligevel så meget i forvejen.
I stedet for giver jeg gaver på et helt uventet tidspunkt i årets løb, når/hvis jeg falder over noget, jeg ved lige er sagen.

Det samme den “modsatte vej”.

Min ældte datter har næsten lige ringet til mig og sagt, at hun - nu hvor jeg i flere år hverken har fået gaver til fødselsdag eller jul fra hende - forærer mig et håndværkerteam i en uge, så jeg kan få underetagen isoleret og istandsat.

PS: Mona, er det en af Lones aber, du har adopteret?

Kun penge! PENGE PENGE PENGE!

haha nej spøg til side:-)

Jeg er ligeglad med at få gaver - vil hellere give!

:slight_smile:

I år ønsker jeg mig fx penge - jeg sparer op til et hundebur til Ace til bilen jo

Knus

[quote=lenschow;64063]I år ønsker jeg mig fx penge - jeg sparer op til et hundebur til Ace til bilen jo

Knus[/quote]

Og hvis vi var på gaver med hinanden, ville du så faktisk også få penge af mig… som sagt, jeg giver ikke penge - med mindre, der er tale om opsparing til noget helt specielt!
Et hundebur til bilen kan man få mange steder - og det skal passe til din bil og dit behov… det er kun dig selv, som ved, hvad du skal bruge og derfor ville jeg så give penge… nå, ja - og en lille snack til husets dyr, de kan jo ikke gøre for at deres ejer er kedelig :smiley:

[quote=Mega;64024]Jeg giver hverken gaver til fødselsdage eller jul, for der får folk alligevel så meget i forvejen.
I stedet for giver jeg gaver på et helt uventet tidspunkt i årets løb, når/hvis jeg falder over noget, jeg ved lige er sagen.

Det samme den “modsatte vej”.

Min ældte datter har næsten lige ringet til mig og sagt, at hun - nu hvor jeg i flere år hverken har fået gaver til fødselsdag eller jul fra hende - forærer mig et håndværkerteam i en uge, så jeg kan få underetagen isoleret og istandsat.

PS: Mona, er det en af Lones aber, du har adopteret?[/quote]

Kære Hanne!
Ja…det er en af Lones aber.
Han hedder Kesi; men det er tilfældigt, hvem jeg valgte.
Jeg kan kun opfordre andre til at gøre det samme.
Det koster kun kr. 75,- om måneden.

-wehuuKærlig hilsen
Mona

Jeg giver af princip ikke penge i gave.
Jeg synes at det er upersonligt og uegageret.
Hader at jeg hvert år får penge i både fødselsdags- og julegave af noget familie, fordi som de siger: Det er det nemmeste.
Hvorfor så overhovedet give noget, hvis det ene og alene handler om at gøre det nemmeste??

Jeg bruger selv meget tid på at finde den helt rigtige gave til dem jeg skal give. Sørger dog for at det kan byttes, men uanset hvad mener jeg at engagementet er halvdelen af glæden ved at give gaver.

Glemte lige At jeg syes Mona s ide om adoptere en orangutang er eminent.
Har selv adopteret 2 stk. osse af Lones aber.

Hvad, hvem er Lone’s aber :?

Jeg har også en - den hedder Doris. Det koster kun 75,- kr pr md - og så er det fradragsberettiget :slight_smile:

[quote=lenschow;64063]I år ønsker jeg mig fx penge - jeg sparer op til et hundebur til Ace til bilen jo

Knus[/quote]
Det syntes jeg også er helt okay , at man vil spare op til noget , så de glade giver kan se at man har fået en brugbar ting for gaven -thumbs…

[quote=Gitte;64280]http://www.orangutang.dk/

Jeg har også en - den hedder Doris. Det koster kun 75,- kr pr md - og så er det fradragsberettiget :)[/quote]

-wehuu Kære Gitte.
Det er kun beløbet over kr. 500,- som kan trækkes fra;
men det er da fint nok.
Kærligst Mona

Mona - ja det er det vist nok. Støtter efterhånden så meget, så jeg ikke kan finde hoved og hale i det… g