Pris forskelle på føde varer DK/SE. vildt så meget vi betaler :O

[QUOTE=hmm;781231]Hvordan pædegoer med mere behandles du må godt nok undskylde, men nu skal der ikke meget til før de piver. Mange af dem har ikke et fuldtids job men deltid eller max 32 timer. Jeg er ved at være træt af at hører der piveri og ynk. De har så mange ting, men aldrig er det nok for dem. Min mor er selv sygeplejske og arbejder i det offenlige hun er selv træt af hendes kollegaer som piver hele tiden, for som hun siger ja nu skal de til at arbejde, for det er det der er galt i det offenlig der går en masse til spilde og det er det den blå regering prøvet at rydde op i.
Hvis man ser hvad de har gang i så kan man kalde det domino effekt det de har gang i for de ville havde betalings ring, det private bliver ramt af enorme afgifter nogen skal gange deres udgifter med 5 gange så meget, maden bliver dyre, de ville sætte bolig skatten så dem som har et hus på 2 millioner får en ekstra udgift på 20000 kr ekstra om året, vores biler bliver dyre jeg kunne blive ved… tro i virkelig det ville sætte Danmark igang … Når jeg siger domino effekt så ville det sige alle vores arbejdspladser ryger til udlandet og vores livskvalitet går ned.[/QUOTE]

Din holdning :slight_smile:

[QUOTE=hmm;781231]Hvordan pædegoer med mere behandles du må godt nok undskylde, men nu skal der ikke meget til før de piver. Mange af dem har ikke et fuldtids job men deltid eller max 32 timer. Jeg er ved at være træt af at hører der piveri og ynk. De har så mange ting, men aldrig er det nok for dem. Min mor er selv sygeplejske og arbejder i det offenlige hun er selv træt af hendes kollegaer som piver hele tiden, for som hun siger ja nu skal de til at arbejde, for det er det der er galt i det offenlig der går en masse til spilde og det er det den blå regering prøvet at rydde op i.
Hvis man ser hvad de har gang i så kan man kalde det domino effekt det de har gang i for de ville havde betalings ring, det private bliver ramt af enorme afgifter nogen skal gange deres udgifter med 5 gange så meget, maden bliver dyre, de ville sætte bolig skatten så dem som har et hus på 2 millioner får en ekstra udgift på 20000 kr ekstra om året, vores biler bliver dyre jeg kunne blive ved… tro i virkelig det ville sætte Danmark igang … Når jeg siger domino effekt så ville det sige alle vores arbejdspladser ryger til udlandet og vores livskvalitet går ned.[/QUOTE]

Kære “hmm”.

Kunne du lige sætte et navn på din udtalelse, så vi ved hvad du hedder? :slight_smile:

Tænk, jeg synes jeg hører Joackim B Olsens bræk ?? …Kan det passe at han er medlem herinde, eller er der bare små ekkoer ? fnis

Hvordan blev “supermarkederne tager røven på os” til “det er de rødes skyld”, “nej, det er de blås skyld”, “øv, bøv, min far kan banke din far”?

Interessant drejning. Og så kan supermarkederne jo fortsætte, mens vi sidder i sandkassen og smider ting efter hinanden…

Det har jo alt med politik at gøre vi har de priser som vi har …

Alt har en dominio effekt på de beslutninger der bliver taget !

Ja, hmm, det er vi så ikke enige om. Priserne var nemlig tilsvarende urimelige under den blå regering, og såmænd sikkert også under Nyrup. Mao. handler det her ikke kun om regeringsafstemninger, men også om hvad vi som forbrugere vil acceptere, uanset politisk ståsted.

Men I kan bare slås videre; jeg gider ikke alle disse enøjede og tendentiøse politiske diskussioner. Uanset mit eget ståsted. :wink:

[QUOTE=holymoly;781278]Hvordan blev “supermarkederne tager røven på os” til “det er de rødes skyld”, “nej, det er de blås skyld”, “øv, bøv, min far kan banke din far”?

Interessant drejning. Og så kan supermarkederne jo fortsætte, mens vi sidder i sandkassen og smider ting efter hinanden…[/QUOTE]

Hvor har du ret :slight_smile: …De ‘rødes’ afgifter er dårlig nok trådt i kraft endnu. Hvorimod fedtafgiften de ‘blå’ indførte fik supermarkederne til at skrue prisen helt ublu i vejret, og deres undskyldning var, at de ikke kunne overskue så mange prisstigninger på en gang. - Hvordan kan man pivse over sukkerafgiften, og samtidig acceptere fedtafgiften - Er det fordi der er en farveforskel ?

[QUOTE=holymoly;781278]Hvordan blev “supermarkederne tager røven på os” til “det er de rødes skyld”, “nej, det er de blås skyld”, “øv, bøv, min far kan banke din far”?

Interessant drejning. Og så kan supermarkederne jo fortsætte, mens vi sidder i sandkassen og smider ting efter hinanden…[/QUOTE]

mangler min enig knap her:)

[QUOTE=holymoly;781288]Ja, hmm, det er vi så ikke enige om. Priserne var nemlig tilsvarende urimelige under den blå regering, og såmænd sikkert også under Nyrup. Mao. handler det her ikke kun om regeringsafstemninger, men også om hvad vi som forbrugere vil acceptere, uanset politisk ståsted.

Men I kan bare slås videre; jeg gider ikke alle disse enøjede og tendentiøse politiske diskussioner. Uanset mit eget ståsted. ;)[/QUOTE]

Meget enig :slight_smile:

Jeg er egentlig lige glad hvilken regering der giver os stadig flere og flere afgifter og skatter at betale. Problemet er jo det samme uanset hvillken regering der laver afgifterne.
Det gør det dyrere og dyrere at leve i Danmark - så er lønningerne nødt til at stige så vi har råd til at betale skatterne og afgifterne - og så får vi at vide at med det løntryk så
er det ikke så mærkeligt at vi ikke kan holde på virksomhederne i Danmark. Og så hører vi - se på de langt lavere lønninger i f.eks. Tyskland. Ja, da - men nu er det jo ikke et spørgsmål
om at sammenligne lønninger men at sammenligne hvad vi kan KØBE for den løn vi får. Og siden alting efterhånden er så dyrt i Danmark i forhold til andre lande - lige fra bil til sukker -
så må lønningerne jo også blive højere for at vi kan følge med.

Trist er det så for dem der ender på kontanthjælp eller almindelig folkepension - for de får så lille en indtægt at det kan være utroligt svært for dem at få det hele til at løbe rundt.

Så - i sidste ende så er det - som altid - dem i bunden af samfundet der betaler prisen. Dem i toppen ( inklusive politikkerne der jo altid ligger i toppen af samfundet) kan jo være ligeglade -
deres indtægt er så høj at de kan klare at betale både skatter og afgifter og skatter PÅ afgifterne.

Og dertil skal der tillægges at de fleste politikere faktisk ingen erhvervserfaring har, så de har ingen konkret føling med erhvervslivet eller prøve at stå som lønmodtager og skal få løn og arbejdstid til at matche foruden at overleve på det der kommer ud brutto på lønsedlen.

Jeg tror at rigtig mange politikere får chok den dag de skal ud og søge almen arbejde efter deres politiske karriere slutter. Og bliver klogere, men der er det bare for sent for der har de været med til at vedtage de love og skatter osv :frowning:

mht politiske tiltag har ingen noget at lade hverken rød eller blå blok høre… den udvikling vi har set over de sidste 20 år har ALLE været med til…

så drop al den pengen fingre - det er barnligt og uværdigt…

hvis vi vil gøre noget som forbrugere, så skal vi IKKE gå af politiske veje - for detailkæderne er synderne… ikke afgifterne… det er bare kædernes undskyldning for at skrue op for priserne

så drop politikken og gå af boykottens veje og vis kæderne at i ikke vil finde jer i det…

Nu er folk jo altså nødt til at købe mad et eller andet sted - og det er ikke alle, der har mulighed for at tage til enten Tyskland eller Sverige med jævne mellemrum, så helt kan man ikke boycotte.

Men der er da ingen tvivl om, at den nye afgift, der rammer f.eks. marmelade, syltede agurker, syltede “hvad-som-helst” vil få en masse husmødre rundt om til at begynde at lave deres egen :slight_smile: Et glas marmelade til 40 kroner er der nemlig ikke mange, der har råd til at købe til hverdag og egentlig smager hjemmelavet jo som regel bedre :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;782186]mht politiske tiltag har ingen noget at lade hverken rød eller blå blok høre… den udvikling vi har set over de sidste 20 år har ALLE været med til…

så drop al den pengen fingre - det er barnligt og uværdigt…

hvis vi vil gøre noget som forbrugere, så skal vi IKKE gå af politiske veje - for detailkæderne er synderne… ikke afgifterne… det er bare kædernes undskyldning for at skrue op for priserne

så drop politikken og gå af boykottens veje og vis kæderne at i ikke vil finde jer i det…[/QUOTE]

Jeg synes så ikke at man kan tage skylden fra politikkerne. Prøv engang at se på jeres elregning, olieregning m.m. os se HVOR meget af den er afgifter og skatter og hvor lidt af den er reel betaling for en vare. Og sådan er det med så meget. Når benzin priserne stiger så påstås det at det skyldes alt andet - f.eks. dollarkursen. Men igen - selve benzin prisen er en brøkdel af det vi betaler - resten er afgifter og skatter.

Og jeg er da en af dem der boykotter danske forretninger. Jeg storhandler i Tyskland hver 2.-3. måned - nogengange tager jeg for afvekslingens skyld til Sverige - og køber utrolig lidt her i DK ( primært sådanne ting der ikke kan fryses ned/holde sig - mælk, æg…)