Piller og stamnavn

Jeg har nogle forvirrede spørgsmål.

Missebarnet er endelig kommet i løbetid, men hun kommer ikke afsted til hankat. Kan jeg give hende p-pille nu, eller skal jeg vente til løbetiden er overstået? Søndag er Snus’ pilledag, så det er lettere at huske hvis det er samme dag.

Hvordan nedlægger man et opdræt? Det er jo mere end blot holde op med at avle.

Hvad gør man fx med stamnavnet?

Jeg ville lade hende løbe færdig, og så sætte hende på piller bagefter.
Mht stamnavnet er det dit til evig tid og eje, og du behøver ikke nedlægge noget som helst. Om man så holde pause i 20 år, er stamnavnet aktivt blot man er medlem af hovedklub.

Problemet er at stamnavnet ikke er mit alene.
Hvordan gør man, når man ikke længere skal opdrætte sammen?

[QUOTE=PiaR;639211]Problemet er at stamnavnet ikke er mit alene.
Hvordan gør man, når man ikke længere skal opdrætte sammen?[/QUOTE]

Det ordnes ved at den modpart der ikke længere skal være på stamnavnet udfylder en erklæring som vi sender til Felis Danica.

Tak

Jeg håber da ikke, at du nedlægger det helt.

Jeg ville helt sikkert ikke give hende piller når hun er i løb.
Det kan koste en underlivsbetændelse.

Jeg kan ikke gøre det alene Susanne.
Det var vores. Michaels og mit projekt.

Der er også en masse rent praktiske problemer med udstillinger mm.
Jeg har ikke kørekort.
Og jeg vil heller ikke have råd :frowning:

[QUOTE=PiaR;639254]Jeg kan ikke gøre det alene Susanne.
Det var vores. Michaels og mit projekt.

Der er også en masse rent praktiske problemer med udstillinger mm.
Jeg har ikke kørekort.
Og jeg vil heller ikke have råd :([/QUOTE]

Det er jeg rigtig ked af at høre. Du har så smukke katte :trøste:

[QUOTE=PiaR;639254]Der er også en masse rent praktiske problemer med udstillinger mm.
Jeg har ikke kørekort.[/QUOTE]

Mht. udstillinger synes jeg, du stadig skal forsøge at finde kørelejlighed, så du kan komme afsted bare engang imellem. Jeg tror, det vil gøre dig godt at komme ud og nyde de oplevelser, du har været så glad for at have :slight_smile:

Og så kan du jo altid navneskifte stamnavnet og holde det i bero. Din tilværelse kan jo ændre sig, så du igen får råd til at opdrætte et kuld engang imellem :slight_smile:

Ro på søde Pia :trøste:

Der er selvfølgelig en masse ubesvarede spørgsmål lige nu, men tro på, at der på en eller anden måde findes en løsning.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du/I har tænkt jer med kattene (det kommer heller ikke mig ved = jeg fisker ikke efter et svar), men i nødens stund er det EKSTRA dejligt at have sine trofaste, dejlige, kærlige 4-benede venner.

Mange kører deres opdræt alene, mange sætter opdrættet på stand-by i en periode, mange er sikkert villige til at hjælpe med kørsel osv.

Nogle må sætte deres katte på p-piller og nøjes med at give dem det næstbedste foder i en periode … det er vel også okay, så længe man kærer sig om kattene.

Det jeg prøver på at sige er, at du ikke må tage en forhastet beslutning mht. opdrættet.

Forsøg at se muligheder isf. begrænsninger …
og JOW jeg ved godt, det kan være svært at gøre når man står i l*** til halsen og alt ramler om ørene på én :kram:
og i sådan en situation kan det være svært at tænke klart.

Det er rigtig trist når det går galt men man kan vel “nedjustere” sit opdræt så det bedre passer til din fremtidige økonomi og formåen i forhold til udstilling. Der er sikkert nogen i nærheden af dig der kan give et lift til udstillinger når det lige passer med pengepungen. Hvis du ønsker “et nyt” stamnavn kan du overdrage DK Robdrup til Michael og så selv søge et nyt - det er da set før. Held og lykke fremover, og selv om det sikkert ikke føles sådan nu, så vil der komme en dag hvor solen igen skinner fra en skyfri himmel.

[QUOTE=PiaR;639211]Problemet er at stamnavnet ikke er mit alene.
Hvordan gør man, når man ikke længere skal opdrætte sammen?[/QUOTE]
Da jeg og min daværende hjemmeboende datter ikke boede under samme tag længere fordi hun nu var nået dertil i sit liv vurderede vi at jeg nok havde mest råd til nyt stamnavn hvilket jeg søgte og fik. Babette er som du sikkert ved mit Alibette er Rikkes. Det har ikke været sat på nye killingers stamtavle de sidste 10 år eller så. Hun skal blot melde sig ind i en af de 4 hovedklubber og have en fertil hunkat med stamtavle at parre så kører det igen.

Pia, det gør mig ondt for dig -kramer

Jeg synes du skal give Missebarnet p-piller, når denne løbetid er overstået.
Mht stamnavnet synes jeg ikke du skal gøre noget nu. Der sker intet ved at lade det stå i bero indtil du er sikker på hvad du/Michael vil med det.

Åh det er jeg da ked af at høre Pia :frowning:
En kæmpe :trøste::kram: er sendt afsted til dig

Som nogle af de andre skriver, synes jeg heller ikke I skal tage nogle forhastede beslutninger om stamnavnet - Der sker intet ved at have det i den tid det tager jer at finde 100 % ud af, hvad I vil gøre…

Først et kæmpe kram til dig. Jeg er jo selv uden kørekort, men har været utrolig heldig og få kørelejlighed med flere herinde fra, så det kan alde sig gøre og folk er rigtig søde til og hjælpe hinanden. Selv om opdrættet er jeres fælles projekt, er der jo ikke nget til hindre for I alligevel kan køre videre hver for sig, I kan også vælge og holde en pause en periode mens i tænker over hvad I gerne vil hver især med stamnavnet. Syntes du skal give missepigen p-piller når hun går ud af løb igen og tage et par dybe indåndinger, det skal nok gå .

MVH
Gitte

:kram:

• eneste … drag ingen forhastede beslutninger…

Det er trist at høre.

Er Robdrup ikke dit giftenavn? er du i så fald interesseret i at beholde det?

Der ligger jo ikke mange års avlsarbejde i Robdrup - så er det ikke nemmere med et nyt stamnavn?

Halvdelen af kattene er vel dine?

I skal have så mange gange tak allesammen.
Og I har ret, jeg skal tage det roligt og se tiden an. det er bare svært når det hele ramler og tankerne ikke er rationelle.

Missebarnet lader jeg løbe færdig.

Det er vores katte, de står alle i vores begges navne.

Jo, Robdrup er mit giftenavn. Jeg har ikke tænkt tanken til ende.

Stort kram til dig i denne svære tid.

Bedste råd er at trække vejret dybt og tænke en gang eller to mere over de svære beslutninger.

Husk vi er mange herinde som er der for dig og nok skal hjælpe dig.