Prisen på en hjerne

På hospitalet var pårørende til et alvorligt sygt familiemedlem samlet i opholdsstuen.

Lægen kom ind og så træt og dyster ud: " Jeg er bange for, at jeg bringer dårligt nyt" sagde han og så på de ængstelige ansigter. "
Det eneste håb der er tilbage for patienten på dette tidspunkt, er en hjernetransplantation".
" Det er en vanskelig og risikabel proces og De skal selv betale for hjernen".

De pårørende sad stille og tænkte over tingene. Efter lang tid var der en der spurgte: " Ok, hvor meget koster en hjerne?".
Lægen svarede hurtigt: " 30.000 kr. for en mandehjerne og 1.200 kr. for en kvindehjerne".

Stemningen var lidt pinlig. Mændene i værelset prøvede at lade være med at smile, undgik øjenkontakt med kvinderne, men sad med et veltilfreds udtryk i ansigtet.

En mand ude af stand til at styre sin nysgerrighed, spurgte om det, alle ønskede at spørge om: " Hvorfor koster en mands hjerne så meget mere?".
Lægen smilede af denne barnlige enfoldighed og sagde: " 30.000 er standard pris. Vi er nødt til at nedsætte prisen for en kvindehjerne, da den har været i brug". -tihi

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

:cool:

-LOL-LOL-LOL-LOL

[quote=Denise;84160]På hospitalet var pårørende til et alvorligt sygt familiemedlem samlet i opholdsstuen.

Lægen kom ind og så træt og dyster ud: " Jeg er bange for, at jeg bringer dårligt nyt" sagde han og så på de ængstelige ansigter. "
Det eneste håb der er tilbage for patienten på dette tidspunkt, er en hjernetransplantation".
" Det er en vanskelig og risikabel proces og De skal selv betale for hjernen".

De pårørende sad stille og tænkte over tingene. Efter lang tid var der en der spurgte: " Ok, hvor meget koster en hjerne?".
Lægen svarede hurtigt: " 30.000 kr. for en mandehjerne og 1.200 kr. for en kvindehjerne".

Stemningen var lidt pinlig. Mændene i værelset prøvede at lade være med at smile, undgik øjenkontakt med kvinderne, men sad med et veltilfreds udtryk i ansigtet.

En mand ude af stand til at styre sin nysgerrighed, spurgte om det, alle ønskede at spørge om: " Hvorfor koster en mands hjerne så meget mere?".
Lægen smilede af denne barnlige enfoldighed og sagde: " 30.000 er standard pris. Vi er nødt til at nedsætte prisen for en kvindehjerne, da den har været i brug". -tihi[/quote]

Jeg har videresendt den til mine kolleger
og et par veninder.

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

-hahaha

-LOL