Pissetræls

Ja, det er det rent ud sagt :frowning: Jeg har en urenlig kat i flokken og efter jeg fandt en meget overpisset sækkestol på katteværelset, har jeg været i færd med at gennemsøge huset og har fundet flere steder hvor synderen har været i gang. Det er på stole, vasketøj og også nogle steder direkte på gulvet. Det værste er, at jeg aner ikke hvilken kat der har gjort det, for så ville jeg tage ham/hende til dyrlægen - er rigtig bange for der er en af dem som fejler noget!

Hvad kan man gøre?

Jeg har sat en ny kattebakke ind på værelset hvor det er sket og så håber jeg det hjælper, men er sgu meget i tvivl, eftersom problemet er så omfattende ved nærmere eftersyn… Jeg forstår slet ikke at jeg ikke har opdaget det noget før.

Mine katte har ALDRIG været urenlige, på nær en enkelt da hun var killing, men hun voksede fra det. I dag er de 6 år og 4 år og alle kastrater. Det er bare så frustrerende… :frowning:

Giv dem så lidt plads,at du kan holde øje med dem - alternativt skil dem fra hinanden.

Lige netop sækkestolen KAN godt være fordi det er en sækkestol. Der er nogle katte der mener at krøyerkugler lyder/føles som kattegrus. Men det forklarer selvfølgelig ikke lige de andre steder :frowning:

Har du selv nogen idé om, hvad der kan have startet urenligheden - omrokering af møbler, nye møbler, nyt kattegrus osv?
Jeg har selvfølgelig før hørt om katte, der tisser på tøj m.m., men tis direkte på det bare gulv hænger ofte sammen med en urinvejsinfektion, især hvis det drejer sig om små tissetåre.

Og så lige det sædvanlige spørgsmål: Hvor mange bakker har du til hvor mange katte?

PS: Før i tiden kunne jeg heller ikke have puder med krøjerkugler, uden der blev tisset i dem.

Ja, jeg tænkte også at sækkestolen måske bare var alt for fristende, fordi den kan minde om grus - det var i hvert fald den der var hårdest ramt af sjattisseri…

Jeg har 3 katte og de havde to kattebakker, hvor af den ene bruger de stort set ikke, og den står også i den anden ene af huset. Ellers bruger de næsten kun den i bryggeret, men nu har jeg sat en ny bakke op inde på katteværelset, hvor sækkestolen stod før. I nat har der ikke været nogen uheld og jeg holder meget øje med dem…

Vi er jo flyttet for 3 måneder siden, fra 85 kvm til 145 kvm og jeg tænker at måske er kan have noget med det at gøre? At de har følt det virkede mere trygt med deres egen lugt på det nye katteværelse, hvor de sover om natten (og de har udgang til entréen og bryggeret), hvor de førhen sov i stuen/køkken. At det så har grebet om sig og de også har gjort det på en spisestuestol og i et hjørne i køkkenet, kan jeg ikke helt forstå, men kan det blive en dårlig vane, hvis de først er begyndt at gøre det andre steder end i bakken? Jeg er selvfølgelig bekymret for, om der er en af dem som har en blærebetændelse, så derfor vil jeg meget gerne finde ud af hvilken kat det er, så den kan blive undersøgt.

Der har heldigvis ikke været flere uheld siden den nye bakke er kommet op, så håber at det er fordi de simpelthen bare syntes at der manglede en ekstra bakke :kryds: