Praksis ved køb af kat i udlandet og avlsrestriktioner

Jeg er jo også i overvejelser ang. at få fra udlandet (Sverige) pga. lille genpulje i DK. Min største bekymring er mere temperamentet, det kan man jo slet ikke vurdere på billeder. De linier jeg ellers skulle have fra i DK kender jeg temperamentet på og har mødt dem flere gange, det har jeg ikke med dem i Sverige og det er mere besværligt og kostligt at tage på besøg derovre. :slight_smile:

[quote=taina;304668]
Hvordan beskytter man genpuljen ved ikke at sælge fertile katte tilbage til landet? Jeg forstår det ikke helt…

mvh. tina[/quote]

Fordi man så ikke sender nye avlsdyr til landet med samme gener som dem der er der :slight_smile:

Nåh sådan - så har selv jeg forstået det :stuck_out_tongue: Tak for forklaringen :slight_smile:

mvh. tina

det som Camilla skriver om koraten gælder i store træk også for SNOen.

Nogle har mange restriktioner skrevet ned, andre har ingen og nogle har ganske få.

Der står flere ting i Sophies kontrakt, men en af de sødeste er “katten skal have en masse kys og kram hver dag, for det er den vant til” :slight_smile:

[quote=lenschow;304917]

Der står flere ting i Sophies kontrakt, men en af de sødeste er “katten skal have en masse kys og kram hver dag, for det er den vant til” :-)[/quote]

Sikke da noget pladder at skrive i en kontrakt, når man sælger en avlskat :sorry:

[quote=lenschow;304917]det som Camilla skriver om koraten gælder i store træk også for SNOen.

Nogle har mange restriktioner skrevet ned, andre har ingen og nogle har ganske få.

Der står flere ting i Sophies kontrakt, men en af de sødeste er “katten skal have en masse kys og kram hver dag, for det er den vant til” :-)[/quote]

De punkter jeg har i mine kontrakter SKAL tages alvorlige…Gu’ ved om punktet i din kontrakt kan holde i retten ??

Jeg synes det er skide sødt og siger en masse godt om opdrætteren og den måde misling er behandlet før hun kom her. Gail er fantastisk - og ikke uden humor:-)

Hvis det var det eneste der stod, så kunne det godt være at det var lidt sært, men som outro bringer det kun smil frem hos os.

Retten? Det er ikke nødvendigt - Fie får en masse kærlighed hver dag:-)

Pladder eller ej, det er i alt fald et af de “krav” der er lette at holde…

[quote=lenschow;304945]Jeg synes det er skide sødt og siger en masse godt om opdrætteren og den måde misling er behandlet før hun kom her. Gail er fantastisk - og ikke uden humor:-)

Hvis det var det eneste der stod, så kunne det godt være at det var lidt sært, men som outro bringer det kun smil frem hos os.

Retten? Det er ikke nødvendigt - Fie får en masse kærlighed hver dag:-)[/quote]

Humor, jeg har masser af humor ( mange forstår den bare ikke :-))). Og jeg har da osse mange søde og sjove ‘krav’ til mine killingekøbere - Men de er dælme ikke nedskrevet i kontrakten. Når jeg afleverer en af mine pelskugler, så har de altid en lille brev med hjemmefra, hvor jeg fortæller hvad deres ynglingsmad er, og hvad de er vænnet til af faste rutiner - Og at man kan holde sjov og alvor for sig er i min verden tegn på seriøsitet ?

Men pyt vi behøver ikke alle være ens :slight_smile:

Jeg har ikke det mindste problem med restriktioner der begrænser anvendelse af en kat jeg har købt - ej heller vedr. dens afkom.

Jeg er så egoistisk at den er købt først og fremmest til at forbedre MIT opdræt - ikke alle andres - og heller ikke for at få godtgjort noget af det beløb jeg har betalt for katten.

Os gør det så ikke noget, at der står det:-) Vi fik en griner af det og latter er livsforlængende:-)