Præsentation af katteopdræt

Nu har jeg efterhånden siddet og kigget en del hjemmesider igennem af opdræt…:tihi:Fordi jeg er så nysgerrig.
Men jeg synes godt nok nogle hjemmesider er lidt voldsomme :uha:
Tænker I over hvordan man som “kunde” oplever jeres hjemmesider omkring jeres opdræt?.. Det er bare af ren og skær nysgerrig… :slight_smile: Og det er jo altid dejligt med noget viden også…

Du må jo komme med nogle eksempler hvad du mener er voldsomt. For vi kan sidde her i lang tid og gætte og svare, og måske ikke komme ind på det du egentlig gerne vil vide. :slight_smile:

:høhø: Min er ikke voldsom - siden jeg mistede alt pga virus for 1½ år siden, har jeg endnu ikke fået lavet den færdig igen.

Men kan nu også se på statistik at folk stort set kun kigger på killingesiden :slight_smile:

Hvad mener du med “voldsomme”:? De fleste kattehjemmesider er IMHO ganske informative:ok: - du skulle se hundehjemmesiderne, der ofte kun handler om hundenes show resultater:S

Ikke forstået :øhmm:

Voldsomme?
Hvordan kunden oplever vores hjemmesider?

Hvad mener du præcist?

fx. så en masse billeder der popper frem…
Eller selve opdelingen af menuen… Når man skal trykke rundt.

nu er der mange der bruger den i højrehjørne… Den er rar. :stuck_out_tongue:

Eller fx. alt for meget tekst, som man overskue… fordi det ikke står i “lige linje”…

Det er bare ren nysgerrighed…

Tænker I over, hvordan vi opfatter den eller laver I den efter jeres egne smag?

Den hjemmeside jeg har lavet, er lavet udfra min egen smag i hjemmeside. Jeg orker ikke en hel masse krummelure og forklaringer på hist og hint.

Så derfor er min lavet enkelt og elegant, i mine øjne :tihi:. For så er den nem og overskuelig.

Kan også huske en hjemmeside, hvor halvdelen af menuen ikke virkede eller hvad det var. Det fik jeg stress over…:høhø:

[quote=KKH;511441]Den hjemmeside jeg har lavet, er lavet udfra min egen smag i hjemmeside. Jeg orker ikke en hel masse krummelure og forklaringer på hist og hint.

Så derfor er min lavet enkelt og elegant, i mine øjne :tihi:. For så er den nem og overskuelig.[/quote]

Den er meget enkel ja… :slight_smile: og flot… Ikke alle mulige farver overalt osv…

fx. da jeg gik på handelsskolen der lærte vi, hvordan man skulle gøre sådan noget og vi skulle analysere virksomheders hjemmesider. Så kom jeg lidt til at tænke på jeres… Fordi jeg er så nysgerrig.

[quote=Saphiira;511436]fx. så en masse billeder der popper frem…
Alt er relativt - det er nok forskelligt hvad der opleves som en masse billeder.

Eller selve opdelingen af menuen… Når man skal trykke rundt.
Ja, den tænker jeg meget på.

nu er der mange der bruger den i højrehjørne… Den er rar. :stuck_out_tongue:
Hvilken en i højre hjørne ??? :høhø:

Eller fx. alt for meget tekst, som man overskue… fordi det ikke står i “lige linje”…
Igen alt for meget tekst - det er relativt.
Jeg tænker dog meget over, om det står lige og er let at læse (altså let ifølge min verden)

Det er bare ren nysgerrighed…

Tænker I over, hvordan vi opfatter den eller laver I den efter jeres egne smag?[/quote]
Jeg tænker meget over, hvordan min side kan blive opfattet, men i bund og grund laver jeg den efter min egen smag.
Bliver jeg gjort opmærksom på, at noget ikke virker særlig praktisk, så kigger jeg da ekstra kritisk på det.

Jeg synes generelt set, at der er mange gode opdrætterhjemmesider, der både er overskuelige, har et flot design og gode informationer, herunder kontaktinformationer.
Et godt eksempel kunne være hjemmesiden http://www.wijelo.dk/.

MEN i sidste ende handler det jo om det par øjne, der ser hjemmesiden. Nogle er til bestemte typer hjemmesider, mens andre har en hel anden præference.

KKH - Jeg kan også godt lide din hjemmeside. Enkel og overskuelig. Jeg kom dog lige til at lægge mærke til at du har et punkt der hedder “Om mig og mit opdræt” og der står noget om hvorfor du opdrætter og fodring af katte osv. Men der står intet om dig? Ikke engang dit navn? :slight_smile:

Min hjemmeside laver jeg ikke selv - men jeg har vetoret over designerens ideer:slem: Jeg forsøger at præsentere min race med tekst og billeder så ærligt og enkelt som muligt - racen er ukendt for mange, derfor er teksten spækket med billeder. Sidens farver skulle gerne afspejle racens farver - sølvblå og peridotgrøn/olivengrøn.
Er der noget, der ikke fungerer, som det burde, hører jeg meget gerne om det:)

Jeg tror de fleste, som laver deres første hjemmeside, afprøver alt gøglet med blinkende dimser og dutter, masser af farver og ‘sjove’ baggrunde … Nogle beholder det så fordi de ikke orker at lave det om, andre forenkler :slight_smile:

Jeg synes selv at min er ret enkel og overskuelig - den er dog håbløst uopdateret, men det er mit juleprojekt at få lavet om på det! :smiley:

[quote=Lindvig;511454]Jeg tænker meget over, hvordan min side kan blive opfattet, men i bund og grund laver jeg den efter min egen smag.
Bliver jeg gjort opmærksom på, at noget ikke virker særlig praktisk, så kigger jeg da ekstra kritisk på det.[/quote]

:klapper:jeg mente venstre side…:ups:

Selvfølgelig er der også nogle ting, hvor man er nødt til at have laang tekst om det… Så handler det vel bare om at have det stående ordentligt med den rigtige skrifttype og str…??

Jeg ved i hvert fald hvad der irreterer mig grænseløst når jeg er på udik efter ny avlskat. Min egen sku jo nødig irretere mig selv og andre der var på udkik efter ny avlskat og besøger min hjemmside i den forbindelse.

Tror du? Jeg er på min første hjemmeside, og samme er flere af mine veninder, og der er da ingen af dem (eller jeg) der har haft nogen som helst trang til blinkene dippedutter eller farver over det hele -høhø
Nå, men helt ærligt så tror jeg at det handler om smag, og også at blive lidt overentusiastisk med det man kan (som du også nævner), men jeg tror virkelig smag betyder meget :smiley:

Din kommentar gør mig lidt nysgerrig, hvad irriterer dig ved folks hjemmesider når du kigger efter avlskat? :slight_smile:

Hvad er det så`?

Inkognito Eva :høhø: Nej pjat, det punkt skulle nok hedde noget andet. For indholdet er mere som et udtryk for hvad jeg går op i omkring mine katte, og ikke så meget om min person.

Nogen ideer til hvad den så kan hedde?