Piller med smag

Jeg undrer mig - hvorfor er det ikke, at ALT medicin til dyr laves med leversmag eller bøfsmag eller hvad ved jeg-smag?

mine katte tager den slags piller selv.

I går fik jeg Thomas til at tage en ormekur - han er så sulten, at han æder alt på en tallerken - men de andre… uha dada. Tara tager alle piller, men ikke de andre - men er de med smag, så sluger de dem.

det kunne da lette ejeres arbejde med medicin en del hvis ALLE var med smag

MVH

I forbindelse med neutralisering fik mine katte tlb. Felimox (sådan tror jeg, det hed) Kattene var helt pjattede med det, man skulle nærmest tro jeg serverede nyfanget laks, for de var helt elektriske!
Sikke en fornøjelse for jeg er altså ikke vild med pillegivning a la brynjemodellen :tihi:

Piller med bøf smag, det kan jeg tilslutte mig :)!!!

jeg er helt enig :slight_smile: Det kunne være skønt!

Og nu vi er ved piller med smag, så må de gerne lave nogle tilsvarende til os mennesker :frowning:

Er på penicilin og de smager altså a h… til :doh:
de er godt nok med smag men det minder nu mest af alt om en miks af div. parfumer -brækkesig

Nej penicilin med smag af entrecote, se det ville være noget -engel -engel -engel

Fordelen ved de ikke laves med favoritsmag er de ikke æder en hel æske:-)

Jeg har et lille lager af Baytril til 3 kg kat (fås kun herjemme til 10 kg, hvilket er et problem da der skal doseres præcist) fra tyskland med leversmag

Vimmer har kun prøvet at få synulox, rimadyl og milbemax… og de er alle fint røget ned med lidt tun :slight_smile:
Tun er for Vimmer noget helt specielt, for han får det kun i forbindelse med medicin.

Jeg ved min datter fik nogen piller til Mica med smag, hun havde aldrig proplemer med at få hendes medicin i hende, tvært om:)

Her gør det ikke så meget, for de bliver ikke spurgt, pillen proppes ned og så får mis guf bagefter og så er jeg tilgivet igen-høhø
Men jeg vil da gerne indrømme, at en del pillegivning ville blive lettere, hvis man bare kunne lægge den hen foran mis og sige : Spis den så.
Knus Elin

Jeg ved at der er noget medicin hvor det kan være super svært at tilsætte smage pga indholdsstoffet i sig selv fx har en krafitig smag eller lugt som kan være svær at overdøve. Andre muligheder har jeg ikke til hvorfor der ikke er tilsat smag i flere tabletter :slight_smile:

Lis: Jamen de æder jo ikke en hel æske, for medicin opbevares naturligvis indelukket og helst aflåst - ganske som til mennesker hvis man har børn i hjemmet

MVH

[QUOTE=lenschow;116268]Lis: Jamen de æder jo ikke en hel æske, for medicin opbevares naturligvis indelukket og helst aflåst - ganske som til mennesker hvis man har børn i hjemmet

MVH[/QUOTE]

Jeg elsker kloge mennesker:-))

Nå ok, mindre end end en æske kan gøre det - men jeg har godt nok haft pille der sporløst forsvandt fordi katten smuttede - da vi kom tilbage havde en anden kat ædt den:-)

Jeg er ikke “klog” - jeg har bare stor respekt for medicin og dyr og børn sammen - men naturligvis uheld kan ske - men det er da forhåbenlig sjældent, at det KAN ske trods alt…

Herhjemme vil det i hverttilfælde ikke ske, som udgangspunkt. Det er jeg da bevidst om - og det tror jeg da også de fleste andre ejere er. Ellers ville det da overraske mig.

Det er trods alt medicin vi taler om… og børn og dyr…

Det var ikke en kritik af dig.

MVH

Smag eller ej, så tror jeg kun, at det er Filur, der kan lokkes med her i huset. Han gnasker ormekur og alting i sig, bare det er gemt i lidt vådfoder- de andre katte sortere pænt udenom.

Ja medicin med smag ville være godt, både til dyr og mennesker, for der er noget medicin der virkelig er afskydelig.

[QUOTE=lenschow;116358]Jeg er ikke “klog” - jeg har bare stor respekt for medicin og dyr og børn sammen - men naturligvis uheld kan ske - men det er da forhåbenlig sjældent, at det KAN ske trods alt…

Herhjemme vil det i hverttilfælde ikke ske, som udgangspunkt. Det er jeg da bevidst om - og det tror jeg da også de fleste andre ejere er. Ellers ville det da overraske mig.

Det er trods alt medicin vi taler om… og børn og dyr…

Det var ikke en kritik af dig.

MVH[/QUOTE]

Ahhh Helle, jeg forsøgte være morsom -. det var jeg så ikke, undskyld:-)

Åh sorry - fattede intet - tænkte også - hun er da ikke normal nærtagende:-)

Nå pyt - jeg er MED NU! hihi Selv undskyld:-)