Phoebe syg efter sterelisation

Snøft… igår og i dag er to dårlige dage…

Min lille pige blev ikke frisk efter hun blev neutraliseret og hun hev en smule efter vejret. DEt var igår at jeg var nede med hende, hendes kuld søskende og jeg fik tjekket Gaia deres store søster…

Men vi hentede phoebe kl 17.30 og allerede da patrick kom hjem med dem blev jeg urolig, men jeg gav narkosen skylden… Men i løbet af et par timer begyndte hun at hive efter vejre og vi kontaktede en vagtdyrelæge. Men vi blev bedt om at se tiden an og holde hende varm. Hun sov på Patricks mave i nat og før patrick kørt var vi blevet enige om at hun SKULLE til dyrelæge… Men efter han kørte fik hun det dårliger… Tungen hang ud af hendes mund mens hun hev efter vejret. Jeg stor tudede… På det tidspunkt var der 30 min til dyrelægen åbnede og jeg kunne se det ikke var godt… Så jeg fik snakket med min mentor og Patrick kæmpede for at fange en dyrelæge… Hvilket han også gjorde…

Det vides ikke helt hvad der er galt… men dyrelægen ringer nu… så jeg håber det er gode nyheder…

-jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

Det lyder som din kat har været intuberet - forkert eller med for stor slange.
Det er ikke normalt at anvende intubering til simple og korte operationer - og det er en sterilisation jo.

Åhhh… hvad sagde dyrlægen???

Enig -thumbs

-felixsylvester

Det er nu lidt forskelligt fra sted til sted. Man burde faktisk intubere alle dyr i narkose, da det skaber frie luftveje, hvilket jo er at foretrække… Lige gyldigt hvad, er det altid rart at have dyret liggende på ilt og have mulighed for at supplere med narkose (alt afhængig hvilken bedøvelse der er anvendt). Dyret har lettere ved at udskille narkosen, når det blivet iltet under operationen og det er en kendt sag, at katte der ikke bliver iltet under narkosen, rent faktisk ikke får ilt nok og derfor vågner op en anelse dummere, end før den blev lagt i narkose.
En sterilisation er såmænd simpel nok, men det er trods alt et større indgreb der åbner op ind til bughulen.

Det var lige et lille sidespring…

Line, jeg håber dyrlægen havde gode nyheder! Rigtig god bedring til din lille kat !

de ville beholde hende til i morgen… hun skal nemlig stadig have ilt… hun er blevet frisk og hun kræver at personalet snakker med hende… så det var dejligt

dyrelægen tror at det er en allergisk reaktion, men på hvad kan de ikke sige da hun hverken har fået pencelin, narkose eller alt andet før… så jeg er glad for at ham der får hende vil bruge samme dyrelæge som mig. For så er jeg da sikkker på at min dyrelæge vil huske at hun er allergisk over for et eller andet… men puhh min ticked killing savner hende. De skal nemlig flytte sammen og den ticked passede og nussede phoebe da hun havde det værst… de to andre killimger fra kuldet havde travlt med at lege…

blev forreste så glad da jeg fortalte hendes kommende ejer hvad der var sket… han spurgte om han kunne tage med over at hente hende… han ville jo gerne se at hun nu havde fået det bedre… piv… han bliver en god far for dem, selvom jeg henter hende selv…

-jegkrydser i hobetal for den lille mus kommer sig.
Brita

Puha, håber hun hurtig bliver frisk igen. Det lyder som det er gået i lungerne, Så ilt og vanddrivende er nok det der hjælper. -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

NB! Prøv og spørg hvilken bedøvelse der blev brugt, også så du selv ved hvad der IKKE skal bruges en anden gang.

Har selv haft sådan en kat der var blevet intuberet - det var en langvarig operation, afskæring af hoftehovedet på grund af Calve Legg Perthes. Jeg ville holde ferie - dyrlægen sagde hvorfor dog det, hun skal være i bur i x antal dage.
Fredag da jeg kom hjem kunne jeg se den var gal. 5 minutter i lukketid fik jeg fat i klinikken, dyrlægen aflyste sit middagsselskab og vi var der hele aftenen. Det var væske i lungerne. Det tog et par dage før hun var helt ok - daglig røntgen for at se hvordan de så ud.

puha sikke da en omgang i har været igennem, -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser fingre for at hun nu kommer sig,og bliver en glad og dejlig missekat,der springer rundt og leger,sikke da en skøn ny ejer du har fundet til hende,det så dejligt at læse om købere der er sådan. [bigloony] [bigloony] [bigloony]

hun havde en smule vand i lungerne, men det er også derfor hun blev.
Det er de første killinger jeg har neutraliseret så nu har jeg da lært lidt… Men hun har det efter omstændighederne godt… Jeg havde 2 andre killinger som blev sterelliseret samtidig og de har det utrolig godt så jeg er ikke nervøs ved at tage afsted igen… Phoebe er den anden største i kuldet (den største skal bruges i avl) så jeg var ikke foreberedt på at det var hende der skulle være den uheldige.

Men jeg tror bare virkelig at det her var hendelig uheld…

Bare tanken om at hun kunne havde været død, hvis ikke jeg havde reageret er bare forfærdelig at tænke

Stakkels misser, men godt at høre at hun er i bedring -thumbs

Det er virkeligt uheldigt for Jer og især missepigen.
Håber hun har det rigtigt godt idag. -jegkrydser
Jeg kan godt forstå du syntes det er så uheldigt at I skal løbe ind i de problemer alleførste gang.
Brita

Enig -thumbs

Gudskelov for at hun er ved at være sig selv igen og er i bedring. -love Og sikke en forskrækkelse! -bleg

Enig -thumbs

Jeg tror nu ikke, det skyldtes en allergisk reaktion, men at hun har været for dybt nede og for længe i narkosen. Så bliver respirationen nedsat, og der dannes vand i lungerne.
Godt, I kom af sted med hende!

Håber det går godt med missen nu. -jegkrydser
Vi havde et problem for mange år siden, hvor Blonde IKKE var intuberet, men fik en bedøvelse ifm kastration der som bivirkning i sjældne tilfælde gav vand i lungerne. Det var en bedøvelse hvor han fik en opvågningssprøjte, så han havde ikke været længe i bedøvelse. Og ja, og selvfølgelig rendte Blonde “den uheldige” ind i den bivirkning, og det viste sig først 1½ dag efter hvor han blev værre og værre. Han klarede den virkelig med nød og næppe fordi den dyrlæge jeg kontaktede kendte til problemet med bedøvelsen fra Landbohøjskolen, og vidste hvad der skulle til for at han kunne overleve. Bl.a. ilt og vanddrivende medicin. Flere andre katte på det tidspunkt klarede den ikke :frowning:

Hvordan går det med hende?