Pludselig død

Min elskede kat, Alan døde voldsomt og pludseligt i går aftes. I onsdags havde vi ham til dyrlæge fordi han havde besværet vejrtrækning og i det hele tage påvirket almen tilstand. Lægen lyttede på hjerte og lunger og kunne ikke umiddelbart høre noget. Han gav ham en indsprøjtning med binyrebarkhormon (6 dages depot) og antibiotika og vi fik antibiotika med hjem. Allerede torsdag gik det lidt bedre men vejrtrækning var stadig påvirket. Fredag gik det endnu bedre og han trak stort set vejret normalt… Så i går lørdag morgen var hans vejrtrækning igen lidt påvirket men ikke så voldsomt. Vi kunne ikke finde ham hele dagen og fandt ham først sent om aftenen og der havde han det rigtig dårligt :disappointed_relieved:. Han havde meget svært ved at trække vejret, strakte halsen og åbnede munden mens han ligesom gispede efter vejret. Vi fik ham ind men han ville ikke snakke med os og jamrede. Vi ringede straks til dyrlægevagten og fik at vide at vi skulle komme med ham. Da vi straks efter satte ham ind i transportkassen døde han. Bare sådan. Vi er så kede af det og chokerede og forstår slet slet ikke hvad der er kommet til ham. Dyrlægen i onsdags kunne ikke sige hvad der var galt så den medicinske behandling var et skud i tågen. Han fik hverken taget blodprøver eller røntgen. Vi har en anden kat, Clara som vi jo lige nu er nervøs for kan være blevet smittet. Hun virker sund og rask, men det var Alan jo også for relativt få dage siden. Mon nogle har oplevet noget lignende?

2 Synes om

Har ikke prøvet noget lignede, men det gør mig ondt på jeres vegne. :kram:

Sikke trist og chokerende. Der er en endeløs række muligheder for hvad der kan være sket med ham, og det nærmeste I kan komme en forklaring er ved at få ham sendt til obduktion - som dog ikke altid giver et 100% sikkert svar.
VH
Susanne

1 Synes om

Jeg kan godt forstå, I er chokerede over den oplevelse. Det gør mig ondt, at I har mistet ham :ked:

Jeg har selv haft en kat, der døde pludseligt, selv om dyrlægen mente, den var på vej til at få det bedre. Bagefter havde jeg et kæmpe behov for at finde ud af, hvad der egentlig var sket. Heldigvis ville dyrlægen også gerne vide det og obducerede den for egen regning. For ellers koster det jo også penge.

Jeg vil ikke sige, det ligefrem gav mig ro i sindet, men det var alligevel godt at vide, hvad der havde været i vejen med den.

1 Synes om

Det gør mig ondt at høre om dit tab, jeg tror ikke at det smitter.
Et forsigtigt skøn er kunne være hjerteproblemer, men der er også som Susanne W skriver er der mange forskellige ting det kan være.

1 Synes om