Petheaven J-kuld har set dagens lys!

Stort tillykke med de fuldfede trillinger :flag::flag::flag: - Gaia er vel nok dygtig. :smiley:

Sikke nogle fantastiske billeder. :hjertehop:

Tillykke med trillingerne. :love2:

Fantastisk billede:

Tillykke med småerne :flag:

Tillykke :slight_smile: Det sidste billede ser bare hyggeligt ud :slight_smile:

Åååh…så kom de endelig, kæmpe tillykke med dem! Hvor er de dog dejlige - og hvor er det bare kært, at Ale ‘hjælper til’ :slight_smile:

Tillykke med de 3 nye :hjerte:

[QUOTE=Mette Mejdahl;809703]De sidste 4 dage, har jeg sovet på sofaen, fordi Gaia skulle have sine børn snart - Intet er sket…

I går var jeg til bestyrelses møde i Horsens og måtte gå inden punktet “Eventuelt”, da gemalen skrev at ; “Gaia har smidt slimproppen og skraber som en gal i hulerne…”. Han var alene hjemme med begge unger - og ja… Agnes (på 1 1/2 år) ér altså lidt af en håndfuld, og så især hvis man har en fødende hunkat!
Nå men hjem kom jeg og sad så hele aftenen og nussede mave, ventede og nussede lidt mere mave.
Jo vist er Gaias maveskind da dejligt blødt og det er da også hyggeligt, meeeeen jeg synes nu nok der kunne ha sket lidt mere :wink:
Jeg tog derfor en nat mere i stuen, dog på en madres på gulvet denne gang (det kan ikke anbefales med min ryg! :S)…
Nå, men altså stadig ingen killinger til morgen…

Idag har vi holdt stor børnefødselsdag for Julius (han bliver 7 år på tirsdag). Så alle drengene fra klassen skulle jo til fest - 19 drenge var de i alt! :besvimer:
Dog havde jeg været så klog, så jeg havde valgt IKKE at fejre dagen hjemme, men i stedet havde lavet en aftale med Aqua om at vi kom derud og fodrede Oddere, fisk, klappede rotter, snoge, geder og spiste melorme og burgere osv. osv. osv… :ok:
Da vi langt om længe kom hjem, efter en hård og dejlig dag, blev vi mødt af Gaia i entréen, som hilste pænt på - og som jeg med det samme kunne se IKKE længere var særlig drægtig…! :yikes:

Ind i stuen og lede efter killinger… Jeg kunne se blod på gulvet flere steder og fostervandet var tydeligt gået, på et tæppe på sofaen…
Mig hen på sofaen og se ind i de huler jeg havde gjort klar til madammen og hvilket syn møder man så her?

Jo det her:

Til min store forbløffelse er der kommet to LILLA killinger - hvilket jo betyder at Kronk bærer fortynding! :wehu: Og der er også kommet én chokolade :hjerte:

Gaia stresser noget over at hendes store børn ikke vil ligge i hulen hele tiden, men heldigvis vil Ale rigtigt gerne være Tante, så det er bare guld værd! :hjerte:

Det meste af tiden ser der dog sådan ud:

Jeg undrede mig en smugle over at der ikke kom flere end 3 - for hun var altså virkelig tyk her til sidst… men da jeg fik dem på vægten, fik jeg forklaringen :smiley:
Jeg plejer at sige at vejer mine killinger 90 g. ved fødslen, så er jeg længe tilfreds… men de her vejer altså lidt mere:
105, 109, & 117 (!) gram, helt nye og tørre :thumbup:

Så tre (3) stk’s fuldfede XSH killinger er det blevet til - alle med en helt masse pels som I ser - om de er Brush eller om de er Straight er jeg ikke klar over endnu, men pels dét har de :cool2:

Køn? :smiley:
Med forbehold - to drenge og én (lilla)pige :slight_smile:

/Mette[/QUOTE]

Stort TILLYKKE og dygtig mis der selv klarer at føde!

Cats og Conni:thumbup:

STORT tillykke med de smækkerlækre babyer :flag::flag::flag:

Stort tillykke med de små :slight_smile:

Tillykke med de fine børn!

Åh nej, nu starter det forfra, jeg kan mærke det i maven… Ikke flere katte Sarah, husk det nu.

Hvor ser det idyllisk ud:hjerte:
Stort tillykke med de 3 små (store) Bamser. :slight_smile:

Stort tillykke med babyerne :flag:

Nuii hvor er de fine! Og det er jo ren idyl med sådan en ekstra hyggetante i hulen :hjerte: Stort tillykke med dem!

TUSIND TAK for alle jeres dejlige lykkeønskninger! :blomst:

Det går stadig godt med mislingerne - der er én (den lilla dreng) der hænger liiiiidt i bremsen og jeg går og overvejer om jeg bør støttefodre ham eller ej… det er altid en balance IMO, da jeg mener det er vigtigt at de får så meget som muligt fra deres mor og at jeg blander mig så lidt som muligt.
Indtil viddere holder jeg mig til at “knappe” ham på, et par gange om dagen, så han får lidt ekstra på den måde, for Gaia har rigeligt at gi af!
Nu må vi se…

Men overall går det godt med dem, der er ro i hulen og de spiser og sover så det er en god ting :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;809719]Lige et par tillægsspørgsmål:
Når man parrer de her med en “rigtig” PEB, får man så officielle PEB ud af det? (det går jeg ud fra for ellers er der jo ikke meget idé i det)
[/QUOTE]

Jo ser du, dem her kúnne også godt have været blevet til “rigtige” PEB’ere med tiden - HVIS de var uden pels!
I fald de var hårløse kunne de opstilles i en klasse 13 b på en udstilling og reregistreres fra XSH x (PEB) til en PEB x (x’et står for farven som ikke kendes i en teori jo :wink: )

Men JA, når man parrer en XSH x br (PEB) eller en XSH x (PEB) tilbage til en PEB x, vil killingerne blive til PEB x’ere. De registreres så alt efter deres fænotype som; PEB (nøgen) PEB br (Brush) & XSH (kort eller langhåret - for ja, PEB kan også parres med en OLH eller BAL og så kan der jo komme langhårede killinger, i fald PEB’en bærer langhårs gen…!).

Nej jeg har ikke sagt at det er nemt ELLER for den sags skyld bare nogenlunde gennemskueligt, men det er hvad vi har at arbejde med, når vi vil lave sådan en ny race :wink:

Det er sjovt fordi han ikke har fortynding bag sig i i al fald de første 5 generationer i stamtavlen :slight_smile:
Og så er det skønt fordi, at der jo så er mulighed for at han kan lave lilla bicolor og blå bicolour babyer med Maria’s Købekoner :wehu:
Og dét er så pææænt :ok:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;809719]
De her killinger, KAN de tænkes at tabe noget af pelsen så de bli’r mere PEB i udseendet? Og er det bare mig eller virker de mere “ruhårede” end almindelige ORI’er?[/QUOTE]

Ja ser du, dét er jo det helt store spørgsmål! :smiley:
Jeg har jo ingen (altså som i 0,0!) erfaring med at bedømme pels på de her små basser, så jeg ved det faktisk ikke!
MEN hvad jeg har kunnet læse mig til og SE på billeder ude i verden så er der en god sansynlighed for at pelsen ændrer sig markant over de næste 12 ugers tid :wink:

Jeg har haft stor glæde af dette opdræts hjemmeside: http://www.peterbald.at
Hvor man kan følge killingerne fra de er helt nye til de flytter hjemmefra.

Jeg låner lige lidt fra deres side, herunder.

Straight killing:

Samme killing:

Brush killing:

Samme killing:

Flock killing:

Samme killing:

Hårløs killing:

Samme killing:

Og JA, de er allesammen fra SAMME kuld! :slight_smile:

Nå men, ja pelsen ér anderledes på de her mislinger end på et OSH kuld. De har alle kortere pels end mine OSH’ere og også en anden følelse - sådan lidt mere “crisp” agtig, som en husmis måske… :?
Men Chokoladen har så derudover også en anderledes pels end de to andre - om det er farven der gør at pelsen er anderledes (ja, farven hár faktisk noget at sige - ikke kun rent optisk, men også i strukturen) - eller om han faktisk ér mere brush end de to andre, dét ved jeg simpelthen ikke endnu! :ups:

Men altså, pelsen på en PEB er altså et helt studie for sig :smiley:

Og lige for at gøre det klart; I Fifé har man officielt kún 3 pelstyper på en PEB:
Naked = PEB
Brush = PEB br
Coated = XSH (PEB)

Naked dækker over alle katte med pelslængde op til 2 mm. længde - som f.eks. Marias piger går under.
Brush dækker over katte som min Kronk og Flap (som ligger på grænsen til Naked NÅR jeg show groomer ham!).
Coated dækker over alle katte med mere pels end en brush, dvs. straight coated og langhårede.

[QUOTE=Hanne P;809865]
Og når du poste billede af den chokolade, vis du så ikke skrive en advarsel til mig… for ellers smelter jeg og går i vil ha mode[/QUOTE]

[QUOTE=Highfield;809933]
Åh nej, nu starter det forfra, jeg kan mærke det i maven… Ikke flere katte Sarah, husk det nu.[/QUOTE]

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

Hvor er I søde! :tihi:

I må se jer godt for, når der står noget med Petheaven i overskriften i galleriet, de næste par mdr. så :stuck_out_tongue:

/Mette

Jeg glæder mig til at se flere billeder…
Og jeg bliver nok nødt til at komme ud og mærke på dem på et tidspunkt :ups:

Tillykke med mislinger Mette… glæder mig til at følge dem :slight_smile:

Nej hvor er de smaa og fine! Et stort tillykke! :slight_smile:

Tillykke!
Flot klaret af Gaia :cool: :ok:
De ser dejlige ud Mette :slight_smile:

Så Flock tæller som Naked?

Det er nok Flock jeg er mest betaget af, de har nok pels til at man ikke klistrer fast til dem :lol: Men de virker alligevel hårløse :slight_smile:

Kan Købekonerne lave pæne killinger osse :wink: eller bli’r de allesammen nødvendigvis klorinplettede? :tihi:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;811469]
Kan Købekonerne lave pæne killinger osse :wink: eller bli’r de allesammen nødvendigvis klorinplettede? :tihi:[/QUOTE]

Det kan de :wink: Selvom jeg nu nok vil synes de er pæne med hvid også :tihi: Men begge har en forældre uden hvid, så de bærer med sikkerhed et gen (en allel) for at give uden hvid :slight_smile: