Pille-erfaren person søges i Kolding - mod betaling

Jeg søger en, som er virkelig virkelig virkelig dygtig til at give piller, og som vil give min kat piller to gange om dagen. Han er god som dagen er lang, men ikke ret nem at give piller, for han vrider sig, og jeg er en dør til at få dem hældt ordentligt ned i halsen på ham, og så skummer de op og smager tydeligvis ret afskyeligt, og jeg skal holde ham fast på en alt alt for fast måde for at han ikke spytter skummet ud. Og det gør ærlig talt både katten og jeg ret kede af det.

Der er tale om Flagyl, to gange om dagen i 14 dage - har dog givet 1½ dag. 150 kroner om dagen. Nogen interesserede? Eller nogen der kender en, der er? Vi bor midt i Kolding.

mvh. tina

Har du prøvet sådan en?

http://www.camillasdyrecenter.dk/produkter/20-tilskudsprodukter-til-hund/1295-pilleindgivning-soft/

http://www.petdreams.dk/pilleindforer-katte-hunde-medicin.html

eller pill pockets?

Har du prøvet med en pilletang? Jeg kan ikke give Cæsar piller uden den :slight_smile:
Den er et “must have” koster ca 20 - 30 kr og fået hos de fleste dyrlæger, og med den kan du netop placere pille langt tilbage i munden, med lidt øvelse tager det kun et øjeblik

Ja, ja og ja. Det hele er prøvet…

mvh. tina

Er der ikke et eller andet haqn godt kan lide som du kan knuse pillen og blande den i? Smør? Ostepasta? Leverpostej?

Mon ikke Tina også har prøvet det? Og når det er piller, der smager afskyeligt, duer det ikke at knuse dem.

Nej, et hurtigt snuptag og ned bag på tungen. Men det kan jeg sagtens sige, når jeg ikke sidder i Kolding… :høhø:

Ja, det har jeg prøvet - inklusiv 12 timers faste inden. Det virker heller ikke.

mvh. tina

Du har prøvet Pill Pockets? For ellers har jeg nok, så jeg kan undvære nogen, for jeg ved, hvad du døjer med. Flagyl smager åbenbart ganske afskyeligt, og jeg kunne heller ikke give dem til Asani i sin tid, før jeg fik Pill Pockets. Så gik det helt uden problemer.

Har du prøvet at putte ham i et stort håndklæde? Det gør vi med vores, så vrider de dem ikke så meget, og så er det lettere at få pillen godt langt ned, og så giver vi dem lidt vand i munden med en engangssprøjte, så den bliver “skyllet” ned.

Jeg synes at det er god ide at prøve at få en anden til at forsøge sig. Det lyder lidt som om at du og katten er kommet lidt skævt ind på det der pille-giveri :frowning:
Det kunne hjælpe, hvis katten oplevede et par gange hvor pillen blev givet uden drama og usikkerhed. Og det kan en “fremmed” med et godt tag på katte måske kunne lykkes med.
Desværre kan jeg ikke selv hjælpe, da jeg bor i København :frowning:

Nu ved jeg ikke noget om Flagyl, men det er altså langt fra alle piller, der MÅ knuses. Så check lige med dyrlægen først.
Det er altså heller ikke alle katte, der er lige nemme at give piller. Og det er jo slet ikke sikkert, at det vil gå BEDRE med en anden person, som katten slet ikke kender…?
Jeg vil også råde dig til at prøve med Pillpockets. :slight_smile:

Jeg har ikke erfaring med pill-pockets, men har læst mange andre har rigtig gode erfaringer med dem.

Charley er ellers rigtig god til at spise piller, han får hver morgen og vi har oparbejdet et ritual så han nu sidder og venter på jeg står op, så han kan få sin pille.

I en periode skulle han også have en anden slags (behandling af alle pga en havde problem, så de ikke efterfølgende skulle smitte hinanden), kan ikke huske hvilke de var, men dem kunne han altså ikke få ned, han skummede helt vildt, selvom de kom langt ned i halsen.
Jeg har hørt det er samme problemet med flagyl og at Pill Pockets fuldstændig kan camouflere, så de glide ned.
Vi havde så ikke Pill Pockets, desværre (har et lille lager nu).

Jeg synes bestemt du skal prøve dem, når Galath er så flink at tilbyde dig nogen.

Held og lykke med det

Som sagt har jeg prøvet med pill-pockets. Jeg vikler ham også ind i et stort håndklæde, men det lykkedes ham alligevel at få vredet sig så meget, at han fik en klo i mig i går. Han er ikke dum, han vrider sig bare og vil væk. Han har ikke altid været rædselsfuld at give piller, men før jul var vi igennem 14 dage med flydende Flagyl, hvor det bagefter viste sig, at han fik for lav dosis. Det har selvfølgelig sat sine spor på hans forventninger til piller.

Jeg har prøvet det hele. Nu leder jeg efter en person, som har et bedre tag på det end jeg, og som kan gøre det på en måde, så det ikke er to daglige omgange vold imod kat. Jeg vil gerne betale for det! Og hvis I kender nogen i Kolding, som kan nogle tricks med den slags, og som måske ikke er på kattegale, må I MEGET gerne spørge dem, om de er interesserede i at hjælpe.

Måske kan jeg også lære noget, når katten har fået justeret sine forventninger og er lidt lettere at have med at gøre. Det ville være rart, for dette min nemme kat. Hvis den forhøjede dosis virker, skal jeg finde ud af, hvad jeg gør med det flyvende pelsbundt med kløer og tænder, for hun fejler det samme. Og nu vil jeg gå hen og være en kælling over for min kat igen…

mvh. tina

mvh. tina

Jeg var ikke klar over, at pill-pockets kunne bruges til at camouflere, når man hælder piller i halsen - det er godt nok en stor klump, der skal tvinges ned så. Det har jeg ikke prøvet, men jeg har prøvet at pakke pillerne ind i smør, og det kom de ikke ned af.

Som sagt: Jeg er færdig med at eksperimentere, nu leder jeg efter en person som kan hjælpe mig med at få hælde de piller i halsen af ham på en nogenlunde måde. Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvilken metode den person hælder til, og jeg vil gerne lære, men det er for mig ret åbenlyst, at jeg har brug for hjælp for at få en-eller-anden metode til at fungere. Så: Hvis I kender nogen i Kolding, som er en ørn til piller, må I MEGET gerne spørge, om de er interesserede i at hjælpe.

mvh. tina

:S

Æv, kan godt forstå at det ikke er spor sjovt for dig at få pillerne i ham.

Er det ikke muligt for dig at give ham en lille-bitte smule vådfoder om morgenen og om aftenen og så gemme pillen deri ??

Når han har spist, ved du at han har fået sine piller og så kan du fylde madskålen op…

(jeg har haft en landskildpadde med lungebetændelse - han skulle have medicin 2 gange om dagen i 3 uger ! - prøv at overbevise en skildpadde om at den skal åbne munden) :tihi:

Det, som jeg har haft bedst erfaring med, er at bore et hul i thrives-godbidderne og putte små stumper af piller derind. Det tager RET lang tid, for de smuldrer og knækker let, og det var til min mistænksomme hunkat, som desværre lurede lunten efter et par dage, og så var det tilbage på sultekuren med hende. Jeg har været ret langt omkring uden at komme nogen vegne, og jeg håber, at der er forståelse for, at jeg ikke har brug for flere forslag, men fysisk hjælp.

Og lige nu sidder jeg vist bare og forsøger at skubbe tiden for næste ubehagelige runde, men det kan jeg jo ikke gøre i det uendelige… suk.

mvh. tina

Tante Tut, når katten ikke vil spise vådfoder med piller efter 12 timers faste, synes jeg ikke, det er vejen frem. Hvis du kender nogen i Kolding eller omegn, som har fuldstændig styr på pillegiveriet, er jeg MEGET interesseret i kontakt! :slight_smile:

mvh. tina

Jeg synes det er fornuftigt du søger hjælp! Især efter du har forsøgt alt hvad du kunne komme i tanke om

:kram:

Har du overvejet at kontakte dyrlægen og forklare dit problem? Måske kunne det løses ved nogle andre piller, der ikke smager så grimt?