Plejefamilie til 4 (?) uger gamle killinger søges!

:):slight_smile:

Kan du ikke prøve at få dem til at veje killingen - sidder lige og læser på Hittekilling, at man ud fra vægten kan regne alderen rimelig præcist ud - måske så mange oplysninger om killingen som muligt - giver en større chance for en plejefamilie ?? :gruble:

Killingen kan GODT sættes tilbage til sin mor og søskende - uanset hvordan den lugter og også selv om der er gået f.eks. en uge.
En hunkats lugtesans er så fin, at den alligevel kan genkende sin killing og tage imod den.

Sæt den tilbage til de andre killinger på et tidspunkt, hvor mormis er væk.

[QUOTE=Mega;679172]Killingen kan GODT sættes tilbage til sin mor og søskende - uanset hvordan den lugter og også selv om der er gået f.eks. en uge.
En hunkats lugtesans er så fin, at den alligevel kan genkende sin killing og tage imod den.

Sæt den tilbage til de andre killinger på et tidspunkt, hvor mormis er væk.[/QUOTE]

:juhu: :hjerte: :juhu:

Det var da det bedste indlæg i tråden… tak, Mega…

[QUOTE=Mega;679172]Killingen kan GODT sættes tilbage til sin mor og søskende - uanset hvordan den lugter og også selv om der er gået f.eks. en uge.
En hunkats lugtesans er så fin, at den alligevel kan genkende sin killing og tage imod den.

Sæt den tilbage til de andre killinger på et tidspunkt, hvor mormis er væk.[/QUOTE]

Uanset, hvor enige vi er om at killingen ville have allerbedst af at være sammen med sin mor og søskende, så vile jeg simpelt ikek turde gøre sådan med en killing af en fritlevende kat! Jeg vilel ikke kunne holde øje med om hunkatten ville tage killingen til sig, og da slet ikke om killingen ville blive helt og fuldt acceptere!
Så hellere tage den til dyrlæge nu og få den aflivet…

Ann, hunkatten holder til ved en institution lige i nærheden af hende, der har killingen nu, og hun har jo også observeret, at mormis jævnligt kommer og går, jf. tidligere indlæg.

Jeg ville ikke have nogen betænkeligheder ved at sætte killingen tilbage.

Stadigvæk Hanne… jeg ville altså ikke gøre det!
Det var noget helt andet, hvis hun boede i familiens cykelskur eller lignende… men man ved jo ikke engang, hvor hun bor!
Så hellere få aflivet den lille!

Af det første billede i tråden kan man se, at hunkatten har killingerne i et rum af en slags.

Hvorfor i alverden har kvindemennesket fjernet to alt for små killinger, når der er en morkat? :uha:

Og at hun så endda ikke har styr på sine unger gør jo ikke sagen bedre. :brist:

Jeg ved ikke, om det er bedst at sætte killingen tilbage, men den skal da i hvertfald væk fra, hvor den er nu.

Politianmeld hende så hun ikke bare gør det igen en anden gang, og så se at få den killing tilbage til mor og søskende, eller find en måde at få den til Sønderjylland på, så skal jeg gerne tage mig af den.

Jeg har sendt dig en besked… :slight_smile:

Når hunkatten har 4-ugers killinger midt i september, har hun nok haft et kuld i foråret, som er gået til.

En politianmeldelse eller en kontakt til institutionens leder kunne måske bremse den dyremishandling, der beskrives i denne tråd.

vh

Andreas

Havde jeg måtte for manden, tog jeg den gerne. Jeg har i forvejen 3, der skal flaskes, og de er på ca. samme alder.

Så er der kommet lidt afgørelser i det hele
Killingen bliver hos familien…
Den anden killing blev åbenbart ikke kastet - men tabt af barnet… Der er en verden til forskel, og et meget uheldigt valg af formulering… :frowning:

Og nej, jeg politianmelder ikke vedkommende - men har informeret om at hendes handling er i strid med loven. Hvad næsten er værre er, at vedkommende har truffet beslutningen om at tage killingerne fra moderen - i samråd med en dyrlæge og et dyreværn (hvilket ved jeg ikke)… Men det blev gjort i en god mening om at kattene ikke skulle ende som vilde og uønskede…
Så nu lader jeg sagen ligge, og håber at de vil passe godt på det lille pus…

Jeg har som tidligere nævnt opfordret dem til at klage til kommunen over problemet med de vilde katte, da de som institution er meget generede heraf… Så må kommunen komme med en løsning i form af indfangning eller andet…

Tak til alle jer der har ville hjælpe - jeg er ked af at have ulejliget jer…
I ønskes alle en god aften…

[QUOTE=Rimmen;679489]Den anden killing blev åbenbart ikke kastet - men tabt af barnet… Der er en verden til forskel, og et meget uheldigt valg af formulering… :frowning:

.[/QUOTE]

Fra toppen af rundetårn? En killing tåler faktisk temmelig meget …

Helt ærligt Lis… jeg ved det ikke… jeg var der ikke… Jeg blev blot spurgt om hjælp, og det prøvede jeg så at gøre…

Og desuden nægter de nu at tale med os… Kæresten blev ringet op af hans søster og fik en sviner fordi vi havde handlet ud fra udsagnet om at killingen var blevet kastet… og ud fra de bedste intentioner om at hjælpe kattene…

Og kan være vildt uheldig, kender til en killing der hoppede ned fra nederste hylde på et kradsetræ - og brækkede benet :frowning:

Ja, helt korrekt - brækkede benet - den døde ikke. Det gør killinger heller ikke, dør, der får bumpeturen ned af en trappe med eller uden morkats medvirken.

Men lad det hvile …

det er ikke jer der har gjort noget forkert !!! det er dem der har brudt loven uanset hvad dyrlæge og dyreværn så har fundet på at råde til

I gjorde hvad i kunne - og du er ikke ansvarlig for deres dårlige dømmekraft … og det ved alle (når de tænker efter)

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;679549]Ja, helt korrekt - brækkede benet - den døde ikke. Det gør killinger heller ikke, dør, der får bumpeturen ned af en trappe med eller uden morkats medvirken.

Men lad det hvile …[/QUOTE]

Der stod jo også den blev aflivet hos dyrlægen… Kan jo være fordi den havde fået en skade som dyrlægen mente krævede det…