Pillegivning

haha, jeg syntes det er ret sjovt at se folks opfindsomhed…vi andre der har haft kat i flere år kan det med at give medicin men se her, det kalder trods alt minder frem fra en svunden tid

[nomedia=“How To Give Your Cat A Pill - YouTube”]YouTube- How To Give Your Cat A Pill[/nomedia]

Jeg har siddet og kigget på flere af de gode vidier om medicin givning…

Ja, jeg har også set den. Jeg vil nu mene det kan gøre lidt mere lempeligt, men opgaven bliver da løst. :slight_smile:

Det var da en masse besvær for at give katten en pille. Tænk om jeg skulle igennem det hver morgen og aften :høhø:

Ja :slight_smile:
nogle katt kan selvfølgelig være stride, guskelov har jeg den blide perser/exo…

Jeg bruger håndklæde, hvis jeg skal kunne holde fast på små killinger. Ellers er de simpelthen for små og ormede til at jeg kan holde dem :tihi:
De store har lært at finde sig i, når der gives piller :slight_smile:

Syntes nu at min store aby han er god til at ligne at han sluger pillen også går han rundt om hjørnet og spytter den ud heheh

hehe, jeg har lært at man altid skal sikre sig at pillen er kommet rigtig ned…

Jeg ved godt det måske ikke er så fint at gøre snakke om sig selv, men prøv at se her:

http://spoergdyrlaegen.dk/index.php?/at-give-tabletter-til-katte

[quote=Dyrlægen;356904]Jeg ved godt det måske ikke er så fint at gøre snakke om sig selv, men prøv at se her:

http://spoergdyrlaegen.dk/index.php?/at-give-tabletter-til-katte[/quote]

det ser rigtig professionelt ud - men hvor har du dog fundet den velopdragne kat! :fløjte:

jeg har fundet ud af…
hold katten med den ene hånd, hold hovedet med den anden, åbn kattens mund med den tredie, giv katten pillen med den fjerde :S
nem opgave når man er alene om det…

[quote=Dyrlægen;356904]Jeg ved godt det måske ikke er så fint at gøre snakke om sig selv, men prøv at se her:

http://spoergdyrlaegen.dk/index.php?/at-give-tabletter-til-katte[/quote]

Fantastiske videoer! :thumbup:

Jeg har heldigvis kun måtte give én af mine tabletter, men hun er af den farlige slags (:tihi:), og der er tabletindgiveren fantastisk.

[quote=Bodil;356985]det ser rigtig professionelt ud - men hvor har du dog fundet den velopdragne kat! :fløjte:
[/quote]

Ja, den er meget veltrænet :tihi:

[quote=Dyrlægen;356904]Jeg ved godt det måske ikke er så fint at gøre snakke om sig selv, men prøv at se her:

http://spoergdyrlaegen.dk/index.php?/at-give-tabletter-til-katte[/quote]

Hej Søren
Det ser fint ud - især nr 2, hvor man kan se grebene mere tydeligt.

Du nævner et højt bord. Hvis man ikke vil bruge sit køkkenbord (som også kan være lavt), så har de fleste et strygebræt, som kan indstilles ret højt. Det bruger jeg også som friserebord (med et klæde over).

Der er et trick med at trykke et bestemt sted på hver sin side af kæbeleddet, så udløser man en åbne-refleks, hvis katten ellers er svær at tvinge munden op på. Måske en ide til endnu en video :?

Senest købte jeg en pilletang, som du viser. Leise, min lille exo (se evt. album) havde gennemgået en forlænget kur med de store Antirobe-kapsler, fordi han ikke spiste op af det vådfoder, som jeg først rørte pulveret ud i (på dyrlægens råd). Det er meget bittert (siges der), måske smagte det igennem.
Så fik vi Clinacin (?) tabletter, som jeg skulle dele i trediedele. Det viste sig umuligt… Jeg forsøgte at hakke lidt af en halv tablet og bruge tangen. Pille-delen faldt konsekvent ud.
Hvis jeg pakkede en bid vådfoder om for at holde den fast (f eks en bid fra en Hill’s-pose), så opløstes tabletten næsten straks - derfor kunne jeg heller ikke bare pakke den ind i en bid og give det direkte i halsen.

Hvad gør man så??

Flere gange i forløbet mistede jeg Leises tillid i en grad, så han stak af, når han så mig. Min lille, kærlige skødekat! Det var ikke så sjovt…
Han er nu 11 år, og jeg håber, at han aldrig mere skal have piller. Det der med 1/3 -½ pille gør jeg nok ikke igen…

Skal lige sige, at jeg hellere end gerne lytter til dyrlægens råd, men at jeg nok næppe vil bruge lige den klinik igen foreløbig. Vældig søde mennesker, men hele forløbet var ikke optimalt.

God ide med strygebrættet. Det havde jeg ikke tænkt på!

fnis Det er alle tiders arbejdshøjde - til skjorte-strygning, symaskine-syning, og katte-frisering samt -pillegivning.

Tak for din respons :slight_smile:

Så vidt jeg husker, har Annie Thomani et lignende tip mht til baby-badekar til katte-badning :slight_smile: