Pris på tandrensning?

[QUOTE=Sim-Sim;1206975]Fordi du er så heldig, at dine katte ikke fejler noget i dag :slight_smile: …så kan tingene hurtigt udvikle sig og dét koster.

Jeg har ikke tegnet forsikring på mine, fordi det skal kunne betale sig…for det er jo ensbetydende med, at kattene har været syge og det ønsker jeg ikke.
Jeg ville helst være forsikret uden nogensinde at skulle bruge min forsikring…ligesom min indboforsikring, den blev tegnet i 1975 og jeg har aldrig haft én eneste skade…aldrig haft indbrud, aldrig fået stjålet en cykel. Jeg håber, det fortsætter sådan. :kryds:

Forsikringen dækker ikke almindelig tandrens i narkose, men i mit tilfælde skulle katten have taget tandrøntgen og der var desværre “gevinst”…én hjørnetand skulle ud…så dækker Dyrekassen narkose, præoperative blodprøver, den væske hun fik som drop under narkosen, tandrøntgen (fordi resultatet var en diagnose, tandresorptioner) den medicin dyrehospitalet indsprøjtede i katten mens hun var der…men de dækker ikke selve den operative fjernelse af tanden eller den halve rensning af de resterende tænder.
Alt er specificeret ud på regningen…så Dyrekassen kan se, hvor de skal dække…de dækker med 80 % minus egenbetaling på 600-et-eller-andet.

Du kan se mere om kattesygekasse på Dyrekassens hjemmeside. :-)[/QUOTE]

Ved du hvor meget du fik dækket ud af den samlede pris den gang?

Ja…jeg fik dækket de ting, jeg har uddybet i mit indlæg ovenfor. :slight_smile:

Nå ja, jeg mente hvor stor en del af beløbet cirka :slight_smile:

Selve regningen har jeg ikke mere, den ligger hos Dyrekassen…men beløbsmæssigt var det lige over halvdelen. Det fremgår af min netbank.
De dækker ikke den operative fjernelse af hjørnetanden og den er dyr, det er en operation der tager tid, katten bliver syet og tandroden skal nærmest fræses ud af kæben, dog uden kæben knækker, den halve tandrensning dækkede de heller ikke…at jeg så kun betalte for en ½, skyldes den gode rabat jeg altid får. Den rabat fik jeg glæde af, fordi den vedrører noget, jeg skulle betale selv.
Desuden får jeg 10 % rabat på alle dyrlægeydelser. :slight_smile:

jeg spurgte hos min egen dyrlæge og hos de andre jeg ind imellem kigger ind hos hvor jeg finder kvaliteten i orden, fik et par tilbud og tog det som passede mig bedst og når de skal have vacc næste gang gør jeg det samme, sparrede vel en ca 3000 på at tage alt samlet. Til gengæld ved min dyrlæg eogså at mine dyr aldrig sidder og har det skidt en weekend - de kommer fredag kl 17 til dobbelttakst om det er nødvendigt

Kattene kommer jo til deres årlige ‘eftersyn’, og der lader jeg dyrlægen vurdere, om tænderne skal have en omgang rens - og om der skal tages røngten. Nu skal jeg afsted snart igen med kræene, så må vi se, om de skal have en rens igen nu her…

Det lyder på folk her som om det er umuligt for dyrlægen at vurdere noget uden røntgen?

Da jeg var afsted sidste år, skulle de jo under alle omstændigheder i narkose og have renset bisserne. Alban havde en tand, hvor der var ‘mistanke’ om noget andet end bare tandsten osv., så der skulle røngten til, for at se, om og hvad, der var galt - og Bailey fik så også en omgang røngten for en sikkerheds skyld. Det var jo nemt, når de alligvel VAR i narkose. Det var meget rart at få røngten på begge kattene, for at se status mht. tandrødderne.

Alban havde jo så FORL i den tand, der var under mistanke - så den kom ud. Bailey havde ikke nogen tegn på FORL, der var det ‘bare’ tandsten og rødt tandkød.

Men nej, det er IKKE nødvendigvis til at se, at der noget galt, da FORL angriber indefra - altså rødderne. Men Albans tand var der så vidt jeg husker en del rødme omkring, så på den måde kunne man se, at noget ikke var, som det skulle være - lige i dette tilfælde.

Om der skal renses og tages røngten vil jeg altid lade være op til dyrlægen, da jeg stoler på hans vurdering. Men umiddelbart var der faktisk hverken dengang - eller nu - egentligt tegn på tandsmerter hos Alban, selvom det MÅ have gjort ondt, at roden var delvist ‘væk’ på den pågældende tand.

[QUOTE=Diana F;1207299]Da jeg var afsted sidste år, skulle de jo under alle omstændigheder i narkose og have renset bisserne. Alban havde en tand, hvor der var ‘mistanke’ om noget andet end bare tandsten osv., så der skulle røngten til, for at se, om og hvad, der var galt - og Bailey fik så også en omgang røngten for en sikkerheds skyld. Det var jo nemt, når de alligvel VAR i narkose. Det var meget rart at få røngten på begge kattene, for at se status mht. tandrødderne.

Alban havde jo så FORL i den tand, der var under mistanke - så den kom ud. Bailey havde ikke nogen tegn på FORL, der var det ‘bare’ tandsten og rødt tandkød.

Men nej, det er IKKE nødvendigvis til at se, at der noget galt, da FORL angriber indefra - altså rødderne. Men Albans tand var der så vidt jeg husker en del rødme omkring, så på den måde kunne man se, at noget ikke var, som det skulle være - lige i dette tilfælde.

Om der skal renses og tages røngten vil jeg altid lade være op til dyrlægen, da jeg stoler på hans vurdering. Men umiddelbart var der faktisk hverken dengang - eller nu - egentligt tegn på tandsmerter hos Alban, selvom det MÅ have gjort ondt, at roden var delvist ‘væk’ på den pågældende tand.[/QUOTE]

Nej det er rigtigt man kan ikke regne med at de viser smerte, desværre… Jeg synes det lyder meget fornuftigt, jeg vil finde en god dyrlæger der har erfaring med tænder og lade dem vurdere hvor meget og hvad der skal gøres.

Det er det også…for ikke engang en dyrlæge kan se ned i rødderne på en tand.

Jeg så røntgenbillederne…og kunne tydeligt se, at dén hjørnetand skulle ud. Rødderne så anderledes ud end den anden hjørnetands rødder, (lidt af roden var smuldret væk),…og kindtændernes rødder for den sags skyld.

Men når jeg bare så katten i munden og det gør jeg tit, jeg børster tænder på dem 5 x om ugen…så tanden rigtig fin ud. Den var flot…intet rødt tandkød, ingen betændelse at se og absolut minimalt med tandsten.