Problemer med (den sidste del af) afføringen

Fievel har fået et, for mig klamt og for ham uden tvivl ubehageligt, problem.
Når han går på toilettet og laver afføring, så er det som om, der lige sidder en klump tilbage i numsen på ham - og så løber han gennem lejligheden (uden tvivl stresset af følelsen af lort, der ikke kan komme af) så det falder af i små bitte klumper rundt omkring på gulvet.
De første gange det skete, var det tydeligt at klumperne sad fast om et stykke græs, som han ikke havde tygget og fordøjet ordentligt, og jeg tænker det godt kan være forklringen på det. Hvis græsstrået er langt og tyndt, kan det vel være svært at få ud igen.
Men hvad så hvis jeg i løbet af de næste dage opdager, at det ikke havde noget med græsset at gøre? Skal jeg prøve at skifte foder? Eller er det bedre at tage ham til dr dyr? Han har fået Perfect Fit i lang tid nu, uden problemer, og hans afføring ser sund ud osv. Han drikker meget - det har han altid gjort og han laver afføring ca. en gang om dagen.

Havde samme problem her på et tidspunkt. Katten var stresset, blev ikke altid på bakken helt til han var færdig, også var det knoldet det der kom ud. Ved foderskift (tørfoder), en masse vådfoder og noget aktivering af ham så han også fik rørt sig blev det bedre. Han var ikke helt stoppet da han blev solgt (han var i pleje her for en kort bemærkning), men kan prøve at høre hans ejer om han ikke stoppede med det…

Måske lidt malt kunne hjælpe?

Jeg tror også malt måske vil kunne hjælpe, vi ser det nemlig indimellem herhjemme i mine fældeperioder, begge katte har nemlig en idé om at mit hår er super at spise, men det er faktisk kun Jeppe som er noget nær umulig at få malt i, hvor vi oplever det…
Men det er ret tydeligt i bakkerne at det er dem begge der spiser hårene, og Mille vil til tider også gerne spise det direkte fra mit hoved eller min hårbørste hvis hun fik lov:dokdok: