Prag d. 5. og 6. marts

Mens mange af jer andre har været i Jyllinge i weekenden, tog vi her hjemme lige en lidt længere tur, vi var nemlig smuttet til Prag, og det har været lidt af en tur :høhø:
Vi kørte hjemmefra kl. 08.00 og kørte mod holstebro for at hente sidste passager, vi fik pakket det hele så vi kunne være der og kørte ellers af sted, vi når ikke langt for vi kommer i det første problem, idet vi overhaler en lastbil og der noget der siger ”PAWH!” min første tanke var hvem kaster noget på os, ude på motorvejen? Et kig ud af vinduet giver et svar, det var os selv tagboksen var sprunget op og knækket af, da vi endelig er forbi lastbilen og kommer ind i nødsporet, kan vi se at noget af vores bagage ligger længere nede sammen med dele af togboksens låg :yikes: :yikes: mig og Rikke går af sted efter de ting vi nu engang har tabt, mens mor og anja for ringet til dem der skulle ringes til og får den bagage der stadig var i tagboksen ned i bilen. Heldigvis var der ikke sket det store med de ting der var røget af, og til vores fordel var det sket lige før en afkørsel til Herning, så vi rundede lige Herning fik købt en ny tagboks, samlet og monteret den og fik så pakket alle tingene igen så vi også kunne være i bilen.
De næste timer gik bedre, indtil vi støder i den første kø i på de tyske motorveje, den første holder vi kun i, i ca. 40 minutter og kunne derefter køre uproblematisk videre. Derefter kom der lidt små … men ikke det helt vilde i hvert fald ikke før vi havde haft den næste pause, vi kørte direkte ned i en kø, og så to timer og kom lige knap 10 km, og ankomst tiden blev bare senere og senere. Heldigvis var det godt vejr selvom det var ved at være mørkt, så vi trillede af sted med åbne vinduer og prøvede at holde humøret højt. :uha:
Da klokken blev 00.20 var vi endelige ved hotellet og kunne tjekke inde, (vi skulle have været der ved 19-20 tiden) heldigvis havde vi valgt at bo på showhotellet så vi skulle ikke fare rundt i prag næste morgen :ok:

Efter alt dramaet er det hvis tid til resultaterne, lørdag havde jeg leone oppe hos Martin Sanda, hun fik hendes HP, slog sin nom konkurrent og på scenen så jeg ikke hvor mange stemmer hun fik, men i hvert fald nok til at hun blev [SIZE=4]BIS :wehu::wehu:[/SIZE]
[SIZE=5]Så nu er hun uofficielt DSM :rock: :wehu::wehu::wehu:(Vi bliver nødt til at vente på det bliver d. 6 maj)[/SIZE]

Søndag havde vi fået Rautio som ønsket
Hun kunne godt huske hende fra de andre gange hun havde haft hende også at det var 3 gange inden for det sidste år :tihi:
Jeg vidste jo stort set godt hvad hun ville skrive vi havde hende sidst i Brædstrup, men hun skulle ikke have sat ret mange flere klistermærker på hun fik hun problemer HP og NOM. På scenen blev det vidst nok et enstemmigt [SIZE=4]BIS :wehu::wehu::wehu:[/SIZE]
Spørg lige om jeg var stolt hun opførte sig så pænt hele weekenden :hjerte::hjerte::hjerte:
Men hold fast for en weekend, vi var godt nok også alle trætte da vi kom hjem.:stuck_out_tongue:

Sikken en dramatisk tur :smiley:
Og RIGTIGT STORT tillykke med BIS og DSM titel! :flag:

Stort Tillykke…

super flot gået !!!

Stort tillykke med flotte resultater.:slight_smile:
Hilsen Lisbeth

Tillykke, tillykke! Super flot gået :klap:
Meeen hold da op for en tur med alle de køer! :kat4: Det kan være at du fordrev tiden med lektier. Jeg synes i hvert fald lige pt., at jeg er ret booket op med HTX-afleveringer.


Redigering:
Jeg kan se at mit indlæg kan tolkes som om, at jeg var med. Dette er ikke tilfældet, selvom det ellers lyder som en super go’ tur, og udstilling. :slight_smile:

Sikke da en tur :frowning:

Stort tillykke meed resultatet

Tillykke med det flotte resultat. Håber I også fik set lidt af den skønne by Praha. :slight_smile:

Tillykke med de flotte resultater

Marianne

Hej Mette, og igen tillykke - hils mor Anneth og Anja.
Vi var jo også afsted, men ikke med så meget dramatik, nærmest ingen. Vi boede også på Pyramida hotellet, og det er en stor hjælp i en by som Prag, så man ikke skal ud og køre rundt i morgentrafikken.
Vi havde 4 katte med, det var nok det mest dramatiske. Alle 4 var på hos Kristiina Rautio om lørdagen. Bisonhjerte fik EP+BIV+NOM. Han fik første dag 2 stemmer på scenen, BIS gik til en Sibirsk. Lailah var på sin første udstilling overhovedet, og var bare så dygtig. Uden tvivl fik hun CAC og sørme om hun ikke også blev NOM mod 3 konkurrenter. Vi havde vores lille pus, Liza Marklund med, og hun fik EX1. Jakarta blev EX1 og tog NOM foran Liza Marklund.
Søndag var Jakarta til bedømmelse hos Aiwor Andersson, og igen fik hun EX1 og blev NOM. Bison, Lailah og Liza Marklund var hos Michael Edstrøm. Lailah fik igen sit CAC og blev igen NOM mod 2 konkurrenter. Liza fik sit EX1.
Bison fik EP+BIV og blev NOM. Og tænk, søndag fik han ALLE 6 stemmer på scenen, den Sibirske fik ikke en’. Det var helt fantastisk, og næste dag kunne vi næsten flyve hjem. Nu mangler Bison bare en BIS til en DSM.
Her bliver Lailah NOM om lørdagen

Kæmpe stort tillykke med de flotte resultater.

Godt gået

Hilsen Sanne

Lisbet - Også et rigtig stort tillykke til dig og Brian med de flotte resultater :slight_smile: :flag:

Tillykke med de flotte resultater. :slight_smile:

Hold da op en tur I har været på . . . men godt i ikke kom til skade :uha:

Og så et STORT til lykke med de to x BIS . . . det var da helt vildt :wehu:

Mange tak til jer alle sammen, det var sådan en feeed tur :wehu: :wehu:

Og tillykke igen til jer Lisbeth :smiley:

Et kæmpe tillykke til jer alle
Wauw 2 x BIS på én weekend, det er da godt nok viiiildt :wink:
Hvad betyder DSM???

[QUOTE=•~ Rikke ~•;565110]Et kæmpe tillykke til jer alle
Wauw 2 x BIS på én weekend, det er da godt nok viiiildt :wink:
Hvad betyder DSM???
[/QUOTE]

Jeg tillader mig lige at svare på Mettes vegne. DSM = Distinguished Show Merit - det er en titel, som en kat kan opnå ved at vinde 10 x BIS over en periode på 2 år og 1 dag. Der findes også en DVM = Distinguished Variety Merit, som opnås ved at få 10 x BIV over samme periode.

Tillykke til jer alle som var afsted med jeres flotte resultater :slight_smile:

Stort tillykke med de flotte resultater, det er sgi godt gået :wehu:
Penny hilser sin veninde Leone mange gange med et kæmpe MIV :hjerte: jeg er ret sikker på at hun savnede hende i Albertslund :stuck_out_tongue:

Stort tillykke med alle BIS’erne i Prag - det er altid dejligt når de danske katte gør det igen - og igen - og igen … gg