Pris på stamtavle?

Jeg er ved at bestille stamtavle til Knaldperlen og kan ikke finde hvad prisen er på stamtavler i år:(
Nogen som kan sige mig det ?
Hilsen Lisbeth

[QUOTE=Coon Danica;573725]Jeg er ved at bestille stamtavle til Knaldperlen og kan ikke finde hvad prisen er på stamtavler i år:(
Nogen som kan sige mig det ?
Hilsen Lisbeth[/QUOTE]
200,- så længe han ikke er fyldt 3 måneder.
300,- hvis du skal tænkte lidt længere, så han bliver 3-6 måneder :slight_smile:
VH
Susanne

Stiger prisen ikke for stamtavlerne snart?

:tihi: Ja, for det ønsker vi os da helt vildt :stuck_out_tongue:
(undskyld, den lå lige til højrebenet:))

Nixen - prisen ligger fast i 2011. Ingen tvivl om at flere penge i FD´s kasse ville falde på et tørt sted, men FU er enige om at det ikke lige er tiden at øge opdrætternes omkostninger. Til gengæld bliver stambogsføreren sat ned i tid fra 1. maj, da der ikke trækkes helt så mange stamtavler i øjeblikket.
VH
Susanne

En pris for medlemmer og en højere for ikke medlemmer med stamtavle på forældrene kunne også gi flere penge i kassen.

øh hvordan det ? Man skal da være medlem for at søge stamtavle på sine killinger ?

mvh
Gitte

Øh, det er kun medlemmer, der kan trække stamtavler … hvis man vil have vores stamtavler, må man efterleve de regler, der er i organisationen - det kan kun håndhæves overfor medlemmer. Desuden tvivler jeg på, at ikke-medlemmer ville trække stamtavler.

[QUOTE=GitteS;575274]øh hvordan det ? Man skal da være medlem for at søge stamtavle på sine killinger ?

mvh
Gitte[/QUOTE]

Det betyder da ikke at man ikke kan lave den regel om.

Det er jeg ikke enig med dig i. Jeg er sikker på at nogle vil.

Hvis man fx tager 200 kr for en stamtavle for medlemmer og 300 for ikke-medlemmer, skal der jo ikke mere end 3 killinger til, før det bedre kan betale sig, at melde sig ind :wink:
Derudover skal man vel også have et stamnavn for at kunne trække stamtavler?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;575405]Hvis man fx tager 200 kr for en stamtavle for medlemmer og 300 for ikke-medlemmer, skal der jo ikke mere end 3 killinger til, før det bedre kan betale sig, at melde sig ind :wink:
Derudover skal man vel også have et stamnavn for at kunne trække stamtavler?[/QUOTE]

Og så er vi der hvor vi lige så godt kunne hente dem i Bilka! Bare det er nemt og gerne billigt, så skidt da med tankerne bag… Og så kan vi også købe killingerne der, bestil via nettet og betal ved kasse 1.

Fagre nye verden…

Jeg vil ønske jeg kunne vente med at bestille tavler …men så snart de små har navne MÅ jeg desværre sende ansøgningen afsted…og med hele 2-3 killinger hvert/andet/ år ( 5 indtil nu)…så er det nok alligevel begrænset hvad det giver ekstra hvis jeg venter…

Krisen kradser alle steder…men der findes andre steder at spare…weeee huuu for farsmad og pasta

[QUOTE=Vivi_Fletcher;575405]Hvis man fx tager 200 kr for en stamtavle for medlemmer og 300 for ikke-medlemmer, skal der jo ikke mere end 3 killinger til, før det bedre kan betale sig, at melde sig ind :wink:
Derudover skal man vel også have et stamnavn for at kunne trække stamtavler?[/QUOTE]

Nej det behøver vi jo ikke med 1. kuld. Og fordi det er sådan idag behøver det jo ikke at blive sådan i al evighed.

[QUOTE=En forhenværende bruger;575422]Og så er vi der hvor vi lige så godt kunne hente dem i Bilka! Bare det er nemt og gerne billigt, så skidt da med tankerne bag… Og så kan vi også købe killingerne der, bestil via nettet og betal ved kasse 1.

Fagre nye verden…[/QUOTE]

Det vil sig at hvis naboen starter opdræt uden stamnavn og stamtavler og du bombaderer vedkommende md argumenter for stamtavlavl så voldsomt at vedkommende for at få fred melder sig ind og får stamnavn, så tror du også at killingerne bliver lavet ud fra en helt ny begrundelse. Det er vist ikke særlig sandsynlig.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;575405]Hvis man fx tager 200 kr for en stamtavle for medlemmer og 300 for ikke-medlemmer, skal der jo ikke mere end 3 killinger til, før det bedre kan betale sig, at melde sig ind :wink:
Derudover skal man vel også have et stamnavn for at kunne trække stamtavler?[/QUOTE]

Jeg tror hverken at en højere pris på stamtavler for ikke-medlemmer vil give bonus og ej at det bliver en begrundelse for at argumenterer hårdere for stamtavle avl. For når alt kommer til alt er det for dem som ikke ønsker at være medlem af nogen organisation en besparelse i deres øjne og for nogle er stamtavlen ganske unødvendig.

Set fra min vinkel så kan vi pippe lige så højt vi vil om stamtavle osv for der vil altid være nogen som ikke er enige i den grundliggende holdning om hvordan racekatte avl skal være.
Set fra min side så er neste løsning på den problematik:

  • lad være at sælge fertile katte til dem som blot vil have en “kælekat” :slight_smile:
  • vær kritisk med til hvem du sælger en avlskat uanset hvem og hvad :slight_smile:

Nej man behøver ikke at have stamnavn hvis det er det første kuld, men man skal da stadig være medlem af en hovedklub under Felis Danica.

Der findes allerede to andre organisationer i Danmark, hvor medlemskab ikke er nødvendigt for at registrere killinger, nemlig CFA og TICA. Så folk, som måtte have det behov, kan jo vælge at registrere deres killinger et af de steder. Jeg synes derfor ikke, at der er nogen grund til at FD skulle indføre samme praksis, rent bortset fra, at jeg også tror tanken er uudførlig, fordi det bryder med hele FIFes medlemskabsprincip. :slight_smile: