Plejer main coon`s at være så billige til opdræt?

jep er det. Fra den 15 november :):slight_smile:

UDKAST
til
Bekendtgørelse om overdragelse af kattekillinger

I medfør af § 11, stk. 1, og § 28, stk. 5, i dyreværnsloven, jf. lovbekendt-gørelse nr. 1343 af 4. december 2007 som ændret ved lov nr. 499 og 500 af 12. juni 2009, fastsættes følgende:

§ 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle. På samme måde straffes den, der fra udlandet indfører kattekillinger, der er under 12 uger gamle.
Stk. 2. Reglen i stk. 1 finder ikke anvendelse, når der er tale om en samlet overdragelse, erhvervelse eller indførsel af moderdyr og killinger, eller når moderløse killinger indleveres til dyreinternater.

§ 2. Justitsministeriet kan meddele dispensation fra denne bekendtgørel-se, hvis hensynet til moderdyrets og killingernes velfærd taler for det. Dispensationen kan gøres betinget af nærmere angivne vilkår.
§ 3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009.

Justitsministeriet, den
BRIAN MIKKELSEN

Jep - og hvis man skal bruge den i avl, finder man hurtigt ud af, at det egentlig ikke betyder alverden i et økonomisk perspektiv, om avlskatten koster 3000, 6000 eller 9000 i anskaffelse - man skal nok få underskud alligevel. :høhø:

[quote=Rikke H;273791]Skænker man overhoved “helheden” i sin race og den enkelte kat en tanke, når man sælger ud til avl?

[/quote]

Jeg kan simpelthen ikke forstå at mange …øøøh mindre seriøse opdrættere, ikke er super kritiske med hvad de sender ud i avl. Jeg har et motto " Sælg ikke noget til avl, du ikke selv ville være vild med at købe.

Helt enig, og hvis det økonomiske perspektiv har styret valget af kat så sker det også at man får sig nogle grimme overraskelser, når først man skal til at se resultatet af ens investering.

syntes det virker MEGET billig , når man ser på hvad jeg lige har givet for en killing (bengal) jeg skulle underskrive en kontrakt på den skulle kasteres og øremærket, inden en hvis dato ellers ville vi få en ekstra regning på 10 0 00 kr.for ¨så ville han betegnes for en avls han…

Syntes så lave priser ikke er rigtig i forhold til andre for som jeg kan læse så er det ikke billig at avle katte …

[quote=kaddyy;273788]ok.Så er det ikke så usædvanligt billigt som jeg troede.
Hvis det en dag kom på tale at få en main coon til kæl, om mange mange år, så ved jeg godt hvordan den skulle se ud. Jeg så engang en på nettet, jeg er normalt ikke til main coon, men ham her var sindsygt flot,han lignede en løve med de vildeste gyldne farver, og så havde de placeret ham ude i en have ,ved siden af en blomster bed,han var så vildyrs agtig at se på, der kan jeg godt se hvad det er i falder for:besvimer::besvimer::besvimer:[/quote]
Ja, folk går rigtig meget efter farverne (det har mit første kuld været en stram lektion i). :slight_smile:

Men: Jeg er simpelthent lige nødt til at nævne at Maine Coon staves med -e til slut i ‘maine’. Maine[mellemrum]Coon. Det er mit indtryk at hvis man leder efter en ‘maincoon’ eller en ‘main coon’ - så får man fat i de forkerte.

Hvis folk alligevel ikke bruger penge på hverken neutralisering og måske heller ikke vaccinationer eller påkrævet dyrlægebehandling, så kan det da godt være, at det lykkes dem at tjene penge på det.

Heldigvis vil sådan nogle vel blive fældet af den nye kattelov.

Jam’n Camilla… Det er jo sådan at folk bliver “katteriblinde”, når det gælder deres egne katte! (grov generalisering, I know! :slight_smile: )
Og hvis så de selv har købt avlskatte, der måske ikke lige lever op til det “man” kan forvente, så er det jo det dise menensker vil se som det rigtige og derudfra bedømme om deres killingervil være avlsegnede.
Jeg har skam se skovkattekillinger med stamtavle og fra opdrættere, som har været igang i en del år, der annonceres som egnede til avl… OG har siddet og undret mig (for ikke at tale om været ked af det på racens vegne) - for disse “avlsegnede katte” har i mine øjne manglet meget i kvalitet, ikke engang stamtavlen har været særligt interessant!
Men guderne skal vide, at hvis man overhovedet så meget som antyder den slags overfor disse opdrættere, så er det jo fordi man er “misundelig” eller hvad der nu kan blive sladret om :argh:

[quote=Sheer;273886]Ja, folk går rigtig meget efter farverne (det har mit første kuld været en stram lektion i). :slight_smile:

Men: Jeg er simpelthent lige nødt til at nævne at Maine Coon staves med -e til slut i ‘maine’. Maine[mellemrum]Coon. Det er mit indtryk at hvis man leder efter en ‘maincoon’ eller en ‘main coon’ - så får man fat i de forkerte.[/quote]

Det er en ren stavefejl fra min side:sorry: men jeg mener nu,at farverne var vildt smukke,men selvfølgelig skal tempramentet også være lige så godt,som farven, og ikke mindst helbredet:):):slight_smile:

[quote=Ann K;273902]Jam’n Camilla… Det er jo sådan at folk bliver “katteriblinde”, når det gælder deres egne katte! (grov generalisering, I know! :slight_smile: )
Og hvis så de selv har købt avlskatte, der måske ikke lige lever op til det “man” kan forvente, så er det jo det dise menensker vil se som det rigtige og derudfra bedømme om deres killingervil være avlsegnede.
Jeg har skam se skovkattekillinger med stamtavle og fra opdrættere, som har været igang i en del år, der annonceres som egnede til avl… OG har siddet og undret mig (for ikke at tale om været ked af det på racens vegne) - for disse “avlsegnede katte” har i mine øjne manglet meget i kvalitet, ikke engang stamtavlen har været særligt interessant!
Men guderne skal vide, at hvis man overhovedet så meget som antyder den slags overfor disse opdrættere, så er det jo fordi man er “misundelig” eller hvad der nu kan blive sladret om :argh:[/quote]

:ok::ok::ok::ok:

[quote=kaddyy;273825]jep er det. Fra den 15 november :):slight_smile:

UDKAST
til
Bekendtgørelse om overdragelse af kattekillinger

I medfør af § 11, stk. 1, og § 28, stk. 5, i dyreværnsloven, jf. lovbekendt-gørelse nr. 1343 af 4. december 2007 som ændret ved lov nr. 499 og 500 af 12. juni 2009, fastsættes følgende:

§ 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle. På samme måde straffes den, der fra udlandet indfører kattekillinger, der er under 12 uger gamle.
Stk. 2. Reglen i stk. 1 finder ikke anvendelse, når der er tale om en samlet overdragelse, erhvervelse eller indførsel af moderdyr og killinger, eller når moderløse killinger indleveres til dyreinternater.

§ 2. Justitsministeriet kan meddele dispensation fra denne bekendtgørel-se, hvis hensynet til moderdyrets og killingernes velfærd taler for det. Dispensationen kan gøres betinget af nærmere angivne vilkår.
§ 3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009.

Justitsministeriet, den
BRIAN MIKKELSEN[/quote]
Det er rigtig godt, som jeg også har skrevet før.

Men øv. hvor ville jeg ønske at der også kom noget om helbred, f.eks. vacciner og dyrlægetjek i en lov som gjaldt alle som sælger en killing.

:ups: Sad lige endnu en gang og stirrede på de mange dba-annoncer med dyre look-alikes som sælges uden noget, (pånær selvf. ‘søde uldtotter i ørerne’ og ‘de er renlige’). Ja, jeg skal nok la vær nu.

suk