Problemer med Anton

Vi har et problem med Anton, nemlig at han mobber Qalla :frowning:

Det startede faktisk allerede da hun flyttede ind, og jeg tror det var fordi han ville lege og han var stor og voldsom i forhold til hende, så det ville hun ikke og hun blev derfor bange for ham og hvæste af ham.

Han har jo så fundet ud af at hun er bange og det tror jeg han synes er enormt morsomt :frowning:

Qalla kan jo så absolut ikke lide ham, så nu hvor hun har killinger så kører det omvendt, hvor hun så er efter ham.

Han er desuden begyndt at strinte (så ham stå på spisebordet og strinte på væggen her i ferien) og han har altså været kastrat siden han var 15 uger.

Jeg ved ikke om hans strinteri hænger sammen med Qalla “situationen” eller om det er fordi vi har en fertil hankat der strinter, men jeg er ret fortvivlet for jeg vil IKKE acceptere en kat der strinter indenfor! :ked:

Jeg er klar over at vi er nødt til at leve med det (til en vis grad) imens Max er fertil, men at bo permanent med en kat som stiller sig op på spisebordet vil jeg ikke (og her sætter Thomas så også foden i jorden).

Jeg er blevet anbefalet at prøve Zylkene og det vil jeg selvfølgelig forsøge, så hvis noget har et godt tip til indkøb af sådan noget, hører jeg meget gerne fra jer.

Feliway ER prøvet, og har ingen effekt overhovedet.

Andre råd modtages med kyshånd, da jeg er rimelig desperat :frowning:

Zylkene kan med fordel købes på www.medicanimal.co.uk

http://viovet.co.uk er sindsygt hurtige til at levere.

Og Zylkene har haft en meget meget god virkning på Missebarnet som ikke er så sky og nervøs mere, ikke bliver køresyg og i det hele taget er blevet en meget mere tilpas kat.

Jeg står lidt i samme problem Annie. Af en eller anden grund så er min yngste og ældste sølvpiger ( Pretty og Birdie ) gået skæv af hinanden. Birdie er en sa**** drillepind, som ELSKER at lægge på lur bag en dør eller skab, og når Pretty så kommer gående, så springer hun frem som trold af en æske, og Pretty HADER det !!. Birdie fandt lynhurtig ud af, at her havde hun noget som hun kunne irritere ‘dronningen’ med, så det tog til i styrke ( når hun kunne se jeg vendte ryggen til :slight_smile: ) Klart at Pretty til sidst fik nok, så hun fik en dag fat i Birdie, og gav hende lidt pryl, og det var vist hvad Birdie trængte til, for hun droslede ned med hendes skarnsstreger, men disse angreb gjorde Pretty utryg, hun var MEGET forsigtig når hun skulle ud af en dør eller forbi skabe hvor Birdie plejede at sidde på lur, og denne usikkerhed gav sig udslag i, at de to tøzer absolut ikke var gode venner, så der blev hvæset og knurret af hinanden …Jeg HADER når der er ufred i flokken, så jeg bestilte zylkene til Pretty for at dæmpe hendes uro og nervøsitet, og allerede efter to - tre dage med zylkene genvandt hun hendes normale attitude og selvsikkerhed, og så var det jo pludselig ikke sjov for Birdie mere - Nu virkede hendes drillerier ikke længere, og nu er der igen ro i hjemmet :slight_smile:

Jeg køber mit zylkene her, jeg tror det er det billigeste sted i DK, og de er lynhurtige til at sende - I fremtiden har jeg zylkene i huset, hvis / når der skulle opstå troubles i flokken :slight_smile:

[QUOTE=PiaR;587138]http://viovet.co.uk er sindsygt hurtige til at levere.

Og Zylkene har haft en meget meget god virkning på Missebarnet som ikke er så sky og nervøs mere, ikke bliver køresyg og i det hele taget er blevet en meget mere tilpas kat.[/QUOTE]

Anton er generelt en glad, fræk og veltilpas kat, der er bare det problem med Qalla og nu også strinteriet :frowning:

Jeg tror meget vel det kan være den nye situation, der gør at han strinter - men det sætter sig hurtigt som en dårlig vane.

Hvilken Feliway har du prøvet? Dispenseren eller spray?
Mht strint havde jeg nemlig ingen effekt af dispenser, men god effekt med spray.
Jeg har ikke haft nogen effekt med Zylkene, hvad strinteri angår - forsøgte det ellers i en periode med en af hankattene.

Han strinter sandsynligvis fordi han rykker ned i hierakiet. I har en fertil hankat, der har overhalet ham og nu også Qalla. Det er klart at han vil hævde sig i den situation.

Jeg ville være lidt varsom med Zylkene. Det er værd at prøve, men I bør overvåge deres indbyrdes adfærd nøje. Zylkene giver generelt en kat mere selvsikkerhed - og får han det, er det meget sandsynligt at han begynder at være efter Qalla igen og det vil hun nok ikke affinde sig med lige nu - og dermed kan situationen optrappes i stedet for nedtrappes.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;587147]Jeg tror meget vel det kan være den nye situation, der gør at han strinter - men det sætter sig hurtigt som en dårlig vane.

Hvilken Feliway har du prøvet? Dispenseren eller spray?
Mht strint havde jeg nemlig ingen effekt af dispenser, men god effekt med spray.
Jeg har ikke haft nogen effekt med Zylkene, hvad strinteri angår - forsøgte det ellers i en periode med en af hankattene.[/QUOTE]

Det er dispenseren jeg har prøvet.

Hvor skal man sprøjte hen, hvis man skal bruge spray?

[QUOTE=En forhenværende bruger;587148]Han strinter sandsynligvis fordi han rykker ned i hierakiet. I har en fertil hankat, der har overhalet ham og nu også Qalla. Det er klart at han vil hævde sig i den situation.

Jeg ville være lidt varsom med Zylkene. Det er værd at prøve, men I bør overvåge deres indbyrdes adfærd nøje. Zylkene giver generelt en kat mere selvsikkerhed - og får han det, er det meget sandsynligt at han begynder at være efter Qalla igen og det vil hun nok ikke affinde sig med lige nu - og dermed kan situationen optrappes i stedet for nedtrappes.[/QUOTE]

Jeg må prøve og så holde godt øje med dem. Lige nu er situationen sådan at Anton er lukket fra (ude med adgang til stort bryggers) sammen med Max og Cherry (vores fertile drenge) og Michael (vores hankastrat som foretrækker at være ude) når vi er på job og når vi sover om natten.

Der er ingen problemer drengene imellem.

[QUOTE=DK Thomani;587150]Det er dispenseren jeg har prøvet.

Hvor skal man sprøjte hen, hvis man skal bruge spray?[/QUOTE]

Jeg sprayede på deres “foretrukne” steder. Altså op af væggen i deres højde.

Jeg har prøvet Zylkene et par gange med vidt forskellige resultater. Generelt er min erfaring at gives det til en kat, der er usikker/utryg/nervøs er virkningen rigtig god. Men gives det derimod til en kat, der er underlegen, men ikke vil acceptere det, er virkningen stik modsat af det ønskede.

Men det er kun min ringe erfaringen og den er ikke stor, så det er ikke nødvendigvis skrevet i sten.

[QUOTE=Alice;587141]Jeg køber mit zylkene her, jeg tror det er det billigeste sted i DK, og de er lynhurtige til at sende - I fremtiden har jeg zylkene i huset, hvis / når der skulle opstå troubles i flokken :slight_smile:
http://ebutik.dyrlaegevagten.dk/zylkene-225-mg-30-stk-kapsler.html[/QUOTE]

Du får ca. 3 gange så stor en mængde for den samme pris på viovet.co.uk :slight_smile:

Der er også den mulighed at bruge AltaVets homøopatiske produkter.

Nervosyl virker beroligende a la Zylkéne.

Homeoexil bevirker at hankattestrint ikke stinker. Det forhindrer bestemt ikke hankatten i at strinte :tihi: men den velkendte lugt af hankattepis tager den altså.
(Rart f.eks. ifm. udstillinger)

Produkterne kan du købe her http://altavet.dk/id/10385/search.html?st=db&co=yes&sf=category&se=Hom�opatiske%20l�gemidler&op=eq&sf=prod_group&se=Hund&op=eq

Jeg har gode erfaringer med begge produkter :slight_smile:

Hey Annie

Tjekker lige mit lager, mener jeg ligger inde med nogen, så må du gerne arve :wink:

[QUOTE=Vandoll;587173]Hey Annie

Tjekker lige mit lager, mener jeg ligger inde med nogen, så må du gerne arve ;)[/QUOTE]

Tusind tak Christa :slight_smile:

Fik lige set at der INGEN Zylkene var, men Serene-Um… er de afprøvet? Ellers kan jeg tage dem med til Hårlev!?

Det har jeg ikke prøvet, er det samme virkning?

Dem prøvede jeg for en del år siden - har aldrig set nogen effekt af dem.

Ditto her …Overhovedet ingen effekt !

Ja det kan jeg se …Det er da fuldstændig til grin for mine egne penge, og mig som troede jeg havde gjort et røverkøb :-). De koster mange andre steder her i DK i nærheden af 300,- kr, og min dyrlæge vil have 329,- for 30 piller.

Jeg har straks lagt linket under foretrukne, for der er godt nok mange penge at spare - Hvad er fragten derfra ?