Plet på trægulv HJÆLP

Ja jeg eeeelsker jo Fjummer over alt på jorden men hun var ikke særlig smart da hun havde sine sidste uheld. Det var på en bunke reklamer på gulvet så der kom plamager på gulvet :doh:.

Med hjælp af trærens, rodalin og klor fik jeg lugten helt væk(har haft næsen helt nede på gulvet -LOL) men misfarvningen hvad hulen gør jeg med den den vil bare ikke forsvinde :frowning:

Det var officielt et lakeret trægulv i tidernes morgen.

Det her hjalp for vores vedkommende da en vis herre herhjemme mente at man da sagten kunne side/stå inde i bakken og tisse udenfor… :thumbdown: Et par behandlinger var nok til at det forsvandt :slight_smile:

http://www.dr.dk/DR1/Goer_det_selv/GDS/Artikler/gulv_og_loft/Urinpletterfrahunde.htm

Hvad farve har pletten i forhold til gulvet?
Hvis der stadig var lak på gulvet før uheldet, og den nu er ætset væk, kan jeg forestille mig, at den er grålig, men kom lige med en nærmere beskrivelse.

Det hvide er kartoffel mel mit første desperate forsøg var at gøre pletten våd igen og smide kartoffelmel på :ups: Virkede ikke… Det våde var klor jeg også forsøgte.

Har det i blød i det der oxal syre nu men synes ikke rigtig oxal syren gad opløses selvom vandet var varmt og hvorlænge skal det virke før man kan se lidt ændring i farven :?

Pas endelig på, at kattene ikke kommer i nærheden af oxalsyren!

Jeg ville først og fremmest lade gulvet gennemtørre, og hvis pletterne så stadig er mørke, ville jeg simpelthen slibe dem. Så vil de sandsynligvis være helt lyse i forhold til resten af gulvet, men det kan du udjævne med enten lidt tynd vandbejdse eller lidt sovsekulør rørt op i vand.

Er problemer dampen eller hvis de får det på sig? Hvordan opløser jeg pillerne helt for vil lige give det en tur eller 3 mere for at se om det virker før jeg begynder at slibe i gulver :slight_smile: