Problemer med farven

Jeg plejer nu at kunne finde ud af farverne selv, men så får vi hende perserpigen hjem snart [bigloony]

Så er jeg inde og kigge på evercatz fremragende farve guide for at tjekke hende den bette.
Men så meget er jeg altså ikke inde i farverne at jeg ved hvor grænserne går mellem:

sort tortie med hvid
Blå tortie med hvid
Sort tortie harlekin
Sort tortie harlekin uspecificeret tabby
Sort tortie bicolour blotched tabby (blotched ved jeg godt hvad betyder:))

NOgen der kan hjælpe?

Hun er nonagouti, ses på at striberne kun sidder i det røde.
Hun har ingen briller på dvs. hvide ringe om øjnene.
Hun er tortie, ses på at hun er med rød, og hun er med hvid en mængde som på billedet kunne ligne harlekin, så jeg vil sige:
Harlekin Sort tortie med hvid

nonagouti har jeg aldrig hørt om :? Er det når striberne holder sig til en bestemt farve, og ikke er gennemgående i alle farver?

Og på grund af manglende briller, er hun ikke tabby, korrekt :slight_smile: ?

Birgitte: Mange tak for hjælpen -kramer

nonagouti = uden mønster. dvs. uden tabby… :slight_smile:

Mit bud er også Sort tortie harlekin… :stuck_out_tongue:

Lena: Tak for den gode illustration på jeres hjemmeside, den henviser jeg tit folk til, faktisk lige gjort det for 5 min på et andet fora :slight_smile:

Men er hvad er hendes mønster så? Altså ved godt jeg fjumrer rundt i det, men der er så mange kombinationer, det tager tid at lære -engel

nonagouti har jeg aldrig hørt om :? Er det når striberne holder sig til en bestemt farve, og ikke er gennemgående i alle farver?

Og på grund af manglende briller, er hun ikke tabby, korrekt :slight_smile: ?

Birgitte: Mange tak for hjælpen -kramer[/quote]

Nonagouti betyder ingen striber. I den røde farve vil der altid være striber uanset om katten er med eller uden striber.
Om en kat er agouti altså med striber vil du altid kunne se på øjnomgivelsen, det vil give hvide ringe om øjnene,
Kig på vedlagt billede, hun har hvide ringe om øjnene, ergo har hun et tabbymønster af en eller anden art, i det her tilfælde er hun makrel tabby. Hendes fulde farve er: Bicolour sort makreltabby med hvid.
Din smuksag har ikke hvide ringe om øjnene ergo er hun nonagouti.
Hun er tortie pga. hun er med rødt, og hun er sort tortie ses på den sorte farve.
Om hun er bicolour eller harlekin i fordelingen af hvid afgør mængden af det hvide.

Hun har ikke noget mønster idet hun er nonagouti altså uden tabby.

hihi, så lærte jeg også noget idag, lækkert -høhø

Bicolour - må vel være hvis hun kun er rød og hvid
Tricolour - hvis der er en 3. farve?

Ud fra det med at de er Bicolour/Tricolour når Mellem 25 og 50 % skal være hvidt, så tror jeg det er det hun er. Eller der må jeg jo se til på næste fredag :stuck_out_tongue:

Men i hvert faldt tak for oplysningerne [bigloony]

haha doh -upssa
det må være den blonde hårfarve :stuck_out_tongue:

hihi vil bare nøjes med at sige tak - fordi du kan bruge min hjemmeside… :stuck_out_tongue: - Kan se du har fået svar på dit andet spørgsmål… :slight_smile:

Mener ikke, hun er harlekin, men bicolour.

Nej, hun har ikke noget hvidt til at være harlekin, så hun er en 03:-))

Marina

Nu har jeg jo søgt hjælp her fordi jeg selv er en knold til det:)

Men jeg er enig med dig, for hun har ikke særlig meget hvid på sig

Enig -thumbs

Enig -thumbs

hehe kan jeg nu også være enig i… :stuck_out_tongue: er ikke en haj til farver endnu… mængden af hvid kan være svær at se udfra et billede… -shhhh

Helt enig -thumbs Det er svært at se hvor meget hvid hun har, måske du har flere billeder i fuld krop, så man kan se mængden af det hvide -thumbs

Ved Harlekin skal katten være mellem 50-75% hvid.

Vil sige at man sagtens kan se, at dette ikke er tilfældte - medmindre hun selvfølgelig er helt hvid på den side, hvor hun ligger :stuck_out_tongue:

Jeg vil mene at hun er sort tortie bicolour
hilsen Liasbeth

Mange tak for svarene alle sammen:)

Hvad gør dem så tricolour (stavningen er vist ldit skæv -høhø )