Prisstigninger hos dyrlægerne

Jeg så også gerne at aflivningsprisen blev sat rigtig meget ned…ikke for min egens skyld, men så folk ville indlevere uønskede kuld og katte til en humn aflivning, frem for at stille dem i papskasser eller lege med udstødningsgas, drukning o.a

[quote=lenschow;206020]Møldrup dyreklinik: http://www.moldrup-dyreklinik.dk/priser.htm

[/quote]

Takker- nu fik jeg lige tjekket, hvor den ligger- det er jo kun 42 km. herfra. :slight_smile:

Har familie ved Klejtrup, så det er vist derfor der ringede en klokke- det ligger vist ret tæt på.

ggg ja selvfølgelig, men jeg er så optimistisk :ups: at jeg tror at hvis der var en rimelig neutralisationspris, at så ville der ikke komme så mange uønskede killinger, men ja lad os bare nuppe aflivningsprisen osse :ok:

For nogle år siden var jeg til et møde på Inges kattehjem, og vi snakkede netop om de høje priser, og Jørgen fortalte at de fra IK havde prøvet at lufte ideen om at sætte neutr.prisen ned, men det vandt slet ikke gehør hos dyrlægerne.

Jeg kunne godt tænke mig et koncept i lig med det de amerikanske dyreværns-org. bruger at man tager et par dage hver eller hver anden måned hvor alle lavindkomst mennesker kan få neutraliseret til en pris der dækker remedierne, narkose o.s.v.

Min dyrlæge - som jeg lige har haft 30-års jubilæum med,
bor kun 29km fra min bopæl.
Og er en helt fantastisk dyrlæge - også med sine priser.

Vi er kommet med en kat kl. 21.00 fredag aften - og betalte kr. 200,-
Han er en ener.

Men jeg fraråder dyrehospitalet i Frederiksværk.
De er så ublu i deres priser og foreslag om hvad, der skal tages af under-
søgelser og prøver, at det er uforskammet.

Og de presser én -

Samtidig bliver jeg ked af det.
I Frederiksværk og omegn bor der mange ældre mennesker -
som bestemt ikke er velhavende.
Også dem presser de.
Og ja…ligesom os andre vil de jo gå gennem ild og vand for deres dyr.

Ligegyldigt…hvad det koster.
Bliver dyre-ejere generelt udnyttet :?

Puh-ha hvad gør jeg selv -
den dag min dejlige dyrlæge stopper helt. :græde:

[quote=lenschow;206020]Møldrup dyreklinik: http://www.moldrup-dyreklinik.dk/priser.htm
[/quote]

Jeg ved ikke hvad en konsultation koster men jeg har altid fået at vide at min dyrlæge er dyr hvilket jeg kan se ved at sammenligne med Helles dyrlæge Møldrup de skal ha 480 kr. for sundhedtjek og vaccine hvor min skal ha 650 kr.

Har lige snakket med vores egen ( som også er vesthimmerland dyrlægerne ) + Møldrup dyreklinik vedr. pris på kastration af 2 kaniner og selvom vores dyrlæger giver ca. 200 kr. i rabat, så er den anden klinik stadig 300 kr. billigere og det er alt incl. Vi skal hos vores egne dyrlæge betale ekstra for smertestillende.

Nu vil jeg se næste gang, hvor dygtige de andre er og så skifter vi nok. :slight_smile:

Når det vedrører mine katte er jeg ikke prisshopper.

Det er vigtigere for mig jeg ved mine dyr får den optimale behandling end hvad prisen er.

[quote=Lis Dahlstrøm;207431]Når det vedrører mine katte er jeg ikke prisshopper.

Det er vigtigere for mig jeg ved mine dyr får den optimale behandling end hvad prisen er.[/quote]

Jeg er fuldstændig enig. Jeg kunne aldrig finde på at nægte mine katte den rette behandling på grund af nærrighed. Men et eller sted burde man jo tro at dyrlægerne var til for dyrenes skyld. Og jeg syntes det er uhørt at det koster over 500kr bare for at træde ind ad døren.

Hvis prisen på neutralisering blev sat ned, var det nok rigtig mange der ville vælge den løsning og det ville helt klart nedsætte problemet med uønskede killinger.

Ved vores dyrlæge er det sådan, at man ikke bare kan ringe ned og sige at nu har katten fået orm eller øremider og man ønsker ormekur eller øredråber. Der skal man bestille tid og møde op på klinikken. Så er de første 500kr væk. Og det er for en behandling der koster omkring 100kr.

Det er ting som disse jeg syntes der er tåbelige.

Jeg mener en konsultation er i nærheden af 700,- men det er jo næsten altid “kun” et grundbeløb idet at F.eks vaccinen , kommer oveni .

Jeg kan ikke finde prisen nogle steder på deres hjemmeside :?

Men hvis det er pga, sygdom så syntes jeg det mest vigtigste er at , deres behandling af mine dyr er den bedste .

Men til ormepiller bruger jeg vores nabo , som også er dyrlæge .

[QUOTE=JulleML;207443]
Ved vores dyrlæge er det sådan, at man ikke bare kan ringe ned og sige at nu har katten fået orm eller øremider og man ønsker ormekur eller øredråber. Der skal man bestille tid og møde op på klinikken. Så er de første 500kr væk. Og det er for en behandling der koster omkring 100kr.

Det er ting som disse jeg syntes der er tåbelige.[/QUOTE]

Tænk det syntes jeg ikke er tåbeligt - men meget ansvarsbevidst.

Jeg kan da heller ikke bare få over telefonen, eller på mit rynkede ansigt. Ok, jeg kan få p-piller uden katten ses - kunne sikkert også få en ormekur, men ellers vil de se dyret før der udleveres behandling. Jeg kommer der ofte - så dyrene kendes - det vides også hvad vi bokser med og ikke bokser med.

[quote=Lis Dahlstrøm;207431]Når det vedrører mine katte er jeg ikke prisshopper.

Det er vigtigere for mig jeg ved mine dyr får den optimale behandling end hvad prisen er.[/quote]

Nu er det så heller ikke prisen, der er det afgørende her, men det gør da ikke noget, at man kan spare lidt.
Vores dyrlæger er helt umulige, hvis man lige skal have en regning med og der er 39 forskellige dyrlæger ansat på diverse klinikker, så du har aldrig den samme dyrlæge i et behandlingsforløb og det har jeg været træt af længe og jeg er vist ikke den eneste, der er træt af det.

Fandt ud af, at den anden dyrlæge er i en ok afstand herfra ellers så er det jo umuligt at skifte dyrlæge heroppe, da de jo har sammenlagt alle klinikkerne i Vesthimmerland.

[quote=JulleML;207443]

Ved vores dyrlæge er det sådan, at man ikke bare kan ringe ned og sige at nu har katten fået orm eller øremider og man ønsker ormekur eller øredråber. Der skal man bestille tid og møde op på klinikken. Så er de første 500kr væk. Og det er for en behandling der koster omkring 100kr.

Det er ting som disse jeg syntes der er tåbelige.[/quote]

Det synes jeg også er tåbeligt. Har godt nok fået en recept på 10 ormepiller til kattene på et tidspunkt, men Biva døjer med svamp i ørerne ind imellem og hver gang skal man møde op på klinikken, så man kan få udskrevet noget Otomax, der så tryger op i ca. 6-700 kr. fordi der kobles en konsultation på. Kan såmen godt forstå det, den første gang, men ikke hver gang.

Nu har vi ofte været afsted akut til dyrlæge, men med 39 forskellige dyrlæger er det jo lidt en lodtrækning hvem der er på vagt. Jeg har tillid til 2-3 af dyrlægerne, som vi har været inde ved et par gange, men man aner ikke hvem resten er. På en klinik med 2-3 dyrlæger vil man kende dyrlægen og endnu bedre- de vil kunne huske dit dyr.

Anyway- når det har været akut, så er jeg altså glad, når bare der er en dyrlæge i røret og man kan få dyret i behandling- de fleste dyrlæger har jo som regel forstand på det de laver ift. os andre alm. dødelige.

Jeg giver 450kr for Alm. konsultation, hund og kat (inkl. undersøgelse af dyret), 30 min…

Pyha - jeg har lige talt med min mor i telefonen.

Hendes hund har lige fået underlivsbetændelse (åben) og skal steriliseres i morgen pga. af det.
Dyrlægen har givet et prisoverslag på 4500 - 5000 kr.!!

Dét synes jeg godt nok er DYRT!

Jeg ved godt at det er en stor hund og at det er “akut” (jég mener ikke dyrlægen kan tage prisen for en akut opp. når de vælger at vente til i morgen), men jeg synes godt nok det lyder dyrt alligevel!

Har søgt lidt på nettet og kan se at det umiddelbart også ér dyrt, så jeg har bedt min mor ringe til en anden klinik i byen og få en pris derfra.

Hvad siger I andre, lyder det rimeligt at en Sterilisation på en stor hund, skal koste 4500 - 5000 kr.?

/Mette
PS. min Mor bor i Esbjerg og vi har derfor ikke samme dyrlæge - jeg synes det er for langt at fragte en hund der er syg og har ondt (hun har fået smertestillende, antibiotika og beroligende)

Min datter fik også at vide hos dyrlægen at det kostede omkring 5000,- at få hendes hund Bella steriliseret , så jeg tror ikke det er en overpris de tag :?

Bella er ikke nogen stor hund og det var jo heller ikke akut , hun er heller ikke blivet det endnu

Enig …Det er osse mine dyrlæger. Jeg tror jeg gav 495,- sidste gang jeg var der, men jeg får osse lidt opdrætter rabat.

Jeg kunne ALDRIG drømme om, at vælge en dyrlæge alene ud fra prislejret. Jeg giver gerne lidt mere, når jeg ved det er dygtige dyrlæger, som kan deres kram, og som er up to date med det sidste nye - Og ikke mindst har deres klinik og udstyr iorden. Min/vores dyrlæger har hver deres specialer og det nyeste udstyr i både røgten og scanner mm. Det er noget jeg sætter STOR pris på, og så må konsultationen gerne for min skyld koste 50,- kr mere :slight_smile:

Selvfølgelig skal prisen alene, ikke være grund til at man vælger en dyrlæge, men jeg går ud fra at ingen af os, plukker vores penge, så er der to kompetente dyrlæge, så er det da tåbeligt at vælge den dyreste ud fra kriteriet * at hn nok er den bedste, når hn er så dyr*

Det kan vi selfølgelig sagtens blive enige om …Men udstyr og efteruddannelse er vel ofte indregnet i deres priser ??

Mine tidligere dyrlæger, var lidt billigere end mine nuværende, men jeg blev godt nok chokket da jeg erfarede at de feks ikke havde en scanner, og på mit forespørgsel om hvilke muligheder de havde hvis man stod med et tvivlstilfælde, og deres svar var ’ Så åbner vi bare katten’ …Så skiftede jeg dyrlæger, og mit valg faldt meget let på dyrlæger som havde mulighed for at scanne, for i det hele taget at kunne konstatere om der var grund til at ‘åbne’.

Jeg er af den pesonlige overbevisning, at selvfølgelig skal en dyrlæge have penge for den han/hun laver og selvfølgelig koster det penge at holde sig opdateret med kurser nyt udstyr etc. Men når det så er sagt, så mener jeg absolut også, at nogle dyrlæger kører med priser som er røveri ved højlys dag.Af den simple grund at der ikke er nogen, nøjagtigt som med tandlæger der regulerer,at der er sammenhæng mellem pris og kvalitet.Det er så også en af grundene til er jeg fuldt overbevist om,at der er brug for så mange pladser til bla,uønsket dyr på internaterne.Selvom vi også godt kan blive enige om,at et anskaffet dyr, er lig med eget ansvar både økonomisk men også ansvarmæssigt.