Problem med Zoplus / DPD

Vi har haft en uheldig oplevelse med Zooplus.de, det vil sige deres leverings partnere DPD.
Jeg bestilte mad til kattene d. 3. januar, og fik mail d. 7. At det var blevet afsendt med DPD.
Den 21. Sendte jeg en mail til Zooplus.de om at vi endnu ikke havde modtaget vores varer, efter at have snakket med PostNord om det.
Efter at have skrevet frem og tilbage med Zoplus.de nogle gange, er de i dag kommet frem til at forsendelsen er gået tabt, og tilbyder os “eine Gutschrift oder eine Ersatzlieferung”.
Jeg er ikke nogen ørn til tysk, og bruger Google translate til at oversætte.
Her siger Google at Gutschrift betyder kredit, men hvad betyder “kredit” i dette tilfælde, er det pengene tilbage på kontoen, eller er det et tilgodebevis?
Ersatzlieferung oversættes med udskiftning levering, jeg går ud fra det i dette tilfælde betyder “erstatningslevering”. Er der nogen herinde der er bedre til at forstå nøjagtigt hvad de to tyske ord betyder, end Google og jeg er?

Gutschrift er kreditnota. Dvs af du får pengene tilbage og ja, Ersatzlieferung er erstatningsleverance :slightly_smiling_face:

1 Like

Tusind tak Kamilla :two_hearts::slightly_smiling_face:
Så kan jeg endelig få det kapitel afsluttet.

1 Like

Det er også sket for mig en enkelt gang, jeg bad dem om at sende alt på ny og det kom hurtigere end hurtig frem.