Phumba er syg :(

Jeg har egentlig ikke så meget at skrive endnu… for jeg ved ikke hvad hun fejler. Men syg, det er hun.

Lørdag aften var alt fint, hun plagede om sin “kl 8-snack” som vanligt og spiste godt.

Søndag var hun slatten. Lå bare i Nullerputten hele dagen (og MIN fejl er at jeg ikke rigtig forbandt det med at hun bare blev liggende med at så fik hun jo heller ikke noget at spise - eller drikke)
Hun havde ikke feber (tror jeg, alm. temperatur på ørene) - reagerede fint ved at løfte hovedet når man kom for t se til hende, men rørte sig i øvrigt ikke.

Her, mandag morgen var vi så ved dyrlæge med hende da hun tydeligvis ikke havde fået det bedre. Hun har fået væske hele dagen, mere end ½ liter - hvilket jo er ret meget for en kat, hvilket kvikkede hende lidt op, mens hun var hos dyrlægen. Der ville hun f. eks. meget gerne ud af buret for at nusse, når hun blev kigget til :slight_smile:

I morges havde hun hvad der kunne LIGNE en let lammelse ved det ene øje, men det gik væk da hun fik væske, så det har muligvis bare været tørhed.

Og lige nu har vi hende så hjemme, ud fra en teori om at hun måske ville spise noget når hun var hjemme. Hun har slikket to “stænger” Liquid Snack i sig - det ELSKER hun normalt mere end at andet, og det var åbenbart fordt nok til at få en form for appetit frem… Men ellers ingenting. Og fordi hun stadig har en venflow i poten, har hun svært ved at gå op af trappen. Så hun er installeret i et varmt hjørne (op ad en radiator, på en stol under bordet) med en kattebakke lige under. Men med mindre hun pludselig får det MEGET anderledes i løbet af natten, så står den vist på mere dyrlæge i morgen.

Det er indtil nu ikke nogen teorier om hvad hun fejler. Jeg går ud fra der er taget blodprøver i dag (det var Manden der hentede hende og jeg glemte at spørge da dyrlægen ringede) og ellers skal hun igennem flere undersøgelser i morgen :frowning:

Men altså… Sådan en 180 graders vending fra ikke at fejle noget den ene dag og så til at være SYG den næste :frowning:

Min lille gamle (hun bli’r 12 i april) pige har brug for masser af krydsede poter!

Jeg krydser alle fingre for den dejlige dame.

[ATTACH=CONFIG]72239[/ATTACH]

Vi xxx alt hvad vi kan herhjemme.

:kryds: fra os alle fem her.

:kryds::kryds::kryds: god bedring med Phumba

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Tak allesammen. Og tak til alle krydserne på Facebook osse :slight_smile:

Jeg håber de hjælper. Hun ser ikke ud til at ha’ det særlig godt lige nu. Og selvfølgelig en aften hvor jeg er på arbejde hele natten og ikke kan holde øje med hende. Nå… Manden må stå op et par gange og kigge til hende så .

Øv da - god bedring med hende :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Har hun drukket mere på det seneste ? jeg tænker lidt om det kan være nyrerne der driller lidt . Eife havde en hunkat der blev rigtig skidt pga noget med nyrer - men jeg kan ikke huske hvordan den var syg, og om det var sådanne symptomer.

Jeg krydser for smukke Phumba. :kryds::kryds::kryds:

Du skal få laver blodprøver på hende…og du er nødt til at vide at de bliver lavet…ellers må du ringe til dyrlægen, så du er inde over, hvad der bliver lavet. :slight_smile:

Det er ikke så længe siden hun sidst var syg…og der kommenterede jeg på, hvad det kunne skyldes, at en kat crasher så hurtigt…øv altså, det er bare såååå hårdt for dig, at Phumba ikke har det godt…og du er på arbejde.

EDIT: Det er vigtigt at hun spiser, hun skal have mad for at holde systemet i gang…hvis hun ikke vil spise selv, ville jeg tvangsfodre, kun fordi det er sååå vigtigt at hun får mad.

ååhhhhh jeg er ked af at høre hun er så syg, håber dyrlægen kan finde ud af hvad det er.

Her :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: vi alle alt hvad der
:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: kan

:kryds:

:kryds::kryds::kryds: for at hun får det bedre, hurtigst muligt :kryds::kryds::kryds:

Rigtig god bedring med den lille dame - jeg krydser fingre for at hun er kvik i morgen !

Også masser af :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: fra mig af.

Åh nej, stakkels Phumba og stakkels dig :trøste:
Jeg håber sådan at hun får det bedre i løbet af natten :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Jeg ved godt jeg burde tvangsmade hende. Hun spiste en lille smule lige da hun kom hjem her omkring kl 17. Men siden har mad ikke været interessant. Det kunne LIDT virke som om hun har kvalme. Hun snuser til maden, og.slikker sig om munden. Og det er så dét.

Dyrlægen havde serveret A/D for hende uden success.

Og ja, hun kommer gennem hele møllen i morgen med blodprøver og evt kontrast og røntgen og alt (hvis ikke hun har fået taget blodprøver i dag, jeg ringer og hører i morgen) - så vi kan finde ud af hvad det er. Men hun kvikkede i første omgang godt op af væskebehandlingen så jeg tror vi allesammen håbede på at det ville være nok til at få hende igang igen.

Hun ligger pænt sammenrullet inde under husets varmeste radiator. Og løfter fint hovedet og kigger når man maver sig ind til hende, så HELT apatisk er hun ikke. Men hun har det bestemt ikke godt :frowning:

Og jeg ville ønske jeg ku’ blive hjemme fra arbejde i nat… men det kan jeg jo desværre ikke. Så Manden må udnytte sin søvnløshed og holde øje med hende i nattens løb!

:kryds::kryds::kryds: For at det viser sig at være en mindre ting der kan behandles hurtigt, så i får den normale Phumba tilbage… :kryds::kryds::kryds: