Problemer med Anton

Øv, ellers tusind tak for tilbudet Christa.

[QUOTE=En forhenværende bruger;587162]Jeg har prøvet Zylkene et par gange med vidt forskellige resultater. Generelt er min erfaring at gives det til en kat, der er usikker/utryg/nervøs er virkningen rigtig god. Men gives det derimod til en kat, der er underlegen, men ikke vil acceptere det, er virkningen stik modsat af det ønskede.

Men det er kun min ringe erfaringen og den er ikke stor, så det er ikke nødvendigvis skrevet i sten.[/QUOTE]

Det tror jeg sagtens du kan have ret i Helle :-). De gode erfaringer jeg har med Pretty og zylkene skyldes sikkert at Birdies drillerier gjorde hende utryg og nevøs - Hvilke slet ikke ligner hende, da hun normalvis har en psyke af stål …Jeg tror iøvrigt Pretty ligner mig på dette område, for hvis jeg bliver forskrækket, når der pludselig springer en frem og siger bøhhh, så bliver jeg vildt sur :slight_smile:

Det kan jeg ikke huske, men ikke voldsomt høj :slight_smile:

Jeg gav £37.94 for 100 stk Zylkene og £10 i fragt.
Dvs omkring 400 kr i alt.

[QUOTE=Alice;587197]Ja det kan jeg se …Det er da fuldstændig til grin for mine egne penge, og mig som troede jeg havde gjort et røverkøb :-). De koster mange andre steder her i DK i nærheden af 300,- kr, og min dyrlæge vil have 329,- for 30 piller.

Jeg har straks lagt linket under foretrukne, for der er godt nok mange penge at spare - Hvad er fragten derfra ?[/QUOTE]

Nej, dem til katte koster altså ikke 300 kroner. 75 mg, 30 stk, 165 kroner.

http://ebutik.dyrlaegevagten.dk/katte/adfaerd-katte/zylkene-75-mg-30-stk-kapsler.html

Men derfor kan det godt være, at det stadig er billigere i England.

Ja, for i England får du 100 stks pakninger til knap 400 kroner inkl. fragt :slight_smile:

Annie, jeg har ca 60 stk Zylkéne 75 mg, udløbsdato 06-2012, om du er interesseret.

Tusind tak Joan, det er rigtig sødt af dig men min veninde Lone ringede i går og sagde at hun havde Zylkene liggende :slight_smile:

Jeps, har lige bestilt 100 stk. :smiley:

Jeg ville egentlig også bare lige korrigere misforståelsen med de 300 kroner, som jo altså er til hunde.

bare ok, håber at det vil hjælpe Anton :slight_smile:

[QUOTE=galath;587715]Jeps, har lige bestilt 100 stk. :smiley:

Jeg ville egentlig også bare lige korrigere misforståelsen med de 300 kroner, som jo altså er til hunde.[/QUOTE]

Hvor meget skulle du give for 100 stk, incl fragt?

Som Mette skriver - knap 400 kroner :slight_smile:

Hiver lige denne tråd op igen.

Zylkene har desværre ikke hjulpet endnu, og da jeg hører at det skulle virke hurtigt så regner jeg ikke med at det kommer til at virke.

Jeg HÅBER at Anton måske har lært sin lektie nu hvor han har været på den anden side af mobningen imens Qalla har haft killinger (og Alta som opbakning fordi hun også har killinger) og at han så måske stopper strinteriet når babyerne er flyttet og Qalla og Alta er kølet af. Men jeg har altså mine tvivl :frowning:

Jeg så jo desværre Anton stå på vores køkkenbord i går og strinte direkte på en tændt stikkontakt (den vores Drinkwell sidder i) og det gør mig altså bare bange, for det er jo ikke ligefrem et nyt hus vi bor i :frowning:

Det er i øvrigt ret nemt at se hvor meget Anton strinter, for vi kan jo se striberne der løber ned af tingene og lugter det ikke af Max (hankat) så er det jo Anton.

Han har strintet på køkkenbordet før, på sådan en lille “blok holder”.

Vi lukker døren når vi går i seng, af hensyn til vores nattesøvn (killinger i soveværelset LARMER) og sommetider kommer Bertha med i seng. Vi sover med åbent vindue som går ud til indhegningen og Anton er den eneste der kan springe højt nok til at komme ind til os og det gør han ofte. Når han kommer ind så jamrer han sig rigtig meget, spinder og gnider sig op af os og nikker os skaller fordi han tydeligtvis savner kontakten. Det er skide synd for ham. Vi kan dog desværre se at han også strinter i soveværelset om natten, (blandt andet på en pc skærm) og der er jo ikke nogen af de skrappe madammer til stede :frowning:

Jeg tvivler også meget på om en p-sprøjte vil hjælpe ham - det er ikek hormoner, der er grunden til hans strinten - men usikkerhed :frowning:
Jeg har ikke rigtig nogen løsninger, for jeg tror at Antons problemer er direkte relateret til at leve sammen med fertile katte - og det vil han jo gøre så længe han lever i et aktivt opdræt…

Var Anton min kat, ville jeg klart overveje, om han trives i sit hjem.
Prøv at kig godt på ham - fra hans vinkel - og vurder om han ville have det bedre et andet sted.

Jeg har så (desværre) gjort mig den erfaring at når en kastrat begynder at strinte, så er det så godt som umuligt at vænne dem af med det igen,uden at ændre deres livssituation, så det eneste der er muligt er et forsøg på omplacering.

Jeg ved godt at det ikke er det du gerne vil høre, men jeg tror du skal have det med i dine overvejelser.

Jeg havde også en kat, der blev ved med at strinte, selv efter han var blevet kastereret. Han blev solgt til en familie på Sjælland, der kunne bryde hans dårlige vaner, og som havde en have, der var fuldstændig indhegnet. Og han stoppede med sit strinteri.

Desværre bliver det lynhurtigt en vane at strinte bestemte steder og på bestemte ting.

Jeg forstår ikke I er så mange der er glade for zylkene. Efter min mening virker det lige så godt som feliway = ingen virkning = spild af penge. Det er dejligt det virker os jer :slight_smile: men jeg undrer mig - jeg må jo have de forkerte katte.

Håber du finder en løsning Annie :slight_smile:

Jeg kan ikke svare jer lige nu, for tårerne vælder allerede op og jeg er på arbejde, men tak for jeres svar.

:kram: