PillPockets, og tynd Kylling

Hej Kattegale,

Så var det at jeg hørte om PillPockets i en anden tråd og besluttede at oprette en ny om dette.
Hvad synes i om PillPockets? Når katten spiser godbidden knuser/flækker den vel også tabletten eller kapslen og så slipper den grimme smag alligevel ud?

En anden ting, som ikke er akut er, at min kat Kylling efter min mening er blevet rigeligt slank efterhånden. Hun er meget petit og meget slank og “fin” og dog vejer hun 4,0 kg. Hun opfører sig normalt efter hvad jeg har opfattet, men det er som om hun bliver tyndere og tyndere. Hvad tænker i om dette?

Tak på forhånd ^^

Mvh.
Charlotte Svendsen

Og hvor kan man i øvrigt købe disse PillPockets? :slight_smile:

http://www.revivalanimal.com/Pill-Pockets.html

Ja de tygger dem - de er i konsistens som modellervoks

De virker på de fleste af mine katte. Ingen overgreb på katten

Fidusen ved Pillpockets er, at de er elastiske. Dvs at selvom katten tygger dem, skal der meget til, før de tygger igennem dem og smagen fra pillen kommer ud.

Der findes katte, der ikke gider dem - det er jo ligesom godbidder - men for min Queenie var de helt perfekte :ok:

Har i forsøgt jer med store kapsler? :slight_smile:

Nej.

Kapsler skal den ene ende kort inde under den varme vandhane og hurtigt ned i halsen på katten

Næh, for jeg tvivler på min kat frivilligt gider æde kapsler - de er jo som regel større end pillerne, så det skulle kun være med meget dårligt smagende medicin, at der er en smule fidus der.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;667779]Nej.

Kapsler skal den ene ende kort inde under den varme vandhane og hurtigt ned i halsen på katten[/QUOTE]

Hvad skulle dette hjælpe? :slight_smile:

Kapslen gider bedre og bliver mere fleksibel - altså nemmere at få den ned

Selv små kapsler synes jeg kan være irriterende at give. Selvom mine katte er ret nemme at have med at gøre, og jeg har en jævn erfaring med pillegivning. De skal rigtig nok være våde for at glide nemmere. Men man skal jo stadig have ret meget fat i katten, selvom man måske dæmper en rigtig dårlig smag.
Pointen ved pill pockets er at få katten til at tage pillen frivilligt.

4 kilo til en huskat hun er meget meget fint… jeg har en på 2½ kilo og hun er i fin stand og kondition…det handler jo også om hvordan katten er bygget, kraftige knogler, lange lemmer og sårn
jeg har også en han på 7 kilo…ikke højere eller længere end hunkatten…han er bare smellerfed…men da jeg har 10+ katte og i øvrigt arbejder i 12½ times vagter, så er “mad ad libitum” et must her i huset

Glemte helt dit andet spørgsmål :rod:
Hvor gammel er hun?
Umiddelbart er 4 kg, ganske normalt, men det kan være bekymrende, hvis hun bliver tyndere og tyndere.

Kontrolvej hende over en periode og se om hun rent faktisk taber i vægt. somme tider kan det virke sådan og så er de måske “bare” ved at skifte pels.

Iøvrigt er det normalt at katte bliver tyndere om sommeren - især udekatte

Hvor længe plejer det at tage når i bestiller dem nu har jeg bestilt dem for ca 5 uger siden i USA og de er ikke kommet i nu…

Ville prøve dem til min mors meget stædige burmeser og til min lige så stædig bengaler

[QUOTE=hmm;668007]Hvor længe plejer det at tage når i bestiller dem nu har jeg bestilt dem for ca 5 uger siden i USA og de er ikke kommet i nu…

Ville prøve dem til min mors meget stædige burmeser og til min lige så stædig bengaler[/QUOTE]

Har du bestilt og betalt hos Revival får du en mail de er sendt og et trackingnummer. Der går godt en uges tid.

De plejer at sende en mail med shipping udgifter du skal acceptere før der bliver sendt

[QUOTE=hmm;668007]Hvor længe plejer det at tage når i bestiller dem nu har jeg bestilt dem for ca 5 uger siden i USA og de er ikke kommet i nu…

Ville prøve dem til min mors meget stædige burmeser og til min lige så stædig bengaler[/QUOTE]

Se om der står noget nederst i mailen - det gjorde der i min. Før jeg bekræftede denne portoudgift sendte de det ikke - og så var det der ellers ret hurtigt.

Hun er ca. 18 måneder :slight_smile:
Jeg vil prøve at kontrolveje hende i nogle uger så. Det kan jo også bare være noget jeg bilder mig selv ind, hehe.