Prinsesse Fiona - en introduktion

Jeg har nu endelig fundet den kat som bliver min første avlshun.
Hun lever op til en del af mine ønsker om at komme fra et mindre opdræt, være af linjer som ikke er så brugte i Danmark og være sort tortie.

Fiona er født den 17. november 2016, så lige godt og vel 9 uger og derfor alt for længe til jeg får hende hjem:venter: Først til marts flytter hun ind, men derfor kan det da aldrig være for tidligt at fortælle om den lille godte. Hendes ems kode er f 22, på almindelig dansk, sort tortie blotched tabby.

Så hende på en FB gruppe og var solgt i samme sekund :hjerte: De næste to billeder er fra ca. 10. januar 2017

Var oppe at besøge hende i torsdags, på hendes 9 ugers fødselsdag og hun var slet ikke til at stå for.
Gang i den og helt sikkert også selv hjemme! Hertil og ikke længere er hendes attitude og så mega kæle.
Hun er en ordentlig bamse, den største af de 5 i kuldet, 9 uger og 1200 gram er en fin vægt for en hunkat.
Med andre ord det er ikke kun babyfluff, der er også kat nedenunder.

Fik lige dette billede af opdrætter i går, er der andre der også er solgt til stanglakrids over hende? :slight_smile:

Hvis hun gider kommer hun med på udstillinger sammen med Theodoristen, det får vi så se om damen vil være med til.

Stort tillykke. Hvor ser hun dejlig ud. :wehuu:

Stort tillykke endnu engang. Jeg glæder mig til at se mere til hende for hun er da bare for dejlig :wehuu:

Hvor ser hun bare dejlig ud! :wehuu:

Stort tillykke med hende :slight_smile:
Jeg glæder mig til at følge hende og håber hun bliver alletiders start på opdræt :slight_smile:

Tillykke med hende… bliver spændende :slight_smile:

Tak!
I kan tro jeg også glæder mig.

Jeg har, siden jeg i 1987, fik mig en wannabe-maine coon, sagt at når jeg blev voksen så ville jeg opdrætte Maine Coons.

Nu må jeg jo så være voksen for nu er alt på plads;

  • Diplom opdrætter i Felis Danica siden 2014
  • Ejer af kælekastrat siden feb. 2016
  • Udstiller af samme kælekastrat siden sommer 2016
  • Spurgt ca. 1 million spørgsmål til alle mulige opdrættere og udstillere

Men nu føler jeg mig påklædt til at, på seriøs og ansvarligvis, at opdrætte Maine Coons.

Lang proces og ja det bliver spændende hvad den lille Fiona kan drive det til når hun er vokset op :slight_smile:

Og for tavlenørderne så kan I se her hvad hun kommer af The Maine Coon Database

Hendes mor, mormor og morfar er ikke på pawpeds endnu, men jeg har sendt tavler ind, så hun kan spores helt.

Tillykke med den lille smukke kat med det smukke navn :hjerte:

Det bliver spændende, det totalt nuttede look har hun i hvert fald allerede på plads - bliver spændende Hvor meget du ender med at blive snoet om en lillefinger af hende :wink:

Tjaa du, hvis jeg holder standarden fra de første 4 katte jeg har (og har haft) så kommer hun til at få sin vilje 99,99% af gangene. Den eneste regel der altid bliver håndhævet er ‘bliv hjemme på egen matrikel’, men bortset fra den så falder jeg stort set for alt. :tihi:

Tjaa du, hvis jeg holder standarden fra de første 4 katte jeg har (og har haft) så kommer hun til at få sin vilje 99,99% af gangene. Den eneste regel der altid bliver håndhævet er ‘bliv hjemme på egen matrikel’, men bortset fra den så falder jeg stort set for alt. :tihi:

You big softie :tihi:

Selvom Fiona og hendes søskende er store 10 ugers killinger, så er det nu så hyggeligt at få overalt mor til at åbne mælkebaren. :thumbup:

Det er Fiona helt til venstre. Den 5. killing fik sig en lur i stuen og gik glip af en tår tørmælk fra mælkebaren :trøste:

Er der noget mere kært end en smilende missemor med hendes killinger?

[QUOTE=HolmeInc;1302680]Selvom Fiona og hendes søskende er store 10 ugers killinger, så er det nu så hyggeligt at få overalt mor til at åbne mælkebaren. :thumbup:

…[/QUOTE]

Citat Zilla: “det er ikke noget problem at være 1 år og 3 måneder. Jeg forsøger da stadigvæk at få en tår hos min moar. Jeg får også lov sålænge jeg holder sømmene inde. Når de kommer ud så bliver det en seance i kickboxing, det er mig der er boksepuden

[QUOTE=HolmeInc;1302680]Selvom Fiona og hendes søskende er store 10 ugers killinger, så er det nu så hyggeligt at få overalt mor til at åbne mælkebaren. :thumbup:

Det er Fiona helt til venstre. Den 5. killing fik sig en lur i stuen og gik glip af en tår tørmælk fra mælkebaren :trøste:

Er der noget mere kært end en smilende missemor med hendes killinger?

[/QUOTE]

Har hun tørmælk i mælkebaren? :uha:

Hoster de små så meget? :tihi:

[QUOTE=Lykke;1302697]Har hun tørmælk i mælkebaren? :uha:

Hoster de små så meget? :tihi:[/QUOTE]

Tror ikke de hoster… men 5 killinger i 10 uger, så må de da have tømt hende for mælk og der kun er tørmælk tilbage. :stuck_out_tongue:

Kom nu Lykke hvor er din fantasi :tihi:

[QUOTE=HolmeInc;1302708]Tror ikke de hoster… men 5 killinger i 10 uger, så må de da have tømt hende for mælk og der kun er tørmælk tilbage. :stuck_out_tongue:

Kom nu Lykke hvor er din fantasi :tihi:[/QUOTE]

Jeg kan sagtens se en flok hostende killinger for mig :stuck_out_tongue:

Det er ikke kun tørmælk den små Fiona lever af, en pizza bakke kan også godt bruges. Det vides ikke om hun spiste hele pizzaen inden det blev til en seng… :tihi:

Hvem har hugget Fionas batterier? Kom så tilbage med dem :tihi: