Prize of Honour?

Jeg sad lige og kiggede på udstillingsreultater fra Brædstrup og kan se at der er et par katte der har fået Prize of Honour… Den har jeg ikke hørt om før. Hvad er det? (ja jeg ved godt det betyder ærespris men hvad får man den for?) Jeg kan se den samme kat også fik den i Vorbasse…

Hvis en kat har opnået højeste titel og derfor ikke skal bruge flere certer men stadig bliver udstillet får den en HP.

Citeres fra FD’s hjemmeside:

Klasse 1: SUPREME CHAMPION (og Europa Champion/FIFe American Champion)
Denne klasse er åben for katte, som allerede har opnået titlen Supreme Champion, Europa Champion eller FIFe American Champion. Katten får en bedømmelse med “Ærespræmie” og vil ikke længere blive klassificeret.

Klasse 2: SUPREME PREMIER (og Europa Premier/FIFe American Premier)
Denne klasse er åben for katte, som allerede har opnået titlen Supreme Premier, Europa Premier eller FIFe American Premier.
Katten får en bedømmelse med “Ærespræmie” og vil ikke længere blive klassificeret.

Se evt. Fifés udstillingsregler for yderligere detaljer :wink:

/Mette

Trekkie - Diego der f.eks. blev Supreme Premier i Vorbasse får nu et HP fremfor et certifikat, når jeg udstiller ham :slight_smile:

Der kan stå både HP eller PH på dommersedlen - HP for honor prize, men nogle dommere vælger at bruge PH, Prix d´Honeur i stedet. Den franske version er fuldt gangbar, idet certifikatsforkortelserne jo også er franske - vi tænker bare ikke så meget over det til dagligt :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;779299]Der kan stå både HP eller PH på dommersedlen - HP for honor prize, men nogle dommere vælger at bruge PH, Prix d´Honeur i stedet. Den franske version er fuldt gangbar, idet certifikatsforkortelserne jo også er franske - vi tænker bare ikke så meget over det til dagligt :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Og såmænd også ÆP, hvis det er en dansk dommer :slight_smile:

Aha :slight_smile: Jamen det forklarer jo fint hvorfor det er de samme katte der render med det flere gange :slight_smile:
Tak :slight_smile:

Yes, og enkelte EP for Ehrenpreis fra tyske dommere er også set :slight_smile:
VH
Susanne