Problemer med transporttaske/-kasse

[quote=Itzy Bitzy;232367]Transporttasken står altid fremme, men Artos kan bedre lide at sove OVENPÅ den og ikke indeni :ups:

Han har det generelt bedre og er roligere, når han har kontakt til os. Han var heller ikke i transportkasse, da opdrætter afleverede ham og hun sagde også at han slapper mest af, når man nusser ham…

Vedr. om den er sikker nok hvis han flipper…tja…aner det ikke :S Hans sele skulle være umulig at vride sig ud af og hvis den så er fastgjort til tasken, så skulle den være ok sikker…men jeg ved det ikke…

Håber at kastrationen gør ham mere rolig…Det virkede da på Vívil, der nu finder sig i MEGET mere end før, så :kryds: :)[/quote]

Kan du ikke fodre ham i kassen, altså når i er derhjemme? Måske kunne det få ham til at forbinde den med noget positivt?
Havde selv engang en kat som var meget bange for at køre i bil, både i kasse og hvis jeg holdte hende. Men det hjalp meget at lægge et håndklæde over kassen så hun ikke kunne se omgivelserne… Selvom hun stadig var ked af det gik hun ikke i panik på samme måde…

[QUOTE=Babycat;234552]Kan du ikke fodre ham i kassen, altså når i er derhjemme? Måske kunne det få ham til at forbinde den med noget positivt?
Er prøvet og det går også fint, men i det øjeblik jeg lukker tasken, så flipper han ud…selv om han kan kigge ud osv.

Havde selv engang en kat som var meget bange for at køre i bil, både i kasse og hvis jeg holdte hende. Men det hjalp meget at lægge et håndklæde over kassen så hun ikke kunne se omgivelserne… Selvom hun stadig var ked af det gik hun ikke i panik på samme måde…[/QUOTE]

Har prøvet både at dække kassen og ikke at dække kassen. Der var ingen forskel, han går fuldstendig i panik. Så længe jeg kan nusse ham og han har kropskontakt, så bliver han rolig. Så jeg prøver p.t. med en kombination af en sele, der er fastgjort i tasken og så en åben taske, der dog kan lukkes 100%, så han ikke smutter ud :slight_smile: Håber at han senere bliver tryg i en lukket taske, men så langt er vi ikke kommet endnu.

Gia begynder at brokke sig, hvis en køretur varer mere end ½ time. Men jeg fandt ud af, at det, ligesom det vist gør med Artos, handlede om, at hvis hun blev aet, så var hun tryg igen.
Bl. a. derfor har jeg købt en taske (i Maxizoo), hvor jeg kan liste en hånd ned og ae hende, uden at hun kan smutte ud. Der findes også bokse med en “kæle-klap” beregnet til det samme :slight_smile:
Jeg ved godt, at det er mere sikkert med en fast boks spændt i sikkerhedssele, men, men - jeg har stor tillid til de mennesker, der har været så søde at give et lift, også til deres køreevner (selvom jeg godt kan blive nervøs selv over “motorvejsfart”).
Men foder i boks/taske lyder som en god ide :ok:

Desværre spiser Artos ikke godbider og finder kun tørfoder interessant hvis det er i madskålen :tihi: Men har en showteaser, som aldrig ligger fremme, så jeg bruger den som motivation i stedet for :thumbup:

Jeg har ikke nogen problemer med direkte panik hos nogen af mine - tværtimod synes de, transportkassen er så hyggelig, at jeg kan have problemer med at få den rette kat med, når jeg skal afsted :klapper:

Til gengæld har jeg fået mange, lange sange fra Galliano under køreturen og først, da jeg havde chauffør på til Årslev og han kunne ligge på skødet, blev han tilfreds :slight_smile:

Det positive - som du forhåbentlig kan bruge - er, at det er blevet bedre :slight_smile: De sidste mange gange, han har været ude og køre i bil, har han ikke sagt et pip (og tro mig, Galliano kan man ikke overhøre, hvis han har noget at sige :D).

Held og lykke med det - for det er ikke sjovt.

[COLOR=black][FONT=Verdana]Jeg har aldrig selv haft en kat der flippede ud i kassen, men jeg har set det et par gange med andres katte. Jeg tænkte på, hvad med at stille deres madskål ind i kassen derhjemme? Så de skal ind i kassen og spise? Så han lærer at forbinde kassen med noget godt.[/FONT][/COLOR]

Lige en lille update :slight_smile:
I mandags faldt jeg over en billig transporttaske/kasse, der også kan åbnes i siden :smiley: Jeg stillede den ind på gulvet i stuen og det første Artos gjorde, var at gå lige ind og lægge sig :thumbup: Det har han aldrig gjort før, så det tegner godt :slight_smile:
I tirsdags kom felifriend’en med posten, så jeg gav lige transporttasken en tur. Igen lagde han sig i den :smiley:
På lørdag kører vi en lille tur med ham, så må vi se hvordan han tager det, men umiddelbart tegner det rigtigt godt :ok:

Det lyder godt. Jeg håber træningen og forberedelserne hjælper ham! :slight_smile: