(Hvis man snupper aftenens dyrlægeregning med også!! )
Før sengetid går jeg et smut på toilettet, og Billy følger sæføli med. Sætter sig på bakken ved siden af toilettet, som han så tit gør, men da han rejser sig, er der intet kommet ud. Det er der, det går op for mig, at han da vist har været på bakken nogle gange i løbet af dagen, uden at der kom noget ud af det.
Billy er urenlig og har en historik med både struvitter og blærebetændelse. Og jeg tager afsted i et par dage fra i morgen. Jeg ved godt, at vi har trænet “gør det rart at gå på bakken med godbidder”, og at han ER dygtig til at forsøge at få de godbidder hevet ud af mig på forskellig vis (maive, skrabe lidt, gå rundt om bakken osv.), men han har aldrig sat sig sådan før - og han krævede slet ikke højlydt at blive belønnet… Og som sagt tager jeg afsted i et par dage i morgen…:S
Så jeg kastede mig over dyrlægevagten, sikrede mig at det var en smådyrsdyrlæge og nærmest vred armen om på hende for at få hende til at komme ind på klinikken og tage urinprøve på min kat. Hun var ikke meget for det, men blev da overbevist Nå, men så var der lige en halv time at slå ihjel, og så kunne jeg da lige rende igennem bakkerne, som var næste punkt på “før sengetids-listen”. Og vupti kommer Billy rendende for næsen af mig, sætter sig på bakken og tisser, imens han kigger mig dybt i øjnene som om, han vil sige “Se hvad jeg kan -engel” Så han fik sine godbidder, hvorefter jeg ringede til dyrlægen, som selvfølgelig allerede sad i sin bil på vej til klinikken.
Den kat driver mig til VANVID Og billig i drift er han jo heller ikke ligefrem - for et par måneder siden var det røngten af bisserne til flere tusinde kroner, og når dyrlægen nu var på vej, så bliver det jo nok heller ikke gratis denne gang. Det er dæleme godt, at han er så enormt nuttet og charmerende, ellers havde han ikke overlevet længe!!!
I udgangspunktet er der jo i hvert fald et gebyr til vagtdyrlægen… hvor meget der kommer oveni ved jeg ikke endnu. Nå, men jeg overlever - det havde været værre at gå og spekulere på, om kræet nu også ER ok de næste par dage, hvis jeg ikke havde ringet. Men næste gang tømmer jeg bakker FØRST! Man bliver klogere hele tiden
Sådan en må også gerne hentes helt gratis på min matrikel forudsat man kan fange ham. Har nemlig lige set at der rendte en stor fed stribet hankat rundt og strintede ved Emils grav.
Men for at kommentere på dit indlæg, så tror jeg da ikke at det kommer til at koste noget, for du ringede jo og aflyste igen. Det gjorde det ihvertfald ikke for mig.
Var jeg dyrlæge ville jeg bestemt tage betaling, måske ikke det fulde beløb men noget vil jeg tage. Dyrlægen er jo kørt afsted så mener kun det er fair at der er en form for betaling.
[quote=taina;358529]Og vupti kommer Billy rendende for næsen af mig, sætter sig på bakken og tisser, imens han kigger mig dybt i øjnene som om, han vil sige “Se hvad jeg kan -engel”
Haha Kia, ham her behøver man slet ikke at fange - man åbner bare køleskabet, så kommer han ræsende (eller altså tømmer kattebakken :)) Han er i det meste simpelt hen så nem, bortset fra at han koster kassen. Når vi skal til dyrlægen, kalder jeg da bare og peger ind i kassen, så går han derind - sejt, synes jeg.
Og Sheer, det er jo det med ham her - han ER bare kær i alt hvad han gør. Også når han er træls og påståelig (hvilket han også er tit). Jeg ser virkelig frem til, at vi om ikke så længe skal til at skændes om, hvorvidt der må være store dumme sorte katte i barnevogne, tremmesenge og kravlegårde - det skal nok blive festligt
Og forresten så synes jeg også, at det er helt rimeligt, hvis dyrlægen tager betaling, når hun nu har sat sig ud i bilen - men altså stadig træls for mig
Så kom regningen, som er på 302,50 kroner. Det synes jeg faktisk er billigt for at jage en dyrlæge af huse - specielt når der ovenikøbet er skrevet en lille hilsen med kuglepen på: “Jeg håber, det går godt! Kærlig hilsen…” Fra en dyrlæge, som man ikke kender.
SÅ betaler man altså sin regning med glæde - og glæder sig over, at hun arbejder i det dyrlægehus, som jeg er skiftet til