Plejefamilier - hvordan gør I?

Jeg ved at et internat i byen mangler plejefamilier og jeg overvejer at melde mig til killinger som kan spise selv :høhø: Men har jeg plads nok ?? har jeg tid nok ??
Vil mine egne katte syntes det er lige så dejligt som jeg gør ??
Min mand arbejder i Århus mandag - torsdag, så han er lidt ligesom ude af billedet pt. Jeg selv arbejder 8.30 - 16.30 mandag - fredag. tirsdag og torsdag er vi hjemmefra 18-19.30. Min datter kommer hjem fra skole senest kl 14 hver dag. Vi er hjemme stort set alle weekender. Er der tid til pleje killinger ?? Vi har 100 kv incl kælder (alle døre åbne) og 36 kvm løbegård. Er der plads ?? skal sådanne små killinger ikke lukkes væk når vi ikke er hjemme ?? er min datters værelse på 24 kvm stort nok til det??
Jeg har en dejlig flok på 4 som sagtens kan sammen også sove sammen. Men Shrek vil lege meget mere end Zuma, og Zuma bliver selvfølgelig sur når Shrek ikke stopper. Zuma kan godt lide at trænge Perle op i en krog, og Perle bliver selvfølgelig sur og nogle gange er det ikke nok jeg tramper i gulvet for at stoppe Zuma. Sidst vi fik en killing var for ca 1½ år siden og det var Shrek. Feline og Perle tager det fint, men Zuma var godt nok sur og det tog ham 1-1½ uge at accepterer Shrek. Så tør jeg tage killinger ind ?? ser de anderledes på nogle der er mindre end de 12-14 ugers killing jeg tidligere har sat sammen??
Plejefamilier fortæl fortæl. :slight_smile:

Det er jo svært at svare på eftersom vi alle har individuelle grænser, tolerance og overskud.
Istedet synes jeg, du skal spørge dig selv, har du overskuddet, med din ugeplan, at tage dig af en flok killinger, der kræver mad, mad og mad, kontakt, leg og aktivering, ekstra rengøring og tissebakketømning, killinger i potteplanter, ledninger og alt andet tilgængeligt og utilgængeligt:høhø: Og så lige rengøring en gang til:)
Hvis du kan sige ja til det, så prøv det. Det er en opgave at have killinger, men giver også masser af glæde og sjove og underholdende oplevelser.

Men du skal nok ikke spørge dine katte hvad de mener om ideen:høhø:

Marina

Marina, hvis du er pleje familie hvad siger dine katte til det ?? giver det meget uro i familien og er det det samme hver gang du får nye killinger, eller vænner dine egne sig til det ??

Der er kun en måde at finde ud af det på (om det er noget for Jer)…at springe ud i det.
Er det så ikke, må du gå linen ud med de du får første gang og så var det dèt.
Men sætter du tingene op mod hinanden, har du da i den grad bedre forhold end hvis de skal sidde på internatet (INGEN kritik af internaterne…blot en konstatering)
Jeg er sikker på du har hjertet på rette sted…så prøv da

Som Britta skriver giv det et forsøg, og var det for meget så er det prøvet.

Mange af os der opdrætter, er jo også væk flere timer om dagen uden det skader vores killinger :wink:

Jeg har været plejefamilie for kan-spise-selv killinger :slight_smile:
Mht plads så vil jeg mene at du har det fint… Indtil de er renlige skal de være på begrænset plads, så I skal have et mindre værelse eller en kravlegård at have dem i, i den periode efter min mening :slight_smile: Det skal være et sted, hvor de også kan være om natten uden at forstyrre nattesøvn :høhø:

Om det påvirker kattene… Tjaeh, nogle katte elsker at der er killinger i huset, andre synes de er ret irriterende… Det ved man ikke rigtig før man prøver det :slight_smile:

Jeg har været plejefamilie for kan-spise-selv killinger :slight_smile:
Mht plads så vil jeg mene at du har det fint… Indtil de er renlige skal de være på begrænset plads, så I skal have et mindre værelse eller en kravlegård at have dem i, i den periode efter min mening :slight_smile: Det skal være et sted, hvor de også kan være om natten uden at forstyrre nattesøvn :høhø: