Pøller ved siden af bakken

I morges fik jeg æren af at stå op til en kattehømmer der var lagt ved siden af bakken. Okay, jeg tænker så at bakken nok er for fyldt. Jeg samler det op og tømmer bakken.

Kort efter går en sort kat (Jeg tror altså det var killingen -upssa) hen og pøller selv samme sted igen. Jeg går så ind og fjerner det og tømmer igen bakken (Der lå 2 hømmere i og lidt tis) Kort efter igen går en sort kat (Ja jeg tror så os at det var killingen… men hømmer 2 gange på kort tid?) på bakken og laver en hømmer.

Altså… jeg er jo ikke sikker på at det er den samme kat. for jeg har 3 sorte katte, den ene var ikke hjemme. Og så var der 2 tilbage. Men jeg er altså næsten 100% sikker på at begge gange var killingen.

Hvorfor pludselig lave ved siden af bakken? Hun har aldrig haft noget imod at der lå lidt hømmere i bakken… ?

RIGTIG godt spørgsmål, min den ene gør det samme, hun har dog en mani med at gøre det under sofaen, så der er daglig rengøring med en blanding af husholdningssprit og sæbe, ifølge dyrelægen gør min kat det dog fordi hun vil dominere i huset, og hun stopper først når hun bliver steriliseret…

prøv med en avis ved siden af kassen…det hjælper her i huset

Laver hun så ikke bare på avisen? Eller et andet sted?

Hvis du har låge i bakken: Fjern den!
Hvis bakken er overdækket: Fjern toppen!
Hvis du kun har én bakke til tre katte: Anskaf en, helst to, ekstra.

Katte er sippede dyr, og mange vil ikke besørge, hvor andre har gjort det i forvejen (forståligt nok)
Desuden foretrækker de fleste også at tisse et sted og besørge et andet.

[quote=Mega;62709]Hvis du har låge i bakken: Fjern den!
Hvis bakken er overdækket: Fjern toppen!
Hvis du kun har én bakke til tre katte: Anskaf en, helst to, ekstra.

Katte er sippede dyr, og mange vil ikke besørge, hvor andre har gjort det i forvejen (forståligt nok)
Desuden foretrækker de fleste også at tisse et sted og besørge et andet.[/quote]

De har haft de her bakker siden de blev født (Det er en af killingerne som nu er 7 mdr gamle.)

Der er ikke låg på og de er ikke overdækket.

Det er først nu det er begyndt. Jeg synes det er underligt når de har kunne i de 7 mdr.

Det skal så lige siges at min mor havde hende i 14 dage inkl hendes søster. men fik dem tilbage i torsdags.

Så er de vel på vej til at blive kønsmodne - Så ændrer mange ting sig, også toiletvaner og toiletkrav.
(hvor mange bakker til hvor mange katte?)

jeg vil faktisk sige lidt af det samme - sad med en kanon artikel om emnet for lidt tid siden - skal gerne prøve at finde den igen for det var spændende læsning…

konklusionen var

mange bakker pr kat… (hvis man har pladsen) især hvis de er fertile
store bakker - hvis bakken er for lille er det ubekvemt for katten
rigtigt grus til katten - nogle ændrer smag med tiden og vil pludselig ikke bruge det sædvanlige grus… prøv ny type
grus NOK - der må ikke være for lidt i bakken
hvis bakken er i “se” afstand til madskålene - flyt bakken

og så de klassiske råd

vask aldrig med klor eller salmiak - det tiltrækker dem som møl til lys…
brug eddike og ren citron hvis der er lugt-gener.
brug IKKE rodalon til området hvis katten går der (de får det på poterne og poterne slikker de) - rodalon er hyper giftigt for dem og giver nyreskader

og sidst med ikke mindst - prøv forskellige steder til bakkerne :slight_smile: nogle katte forlanger privatliv når de skal på bakken - de straffer åbne placeringer promte :slight_smile:

held og lykke
-kramer

Hvis ejer ændrer adfærd kan en kat blive urenlig. Jeg ved ikke om dette kan være årsagen - du ved nok, hvad jeg mener.
Katte er meget sensitive dyr. Vores humør og bekymringer smitter

MVH Helle

Helle skulle faktisk til at skrive det samme. -thumbs
Er der ting i hjemmet der gør katten pludselig bliver utryg, ja så kan de sagtens blive urenlige. De mærker lynhurtigt hvis der er noget galt med deres mennesker, hvis deres mennesker har problemer. -sorry

[quote=lenschow;62756]Hvis ejer ændrer adfærd kan en kat blive urenlig. Jeg ved ikke om dette kan være årsagen - du ved nok, hvad jeg mener.
Katte er meget sensitive dyr. Vores humør og bekymringer smitter

MVH Helle[/quote]

Takker dig lige for dette svar, for det kan jeg bruge, da jeg har en kat der er begyndt på det igen…
jeg tænkte hvorfor gør hun nu det… og så læste jeg dit svar, årh ja, mor er lidt trist for tiden…

Jeg har haft en kat for længe siden der pøllede ved siden af bakken hver gang han havde orm. Han var udekat.

Jo det er jo det avisen er til men i det mindst er det ikke på gulvet

Jeg har også en kat (Nynne) som ind imellem lægger en dej rundt ommkring… Både i gangen, i køkkenet, i gangen ovenpå…

Katte kan ikke lige ændringer i deres hverdag, ligesom de ikke bryder sig om mennesker der måske skifter humør hele tiden, eller hvis der er skænderier i hjemmet. Katte er tryghedssøgende og SÅ fintfølende.