Siden hvornår er man blevet bedt om at udlevere sit CPR nr for at kunne handle hos PetFun? Det virker helt ekstremt. Og det har jeg da ikke lyst til at give dem.
Jeg mangler en længere søjle til mit gulv-til-loft-træ, fordi jeg har fået højere til loftet efter flytning. Men når man vælger Danmark som land, dukker der en ekstra boks op:
Siden vil have 10 cifre, men som Anne også skriver, kan jeg prøve at skrive fiktive tal. Synes dog det er helt hen i vejret at bede om cpr. Man aner jo ikke hvem, der får adgang til oplysningerne (og i værste fald kan misbruge dem).
Jeg bekræftede, og så steg prisen med 21 Euro for fragt (Den blev angivet som 0, da jeg valgte Dk som forsendelsesland). Jeg tror, jeg finder en anden løsning. Det er for mærkeligt, at de først vil fortælle den rigtige pris efter de har fået personfølsomme oplysninger.
@Beydana hvilken længde mangler du, vi har nogle i overskud, da vores nu er for lang, da vi ikke har så højt til loftet i katteværelset. mener de er 90 cm
Jeg har også en enkelt ubrugt stamme (og hængekøje) liggende da jeg ville have bygget op i højden, men opdagede at det måske var en dum idé at bygge så højt at vi ikke kunne nå kattene selv
Jeg mangler en stolpe på 65 cm, ø ca. 12.
Jeg har sat det sammen med to mindre stykker i midten lige nu. Dem vil jeg helst have skiftet ud til en enkelt søjle (65 cm), men i princippet kan jeg godt lade det stå sådan her. Så mangler jeg bare en enkelt samleskrue for at sætte den øverste køje og toppen på. Jeg har masser af skruer fra Katten no 1 - de er bare for korte og for store i diameter til at gå i PetFuns gevind. Så skulle alt andet glippe - hvis nogen ligger inde med en samleskrue, kunne det også gøre tricket (betaler selvf.)
Gevindene er 8mm og kan købes i alle byggemarkeder.
Jeg har stadig en god del af en stang liggende (har vel brugt 10cm ud af 90 )
Hvis du betaler porto, så saver jeg det gerne op og sender til dig
Det er fire år gammelt og har bare ligget i min bunke af byggerester så der kan nemt blive til at sende nogle ned til dig.
Bare du skriver hvor mange og lange, så finder vi ud af det
Jeg har også netop bestilt hos Petfun. Og jeg studsede også over, at de bad om CPR-nr. - Fordi jeg ikke har oplevet det før.
Men så skrev jeg det. Det er jo bare en identifikator. Og jeg har allerede identificeret mig med navn og adresse - ellers kan de jo ikke sende varerne det rigtige sted hen - så hvad er problemet?
Skal vi gætte på, at det er regler om hvidvask eller om moms på tværs af landegrænser, der er i spil?
Det gætter jeg lige med på, har lige tjekket, som jeg ser det er petfun tysk, har lige været ved og handle noget til hyp, her til aften, fra Tyskland, vi gik også i hold, da de bad og cpr, det plejer der ikke og være. Men vi skal lige have snakket med nogle der handler mere
Hvis petfun får hacket sine kundeoplysninger…så har de cpr, adresse, mail telf, creditkort…så spørgsmålet er om du stoler nok på deres håndtering og sikring af kundeoplysninger…