Præsentation af katteopdræt

KKH - Jamen hvad med bare “Om mit opdræt”? :slight_smile: For det synes jeg fint at det beskriver, og dine holdninger til hvorfor du gør som du gør i dit opdræt…

Jah, inkognito, så du ikke bliver genkendt som den berømthed du er! -engel

Hjemmesider med lyd på, eller dem der har sådan en hale kørende efter cursoren er skrækkelige!!

Jeg håber min er overskuelig, på trods af at mine links sidder i toppen :høhø:

Jeg har lavet vores hjemmeside ud fra reglen om, at den skal være pæn, overskuelig og informativ.

Altså designet skal være pænt at kigge på, og der skal være sammenhæng i det - ikke 14 forskellige farver og skrifttyper. Med overskuelig mener jeg, at den skal være nem at finde rundt på, logisk opbygget, så man ikke skal lede i en uendelighed, efter det man er interesseret i. Med informativ så mener jeg selvfølgelig, at der skal være de informationer, der nu er relevante og hverken mere eller mindre.

Hvis jeg skal rose mig selv lidt, så synes jeg, at det er lykkedes mig meget godt :wink:

EDIT: Men jeg er selvfølgelig altid åben for (konstruktiv) kritik og forslag :slight_smile:

[quote=DK Thomani;511520]Hjemmesider med lyd på, eller dem der har sådan en hale kørende efter cursoren er skrækkelige!!

Jeg håber min er overskuelig, på trods af at mine links sidder i toppen :høhø:[/quote]

Åhhh ja lyd på hjemmesider, det flipper mine sanser også helt ud over. :S

Åh ja! Jeg bruger ofte en hjemmeside, hvor der er lagt en eller anden sang på startsiden. Jeg får et chok hver gang den starter, og jeg ikke lige har computeren på lydløs! :smiley:

[quote=DK Thomani;511520]Hjemmesider med lyd på, eller dem der har sådan en hale kørende efter cursoren er skrækkelige!!

Jeg håber min er overskuelig, på trods af at mine links sidder i toppen :høhø:[/quote]

det er den… kan jeg berolige dig med. Nu har jeg jo siddet og kigget jeres hjemmesider, og er faktisk ikke stødt på nogle voldsomme nogle… :slight_smile:

[QUOTE=En forhenværende bruger;511521]Jeg har lavet vores hjemmeside ud fra reglen om, at den skal være pæn, overskuelig og informativ.

Altså designet skal være pænt at kigge på, og der skal være sammenhæng i det - ikke 14 forskellige farver og skrifttyper. Med overskuelig mener jeg, at den skal være nem at finde rundt på, logisk opbygget, så man ikke skal lede i en uendelighed, efter det man er interesseret i. Med informativ så mener jeg selvfølgelig, at der skal være de informationer, der nu er relevante og hverken mere eller mindre.

Hvis jeg skal rose mig selv lidt, så synes jeg, at det er lykkedes mig meget godt :wink:

EDIT: Men jeg er selvfølgelig altid åben for (konstruktiv) kritik og forslag :)[/quote]

Jeg kan rigtig godt lide jeres hjemmeside, jeres var en af forbillederne da jeg skulle lave min. :thumbup:

I øvrigt kan jeg rigtig godt lide, at man kan læse lidt om personerne bag opdrættet. Det personificerer (er det et ord :?) det for mig, og selvom man selvfølgelig er interesseret i kattene, så synes jeg også, det er vigtigt at vide noget om menneskene :slight_smile:

Tak, det var pænt sagt :ups:

[quote=Chicabee;511429]:høhø: Min er ikke voldsom - siden jeg mistede alt pga virus for 1½ år siden, har jeg endnu ikke fået lavet den færdig igen.

Men kan nu også se på statistik at folk stort set kun kigger på killingesiden :)[/quote]

Ahhh Camilla, det ved jeg nu snart ikke, - min puls stiger, og mit hjerte slår faktisk altid lige nogle ekstra slag, når jeg besøger din hjemmeside og kigger på dine smukke katte.
.
Og jeg var da ofte lige et smut forbi din katteindhegningsside, hvor du havde mange fine billeder, inden virus gjorde det af hermed.

Og Undskyld jeg lige spammede tråden. Jeg kigger ofte på kattehjemmesider og kunne også godt tænke mig en uddybning af emnet.

[quote=Eife;511518]KKH - Jamen hvad med bare “Om mit opdræt”? :slight_smile: For det synes jeg fint at det beskriver, og dine holdninger til hvorfor du gør som du gør i dit opdræt…

Jah, inkognito, så du ikke bliver genkendt som den berømthed du er! -engel[/quote]

Ja vi skulle jo nødig have at jeg blev kidnappet. :rock: :høhø:

Må jeg spørge hvorfor?

Hvis man skriver om ens valg og hvorfor man gør forskellige ting, fortæller det så ikke også om hvad man er for en person?

Det synes jeg ihvertfald, jeg læser sjældent selv omkring de personer på en opdrætter-hjemmeside, for det som er interessant for mig er kattene og hvilke tanker man har omkring sit opdræt.

[quote=KKH;511577]Må jeg spørge hvorfor?

Hvis man skriver om ens valg og hvorfor man gør forskellige ting, fortæller det så ikke også om hvad man er for en person?

Det synes jeg ihvertfald, jeg læser sjældent selv omkring de personer på en opdrætter-hjemmeside, for det som er interessant for mig er kattene og hvilke tanker man har omkring sit opdræt.[/quote]

Ja, det må du da gerne, men jeg tror ikke, at jeg har noget uddybende svar.

Jeg vil bare gerne vide lidt om baggrunden for opdrættet, og så kan jeg godt li’, at man måske kan sætte ansigt på personerne og også, at man ved lidt om deres baggrund.

Men ja, for nogle er det da sikkert inderligt ligegyldigt, det er det bare ikke for mig :slight_smile:

Ja jeg synes så godt man kan præsentere sig selv lidt. :slight_smile: Det kan også have betydning for købere at vide om f.eks. er børn og hund i hjemmet, og om det er hele familien, der deler interessen mm. Alt dette er jo med til at vise, hvor kattene kommer fra og hvad de har med i bagagen.

Samtidig synes jeg mange hjemmesider er meget statiske. Der sker simpelthen ikke noget, og der mangler ofte opdatering om kattene i hjemmet.
Jeg har valgt at have en nyhedsrubrik, hvor der jævnligt vil komme små opslag om stort og småt i katteriet. Samtidig vil der også med jævne mellemrum blive postet nye billeder i gallerierne og på forsiden.

Vi er stadig i opstartsfasen og der vil løbende blive arbejdet på siden.

Personificerer, hhmm ja måske, men en hjemmeside kan ligesom papir være særdeles taknemmelig.
Da jeg skulle købe mine 2 katte var jeg også omkring et hav af hjemmesider og derefter blev diverse opdrættere ellers googlet sønder og sammen, og min erfaring var, at der ikke altid var overensstemmelse mellem den fine ordlyd på hjemmesiden, og det Google afdækkede - sandt eller ikke sandt - men jeg valgte som køber af et nyt familiemedlem mange år frem i tiden at lade tvivlen råde.

(For øvrigt Jane som en sidebemærkning - jeg har altid syntes, at din farvesammensætning i din avatar sat op mod dine katte er ualmindelig flot og iøjnefaldende).

[quote=Jane K;511603]
(For øvrigt Jane som en sidebemærkning - jeg har altid syntes, at din farvesammensætning i din avatar sat op mod dine katte er ualmindelig flot og iøjnefaldende).[/quote]

Tak skal du have :slight_smile: Jeg kan dog ikke selv tage æren for det, da det er Susanne (Felicious Studios), der har taget billederne, og det er Flemming, der har kreeret banneret.

Det der med grafik, det har jeg desværre ingen evner ud i.

[quote=Jane K;511603]Personificerer, hhmm ja måske, men en hjemmeside kan ligesom papir være særdeles taknemmelig.
Da jeg skulle købe mine 2 katte var jeg også omkring et hav af hjemmesider og derefter blev diverse opdrættere ellers googlet sønder og sammen, og min erfaring var, at der ikke altid var overensstemmelse mellem den fine ordlyd på hjemmesiden, og det Google afdækkede - sandt eller ikke sandt - men jeg valgte som køber af et nyt familiemedlem mange år frem i tiden at lade tvivlen råde.
[/quote]

Det har du da i øvrigt ret i. Men jeg synes godt, at en hjemmeside kan give en forsmag, og hvis man så synes, at det hele ser godt ud/lyder godt, så kan man tage ud at besøge vedkommende, og der får man som regel afdækket, om mavefornemmelsen var rigtig eller helt forkert.

[QUOTE=En forhenværende bruger;511610]Tak skal du have :slight_smile: Jeg kan dog ikke selv tage æren for det, da det er Susanne (Felicious Studios), der har taget billederne, og det er Flemming, der har kreeret banneret.

Det der med grafik, det har jeg desværre ingen evner ud i.[/quote]

Kære Jane.

OK, men det er tydeligt, at der er tænkt over detaljerne. Navnet, som står skrevet i samme farve, som den mørke kattefarve. Den hvidlige farve på katten, som spiller fantastisk godt sammen med de blå farver, som også går helt over i det hvidlige.
Jeg kan faktisk tydeligt huske, da du fik det nye banner.

[quote=Eife;511500]Tror du? Jeg er på min første hjemmeside, og samme er flere af mine veninder, og der er da ingen af dem (eller jeg) der har haft nogen som helst trang til blinkene dippedutter eller farver over det hele -høhø
Nå, men helt ærligt så tror jeg at det handler om smag, og også at blive lidt overentusiastisk med det man kan (som du også nævner), men jeg tror virkelig smag betyder meget :D[/quote]

Du har selvfølgelig ret - nu lavede jeg min første hjemmeside for ca. 10 år siden, hvor det endnu var ret nyt (og jeg var en del yngre …), så der var de fleste hjemmesider udstyret med roterende gif’er, der skiftede farve og gjorde ved. Jeg har så - heldigvis - ændret smag sidenhen :smiley:

[quote=Jane K;511619]Kære Jane.

OK, men det er tydeligt, at der er tænkt over detaljerne. Navnet, som står skrevet i samme farve, som den mørke kattefarve. Den hvidlige farve på katten, som spiller fantastisk godt sammen med de blå farver, som også går helt over i det hvidlige.
Jeg kan faktisk tydeligt huske, da du fik det nye banner.[/quote]

Tak :slight_smile: Det kan man da kalde “spot on”. Jeg gør sjældent noget, som er tilfældigt, og nogle gange tænker jeg måske for meget over detaljerne, hvis du spørger Jane :tihi: F.eks. irriterer “hattelogoet” fra skovkatteuddannelsen, som vi har på forsiden, mig grusomt, da det blot er en GIF, som er hentet et andet sted og smidt ind, så det er både gennemsigtigt i selve logoet, hvor det skal være hvidt samt hakket i kanterne. Jeg har sendt en forespørgsel til Norsk Skovkattering for at høre, om jeg kan få originalfilen, så jeg selv kan bearbejde logoet i Photoshop, så det kommer til at se pænt ud på siden:ups:

Men ja, det hele skal gerne spille sammen, og jeg kan også selv “falde i svime”, når jeg ser et stykke grafik, som er flot lavet. Jeg er f.eks. helt vild med Wijelos banner - det er tydeligt at se, at det er lavet af en, der er vant til at arbejde med grafik. Det kan siges meget enkelt: Flot!

/Flemming