PillPockets

Hej
Ville høre om der var nogen der havde nogle PillPockets jeg måtte købe? Liam er ved at få antibiotika og der smager åbenbart så skrækkeligt at hverken torskerogn eller makrel kan kamuflere det, så tænkte jeg ville teste dem her, men han skal kun have det 8 dage endnu, så det tager nok for lang tid at få hjem :).
Jeg bor i Aalborg.
VH Sarah

[QUOTE=Liams;903868]Hej
Ville høre om der var nogen der havde nogle PillPockets jeg måtte købe? Liam er ved at få antibiotika og der smager åbenbart så skrækkeligt at hverken torskerogn eller makrel kan kamuflere det, så tænkte jeg ville teste dem her, men han skal kun have det 8 dage endnu, så det tager nok for lang tid at få hjem :).
Jeg bor i Aalborg.
VH Sarah[/QUOTE]
Hvad får han antibiotika for?

En byld han havde fået nede på haleroden, vi var ved vagtdyrelægen mandag med ham, men da bylden var så lille og hans feber var så høj (41.3), ville hun ikke dræne den, så han fik noget stærk bredspektret antibiotika, der højst sandsynligt kunne få den til at gå væk, og han ser da også allerede ud til at have det meget bedre :), men det er nok også delvist det smertestillende han får samtidigs skyld :slight_smile:

Man kan nu få antibiotika som flydende og man trækker det op i en sprøjte og sprøjter det ind i munden på katten. Prøv og spørg om ikke du kan få Veraflox til din kat imorgen. Veraflox er også beregnet mod bylder. Så¨er du ovre problemet med at skulle slås med katten. Bare afmål i sprøjten og ind i munden. Er der problemer med at give i munden så er Veraflox lettere at skjule i noget vådfoder eller lign.

1 ml pr 4-5 kilo kat…så vidt jeg husker og målene står på sprøjten der hører med i kassen hvor antibiotikaen er i

Det kunne selvfølgelig være en mulighed, det er nu ikke fordi det er særlig svært at give ham pillen, det er mere fordi han bliver sur på mig og det vil jeg helst undgå :P… Det smertestillende han får er i sådan en sprøjte og den er han heller ikke voldsomt vild med :). Det ville bare være dejligt at kunne kamuflere pillen så han ikke var klar over han fik den, men ellers går det også uden, han er bare lidt muggen en lille halv times tid :slight_smile:

Distrahèr ham inden og lige efter ved at give ham en reje eller andet han elsker…eller leg med noget uimodståeligt legetøj. En da-bird eksempelvis…eller en yndlingsbold.
Hvad hedder det præparat han får nu?

Hvad er det for en type antibiotika han får?

Han får baytril vet, dyrelægen hun advarede godt om at det smagte skrækkeligt, og i følge Liam har hun helt ret, han laver godt nok nogle utilfredse ansigtsudtryk :wink:

Det er da også det ledeste hun kunne give - spørg om ikke noget andet kan bruges

Ja, det nævnte hun godt, men det skulle bare være effektivt når han nu havde det så elendigt :)… Men prøver at se på det, ellers må jeg jo bare sørge for at der er en stor skål applaws kylling lige efter til at tage den væmmelige smag :slight_smile:

Pillpockets er rigtigt gode. Håber du finder nogle i Aalborg… :ok:

Makrel i tomat på tube - først smage - næste gang sidder pillen i tutten

Jeg bruger de “slikstænger” man kan købe i Aldi. De er som regel så bløde at man kan forme dem rundt om pillen. Jeg ved ikke om din kat kan lide dem, for så er det afgjort en rigtig god metode og en del billigere end pill-pockets.

Smart :)… Men han spiser den faktisk frivilligt nu, jeg smider den bare i munden på ham, lukker munden, så synker han selv og får så en STOR portion applaws kylling som er favoritten :)… Han lærte lynhurtigt at hvis han bare spiste pillen så fik han sin mad, så nu er der ingen problemer mere :)…

hvis ellers er at pillerne giver problemer, så fås baytrill også i flydende form. :slight_smile:
(det er meget brugt til gnavere at give i flydende form i munden)