Problemer med sele

Hej alle
Jeg er ny herinde
Dette spørgsmål er nok blevet stillet før, men jeg har kigget lidt rundt, og kunne ikke lige finde et svar, men I må endelig linke, hvis jeg har overset et godt svar! :slight_smile:

Sagen er den, at vi gerne vil ud med Bingo. Hun er ca. et halvt år gammel. Før boede hun på en gård mest udenfor, men vi har haft hende som indekat siden oktober, hvor vi fik hende, og det har hun det fint med. Hun er generelt meget tilpasningsdygtig og har en stærk psyke.
Nå, men altså. Vi vil jo gerne have hende ud, men når vi giver hende selen på her i lejligheden, er det som om hun kravler afsted med maven ned mod gulvet. Hun kan godt overtales til at løbe normalt, hvis man kaster noget lejetøj, men man kan se, at hun føler sig meget begrænset af selen. Vi har ikke snoren i endnu.
Vi har prøvet omkring fem gange, og jeg ved ikke, om vi bare skal blive ved? Eller om vi skal droppe det og lade hende være tilfreds med indelivet?

Jeg glæder mig til at høre fra jer :slight_smile:

Det er en vanesag - og hvis I fastholder at vil have hende i sele, skal I bare blive ved.

MEN … I skal være indstillet på, at begynder I på ture, skal hun ud hver dag - hele året.
Hun vil ikke forstå, at I ikke lige gider en dag eller to.

Derudover kunne jeg godt være nervøs for, at hun får smag for det, når hun nu har været udekat.
Hvis hun trives inde, ville jeg lade det være ved det :slight_smile: