Perfekt Blodprøve på barf kat 8

Blodprøve på kat på 8 år og 8 måneder. Fodret kød og vådkost siden 14 ugers alder :heart_eyes_cat: havde Max 1 måned sammenlagt på tørfoder da han tabte meget vægt det ene år som fertil.

Giver ingen vitamin–eller mineral tilskud.

Så glad for at se min kost fungere, dyrlæge var meget imponeret over blodprøven. Vi har inde Pga en tand det røg ud viste sig at være TR i 2 tænder. Så de er ude nu

6 Synes om

Vådkost - som i kattemad på dåse/pose…?

Primært Bozita ved siden af kød og nu også Macs.

OK - men det er jo mig bekendt fuldfoder (og i hvert fald ikke råt :wink:), så reelt er der vel ikke tale om egentlig BARF fodring?
Manse får - ligesom mine andre katte har fået - også en kombination af vådfoder og råt kød (taget fra det vi selv spiser) og så kører han et ikke ubetydeligt antal selvfanget bytte ned, primært mus.
Han får godt nok også tilbudt tørfoder ved siden af, men uanset om han æder det eller ej, har jeg heller aldrig overvejet, at der skulle være behov for at tilføre ekstra vitamin/mineral af nogen art…

Mine får ikke tørfoder, fanger ikke selv mad og får ca 50/50. Mange mener det går helt galt når du fjernet tørfoder 100 % fra kosten af.

Vådfoder er et fuldfoder, og indeholder typisk alt det en kat har brug for, for at overleve og trives.

Så, det der er ikke en 100% barf kat.

Jeg har tidligere hørt blandt andet dyrlæger plædere for tørfoderets fortræffeligheder, men det har primært været med argumentet, at det skulle være bedre for tænderne - og det er faktisk ikke min oplevelse, at den myte hersker så hårdnakket længere?

Men ja, fuldfoder bør være fuldfoder mht. ernæringsmæssig sammensætning, og det er ikke min oplevelse, at det rykker balancen mærkbart, når det suppleres med “ikke-fuldfoder”…