Pris-stigning på medicin

jeg har netop været ovre og skulle hente min medicin, den fik de så lige lov til at beholde for nu, for den var steget med 1500 %, jeg plejer at betale noget der ligner 40-50 kr, idag skulle jeg betale 696 kr for den samme medicin.
er det overhovedet tilladt at lave så store pris-stigninger på en gang.

den store medicin-stigning er da heller ikke noget man har hørt noget om i pressen el har jeg bare sovet i timen

Du kan går ind og tjekke det medicinpriser

Johnny, tror du ikke, at du er startet på et nyt regnskabsår?

Så skal man betale de første 800 kroner og derefter går det nedad så man får dækket 75% af prisen.

[quote=Johnny;432183]jeg har netop været ovre og skulle hente min medicin, den fik de så lige lov til at beholde for nu, for den var steget med 1500 %, jeg plejer at betale noget der ligner 40-50 kr, idag skulle jeg betale 696 kr for den samme medicin.
er det overhovedet tilladt at lave så store pris-stigninger på en gang.

den store medicin-stigning er da heller ikke noget man har hørt noget om i pressen el har jeg bare sovet i timen[/quote]

Mon ikke bare du er startet forfra med offentlig tilskud ? Når du igen har købt for ca 1000 får du fuldt tilskud igen.

Er det så meget nu?

Først var det 500, så 800 - nu strammer den den sq :thumbdown:

[quote=Eva;432192]Er det så meget nu?

Først var det 500, så 800 - nu strammer den den sq :thumbdown:[/quote]

Nå den er på 850 kr pt

tjaaa, nu har jeg fået det medicin i snart 4 år og har aldrig betalt mere end de der 40-50 kr. derfor kom det osse som lidt af et chok for mig.
om det så forholder sig som i siger ved jeg ikke

Hvis du har kvitteringen, så står det på den Johnny.

han købte det jo ikke pga prisen :høhø:

Jeg har lige hentet min medicin …Jeg får MEGET medicin ( 7 - 9 slags ) og hele mulivitten beløb sig til 123,- kr. Men næste gang starter jeg osse på en ny TCR periode, så næste gang jeg henter skal jeg regne med at samme potion koster mig over 2000,- kr. Og derefter går det støt nedad igen.

Det er da også rigtigt

:ups::ups::ups::ups:

Hvorfor spurgte du ikke bare hvad grunden var til den store forskel da du var på apoteket Johnny?

apoteket var propfyldt med mennesker og så var apoteks-damen ganske ubehøvlet,(er hun nu altid og meget lidt informativ)

har været inde på medicin-priser og kigge og prisen passer skam og der er en logisk forklaring på det hele.
den medicin jeg får bliver kun lavet af et firma og derfor kan de sætte prisen som de vil , de har nul konkurrenter

[quote=Johnny;432209]har været inde på medicin-priser og kigge og prisen passer skam og der er en logisk forklaring på det hele.
den medicin jeg får bliver kun lavet af et firma og derfor kan de sætte prisen som de vil , de har nul konkurrenter[/quote]

Men du må vel stadig kunne få tilskud, når du har betalt de første 860 kroner?

Det kommer du jo op på næste gang, du køber.

Men det er da en slat at skulle af med - jeg kvier mig også, når jeg starter et nyt år og får en stor regning.

:uha::uha::uha::uha:

Jo men hvis man ikke henter den medicin som er skrevet ud til en, kan behovet ikke være så stort. Vi har en knægt med adha og den medicin koster, navnlig første gang med så falder priseb heldig vis.
Jeg tror bare du og apotekerdamen har talt forbi hinanden.

[quote=Eva;432210]Men du må vel stadig kunne få tilskud, når du har betalt de første 860 kroner?

Det kommer du jo op på næste gang, du køber.

Men det er da en slat at skulle af med - jeg kvier mig også, når jeg starter et nyt år og får en stor regning.

:uha::uha::uha::uha:[/quote]

jo tilskuddet får jeg nok stadig, hvad ved jeg:p
men har som sagt aldrig betalt så meget før og derfor var jeg pæn chokket over prisen.

[quote=Johnny;432209]har været inde på medicin-priser og kigge og prisen passer skam og der er en logisk forklaring på det hele.
den medicin jeg får bliver kun lavet af et firma og derfor kan de sætte prisen som de vil , de har nul konkurrenter[/quote]

Hm. Hvilken medicin er det?? Det er altså ikke lovligt… Det er jeg næsten sikker på. De må ikke bare sætte priserne op på den måde… Hvis de må, så er det da alt alt for ringe. Så må du ned til lægen og få en anden slags medicin - det andet holder jo ikke i længden.

nåja det er skam ingen hemmelighed hvad medicin jeg får
det er citalopram 40 mg.
vil altså osse lige ha fat i min læge i morgen og høre om der er alternativer

[quote=Johnny;432221]nåja det er skam ingen hemmelighed hvad medicin jeg får
det er citalopram 40 mg.
vil altså osse lige ha fat i min læge i morgen og høre om der er alternativer[/quote]
Tror jeg helt sikkert der er - for selvom det er ens helbred og det er vigtig medicin, så er det altså en forskel på at betale en lille 50 krone og smide flere hundrede kroner :thumbdown:

Håber I finder et alternativ :slight_smile: